• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[How-To] Maak je eigen zieke ledstrips [in a wwwicked way]

Dat is beloofd... Oops, nu moet ik het ook gaan doen. Ik zeg er wel bij dat ik niet snel ben en al helemaal niet zo van de foto's maken ben maar ik zal mijn best doen om als ze klaar zijn een paar mooie foto's er van te maken en ook nog een paar foto's van werkende LED-strips. :icon_eyes:
 
Vroeg me af of mogelijk was om die strippen af te korten ?

Ik krijg ze net niet lekker in me kast zo doende wilde ik de laaste stukje (de 3 leds) weg zagen zo dat 21 leds over hou ipv 24.
Misschien ervaring mee ?
 
Per segment van 3 stuks zijn ze in te korten. Zaag (met een ijzerzaagje) wel in het midden van led 21 en 22 en niet te kort erachter.

Uiteraard alleen zagen als er geen stroom staat op de strip.
 
mooie tutorial,
alleen een kleine vraag ik zou dit misschien willen maken met een schakelaar en adapter.
alleen is mijn vraag dus wat is de max aan stroom wat erdoorheen kan lopen.
ik weet dat de spanning 12v moet zijn, alleen voor de stroom weet ik niet goed welke waarde ik daarvoor moet pakken.

alvast bedankt.
 
Voor de meeste leds geldt dat ze een stroom van ongeveer 20mA opnemen. Vermenigvuldig dit met het aantal leds en je weet wat de stroom ongeveer zal zijn. Voor de blauwe en witte zijn als het goed is andere stroom waardes. Die weet ik zo niet uit mijn hoofd.
 
Voor adapters geldt dat de stroom die op de adapter staat de maximale stroom is die de adapter kan leveren. Je kan zonder problemen een ledstrip met 48mA aansluiten op een adapter die 1000mA kan leveren. Het is wel goed uitkijken of de spanning van de adapter en de ledstrip gelijk aan elkaar zijn. Wanneer de spanning verschilt kan het zijn dat er een lichtgevende rookmachine ontstaat of de leds geven minder licht dan je zou verwachten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
damunk Maak een klok van je HDD Cases en Modding 2
Quadcore waar maak je je LCD/TFT mee schoon ? Hardware & Software 24
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
Zwelgje M'n eigen stekkie (MAN CAVE) (slooo build) Overige Builds 10
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
X-Tripiot Dutchmining eigen BTC mining pool gestart Algemene Discussies 0
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
L Eigen thuisserver maken Hardware & Software 7
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
Freddy HighFlow op ons eigen nieuwe dedicated webserver! HighFlow Computer Cooling Shop 19
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
stravinski Eigen berichten verwijderen HighFlow Forum 8
Ludwig XSPC Eigen samenstelling Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan