Craven
Member
na lang lang lang wachten (1 maand) mijn nieuwe mobo binnen gekregen (DFI LanParty LT X48-T2R). Alles helemaal netjes aangesloten. cputje (q6700) geinstalleerd. vga kaartje (sparkle 8800 gt coolpipe 3) erin gepropt en geheugen (kingston KHX6400D2LLK2⁄2GN) vastgeklikt. Dit alles draait op een voeding van 700 watt, moet makkelijk kunnen lijkt me zo.
Nu wil hij niet booten. Krijg geen beeld, alleen de fans en de mobo ledjes gaan branden. Nu heb ik godzijdank een diagnostic ledje die achtereen de codes C1, 25 en 26 laat zien. En dan reboot hij. Dat duid op een geheugen probleem, een pci probleem of graka probleem. Kun je hier nalezen.
Dit is wat ik al heb gedaan:
- verschillende van mijn 4 geheugenstickjes in verschillende geheugenbankjes geprobeerd
- ik he geen enkel pci device behalve mijn graka (krijg morgen misschien een ander exemplaar om mee testen).
- mijn cmos al gecleard
- alle aansluitingen nog is een keertje gecontroleerd.
- geprobeerd te booten met alleen het nodige (cpu, mobo, geheugen, graka)
Alles wat ik heb werkte nog op mijn oude mobo (die is kapot dus kan niet ff terugswitchen). Heb alleen een nieuwe cpu (heb de oude ook niet meer) en de mobo is nieuw. Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen om te testen voordat ik een andere graka ga proberen?
Bij voorbaat dank,
Craven
Nu wil hij niet booten. Krijg geen beeld, alleen de fans en de mobo ledjes gaan branden. Nu heb ik godzijdank een diagnostic ledje die achtereen de codes C1, 25 en 26 laat zien. En dan reboot hij. Dat duid op een geheugen probleem, een pci probleem of graka probleem. Kun je hier nalezen.
Dit is wat ik al heb gedaan:
- verschillende van mijn 4 geheugenstickjes in verschillende geheugenbankjes geprobeerd
- ik he geen enkel pci device behalve mijn graka (krijg morgen misschien een ander exemplaar om mee testen).
- mijn cmos al gecleard
- alle aansluitingen nog is een keertje gecontroleerd.
- geprobeerd te booten met alleen het nodige (cpu, mobo, geheugen, graka)
Alles wat ik heb werkte nog op mijn oude mobo (die is kapot dus kan niet ff terugswitchen). Heb alleen een nieuwe cpu (heb de oude ook niet meer) en de mobo is nieuw. Heeft iemand nog enig idee wat ik kan doen om te testen voordat ik een andere graka ga proberen?
Bij voorbaat dank,
Craven