• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MCubed fanamp en BigNG

oe, oe, dibs als je 'm gaat verkopen! :D

Anyway, De manier waarop je een fanamp aansluit is alsvolgt
1) - Temp sensor
2) - Line naar 25W aan fans via splitters.
3) - Line naar fanheader naar keuze.
4) - Molex

Uitgangssignaal (2): Hij kan de fans besturen van 0-12V. De range waartussen je het voltage laat verlopen hangt van 1 van de knoppen af.
Ingangssignaal (1): Als je geen connector aansluit op (3) beslist de FanAmp aan de hand van de tempsensor hoe hard de fans draaien. Met de tweede knop kan je aangeven hoe "agressief" hij dit doet. Je kan de gele kabel van (3) gebruiken om fanspeed terug te koppelen aan fancontrollers etc.
Ingangssignaal (3): Als je wel een connector aansluit op de ingangspin neemt de FanAmp de commando's van deze pin over. Zo kun je bijvoorbeeld een handmatige fancontroller of een mobopin of iets soortgelijks gebruiken. De tempsensor wordt nu genegeerd, en de tweede knop geeft wederom aan hoe agressief de FanAMP reageert op het ingangssignaal.

Eigenlijk belachelijk veel functionaliteit in zo'n klein ding :D
 
je wilt maar 3 fans aansluiten? Als het 3-pin fans zijn (analoog) heeft de BigNG al een vermogen van 20W. Daar kan je MEER dan makkelijk 3 fans aan hangen. En hij heeft 4 fan headers, dus je kan ze gewoon allemaal daar inpluggen.

Volgens mij snap ik niet zo goed welk probleem je probeert op te lossen met de FanAMP ...
 
je wilt maar 3 fans aansluiten? Als het 3-pin fans zijn (analoog) heeft de BigNG al een vermogen van 20W. Daar kan je MEER dan makkelijk 3 fans aan hangen. En hij heeft 4 fan headers, dus je kan ze gewoon allemaal daar inpluggen.

Volgens mij snap ik niet zo goed welk probleem je probeert op te lossen met de FanAMP ...

ik heb al een big mini en sensorhub dus ik weet wel wat ik wil en niet wil :)

ik heb een klein plekje over voor zo'n fanamp en zou er mss een paar leds ofzo in solderen.
 
wat wil je nou eigenlijk doen met die amp, dit is echt heel verwarrend nu...

Je hebt er plek voor en je wil er leds op solderen. Maar wat moet het ding nou gaan doen? :S
Die manual is gewoon om de fan-ingang met een fan-uitgag van de BigNG aan te sluiten, op die manier kan je fanspeeds uitlezen en waarschijnlijk ook besturen vanuit de BigNG
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan