• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Snelheid regelen DDC355 middels Mcubed BigNG / MiniNG

Mobomonster

Member
Oi,

Ik heb 2 DDC355's staan, en hier wil ik graag de snelheid van kunnen regelen. De MiniNG en Big NG van mCubed moeten dit kunnen, maar hoe werkt dit precies? Gaat dit gewoon via het enkele blauwe draadje via een 3pin aansluiting die vast zit aan de pomp?
Klopt het dat de MiniNG niet software matig te sturen is, en dat je daar de Sensorhub nog voor nodig hebt - en dat je dus kwa prijs beter meteen een Big NG kan kopen?

Jullie advies!
:039:
 
Is het mogelijk om de pomp van het XPC delta 450 setje aan te sluiten op de Aquaero ventilator uitgang ?
wil namelijk ook de snelheid regelen geloof dat de pomp 9 wat is.
Werd er namelijk niet veel wijzer uit, zag aleen dat met de "powerbooster" je tot 45 wat kon gaan voor het eerste kanaal en 15 op de andere.
Geloof ook dat depowerbooster aleen werkte op de fan1 aansluiting.
Betekend dat de normale Aquaero 4x15 wat kan uitstuuren ?
 
Met de nieuwste firmware drivers en software drivers kan je nu 2 miniNG's aansluiten op 1bigng. En ik kan dit verzekeren want gisteren heb ik het getest :)
 
Is het mogelijk om de pomp van het XPC delta 450 setje aan te sluiten op de Aquaero ventilator uitgang ?
wil namelijk ook de snelheid regelen geloof dat de pomp 9 wat is.
Werd er namelijk niet veel wijzer uit, zag aleen dat met de "powerbooster" je tot 45 wat kon gaan voor het eerste kanaal en 15 op de andere.
Geloof ook dat depowerbooster aleen werkte op de fan1 aansluiting.
Betekend dat de normale Aquaero 4x15 wat kan uitstuuren ?

Dit hoort hier totaal niet thuis.. maak een nieuwe topic aan :075:
We zijn hier bezig over T-balancer en niet Aquacomputer.
 
aan de mining kan je 4 analoge sensoren aansluiten als ik mij niet vergis. 2 pompen en 2 fans.

gewoon het blauwe draadje ja.. dan kan je dat regelen Hij leest gewoon het RPM signaal uit van je pomp.

Maarom zou je hem verlagen? kan je toch gewoon een MCP350 kopen? Of undervolten? kan je ook ;)
 
@ Mobomonster,

De miniNG kan ook los gebruikt worden, de snelheid van de pompen word dan manueel via de potmeters ingesteld.
(blauwe philips schroefjes)

24w51rl.jpg


Voor twee DDC355's is dit ook de standaard instelling (afb rechts onder).

De stekkers voor het rpm (toerental) signaal (blauwe draadjes ) worden op een fan connector van het moederbord aangesloten.

Zelf heb ik er een op de CPU connector en de andere op de PSU connector aangesloten, zo kan je het toerental volgen via everest of een ander monitor programma.

Je kan wel geen temperaturen en voltage instellingen volgen, hiervoor heb je de BigNG nodig. (afb rechts boven)

De stroom stekkers (zwart/rood ) komen op de miniNG, de temp sensors heb ik op de pompjes geplakt.

Als de PC opstart, starten de DDC355's aan 100%, daarna regelt de miniNG ze volgens de instelling.
 
Ja hoor! Alle info is welkom.
De reden waarom ik ze zou willen regelen is omdat t schijnt dat als je ze iets minder hard laat draaien, die zoem een heel stuk minder is, en omdat ik 2 kleine aparte loops heb (GPU loop, CPU + mobo) zal een iets mindere flow weinig uitmaken in temperatuur, toch?
 
153ogfd.jpg


Stekker van een oude fan aan een molex plug gesoldeerd, je kan de fan stekkers ook rechtstreeks aan je pomp solderen maar dan vervalt hoogstwaarschijnlijk de garantie.
De rpm zijn origineel gebleven.
 
Ik heb op dit moment mijn 2 DDC355 pompen aangesloten op mijn Skythe Kaze Master. Inmiddels begrepen dat dit niet verstandig is! Werkt ook niet echt lekker; ik kan de snelheid maar een heel klein beetje terug laten lopen voordat de pomp stopt en RPM 0 wordt aangegeven:snik:107:

Na het goed lezen van deze discussie en de manual van de BigNG ben ik van plan het volgende te bestellen:
  • 1 * BigNG
  • 1 * Sensorhub
  • 2 * Aquacomputer Digital Flowmeter
  • 2 * kabeltje voor digital flowmeter

Als ik het goed begrepen heb kan ik daarna:
  • de pompen in snelheid laten variëren op basis van de gemeten flowtemperatuur (ik heb al 2 in-line temp sensors)
  • de flow in 2 aparte loops monitoren
  • de computer laten afsluiten in noodgevallen
  • een aantal fans aansturen

Waarschijnlijk nog veel meer:eusa_doh:, maar dit is wat in ieder geval moet kunnen. Willen jullie een deskundige blik werpen en me laten weten of ik iets over het hoofd zie? Alvast bedankt!

Ignasz
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan