• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MCubed Navigator software

MisterIggy

Speelt met water ;-)
Sinds een tijdje heb ik in mijn Mozart een MCubed BigNG (RAD fans en inline tempsensoren), MiniNG (2 pompen) en Sensorhub (Flowmeters en tempsensoren) zitten.

Met de software zit ik echter continue te KL$%ten:076:. Ik installeer de tban-nav software uit het MCubed forum. Het probleem zit hem in de USB driver die de verbinding met de BigNG moet leggen. Dit apparaat wordt regelmatig niet herkend, eindeloos driver verwijderen en weer installeren, etc. De bijgeleverde kabel om intern rechtstreeks op de pinnetjes van de USB aansluiting op het moederbord te prikken werkt helemaal niet, via de externe USB aansluiting ontstaat bovenstaande ellende.

Is er iemand die hier een goed werkende procedure voor heeft gevonden? Ik gebruik Windows 7 X64 Ultimate. Mijn dank zou eindeloos zijn ;-) :055:
 
Sinds een tijdje heb ik in mijn Mozart een MCubed BigNG (RAD fans en inline tempsensoren), MiniNG (2 pompen) en Sensorhub (Flowmeters en tempsensoren) zitten.

Met de software zit ik echter continue te KL$%ten:076:. Ik installeer de tban-nav software uit het MCubed forum. Het probleem zit hem in de USB driver die de verbinding met de BigNG moet leggen. Dit apparaat wordt regelmatig niet herkend, eindeloos driver verwijderen en weer installeren, etc. De bijgeleverde kabel om intern rechtstreeks op de pinnetjes van de USB aansluiting op het moederbord te prikken werkt helemaal niet, via de externe USB aansluiting ontstaat bovenstaande ellende.

Is er iemand die hier een goed werkende procedure voor heeft gevonden? Ik gebruik Windows 7 X64 Ultimate. Mijn dank zou eindeloos zijn ;-) :055:

ja ik denk dat dat het probleem is dat hij gewoon loopt te fucken met jou windows.... kan je wel bijv xp compatebiliteit inschakelen maar ik weet niet hoe de 64 bit werking is.... (of heb je nog niet in xp compatebiliteits modus instaleren geprobeert??)
 
Gelukt

OK, het is gelukt maar moest wel diep graven. Hierbij mijn oplossing:

  • Download de FTDI drivers . Installeer deze.
  • Installeer nu de tban-server.msi die je kun vinden op het mcubed-tech.com forum.
  • Registreer de OCX drivers. Op de één of andere manier gaat dit bij mij fout. Ik heb hier zelf een batchfile voor gemaakt (zie hieronder).
  • Zorg dat de T-Balancer Navigator Server je BigNG ziet (check met find device)
  • Vanaf nu kun je T-Balancer Navigator 2.12. gebruiken:041:

Het (opnieuw) registreren van de OCX files bleek bij mij de bottleneck. Hopelijk hebben meer mensen hier wat ook. Het laatste bestand uit de batch (MSWINSCK.OCX) wordt niet meegeïnstalleerd. Ik heb hem zelf op internet opgezocht en gedownload.

Wel een heerlijk stukje hardware, geeft een zeker gevoel dat gereageerd wordt op temperatuurstijgingen, dat je flow in de gaten wordt gehouden etc. De software is niet gebruiksvriendelijk, maar als je hem eenmaal doorhebt is er prima mee te werken.

Ignasz

Hier mijn batchfile (natuurlijk wel even aanpassen aan je eigen installatie locatie:icon_confused::

regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\AudioControls2.ocx"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSCOMCTL.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\AudioControl.ocx"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\SPIN32.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSDATGRD.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSADODC.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSCHRT20.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSFLXGRD.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\Richtx32.ocx"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\COMDLG32.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSCOMM32.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\SYSINFO.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\NSlide32.ocx"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\WHEELS.OCX"
regsvr32.exe "C:\Program Files (x86)\DRV\MCubed\Navigator 2.12\MSWINSCK.OCX"
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
3 [IN-ACTIVE] Unieke Lian Li Hitman Mod incl Feser Monsta Rad en MCubed Controllers. Verkocht 13
Xtrafresh Review and use guide: mCubed FanAMP HighFlow Product Reviews 23
D Mcubed analoge sensorhub vraag Waterkoeling 0
D MCubed fanamp en BigNG Waterkoeling 19
Blackruby Welke mCubed? Hardware & Software 20
Flipmode mCubed FanAmp vraagje Handleidingen en Installatie Tips 8
D Mcubed analoge sensoren Waterkoeling 1
Mobomonster Snelheid regelen DDC355 middels Mcubed BigNG / MiniNG Waterkoeling 37
bakkiebier Vraag over mcubed Cases en Modding 2
dopestuff mcubed firmware update... Hardware & Software 3
dopestuff mCubed fanamp/miniNG en meer... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
dopestuff mCubed T-Balancer bigNG wattage Overige Koeling 0
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Aqua Computers D5 Next Software Problemen & Oplossingen 6
M Gebruiksvriendelijke monitoring software? Gaming 2
Sw333t Shoutbox software HighFlow Forum 2
P temp software Hardware & Software 6
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
W software, must haves Hardware & Software 23
Fedmas Videobewerkings software? Welluk! Hardware & Software 0
Source [INACTIVE] Datacolor Spyder 3 Pro met Elite software Verkocht 12
Sw333t Software voor bewerken audio van onze trouwfilm Hardware & Software 11
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
dopestuff foto DVD software Hardware & Software 10
B Pc start niet op software/hardware Hardware & Software 19
D Software/ Hardware problem Hardware & Software 19
Caveman Superflower digimaster software??? Hardware & Software 2
stravinski website building software Hardware & Software 10
N GT200/RV770 software voltmodden! Overclocking 58

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan