• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[How-To] Maak je eigen zieke ledstrips [in a wwwicked way]

Super tutje !

Maar zou je ook nog kunnen toevoegen waar je rekening mee moet houden en hoe je het moet doen wanneer je de strip op een fancontroller en een on/off switch wil aansluiten.
 
Maar zou je ook nog kunnen toevoegen waar je rekening mee moet houden.
Doe rustig aan, zorg voor een goede schone soldeerpunt en fijn soldeerdraad. Dat is het enige.

en hoe je het moet doen wanneer je de strip op een fancontroller aan wilt sluiten.
Voor het aansluiten van de strip op een fancontoller:
http://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/4-pin-molex-naar-3-pin-fan-adapter.html

Of je zet een fanconnector rechtstreeks op de ledstrip.

cpufanpinoutlabeled.jpg

De plus van de connector verbind je met de plus van de ledstrip, zelfde geldt voor de GND (= min).
De tacho draad is niet nodig en kan je het beste ook uit de connector halen.

en een on/off switch wil aansluiten.
Een on/off switch onderbreekt enkel een draad naar de ledstrip. Ga daar ook niet dieper op in, lijkt me voor zich spreken.
 
Laatst bewerkt:
Ahaa, dus allemaal gewoon recht toe recht aan. Dacht dat er nog iets aan gedaan moest worden voordat je het op een fan controller kan aansluiten. Nice, ga ik van de winter eens mee knutselen en eindelijk mijn pc eens helemaal af maken.

Thanks!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
damunk Maak een klok van je HDD Cases en Modding 2
Quadcore waar maak je je LCD/TFT mee schoon ? Hardware & Software 24
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
Zwelgje M'n eigen stekkie (MAN CAVE) (slooo build) Overige Builds 10
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
X-Tripiot Dutchmining eigen BTC mining pool gestart Algemene Discussies 0
E Software guides: je eigen linux thuis-servertje opzetten Hardware & Software 35
L Eigen thuisserver maken Hardware & Software 7
l3p [IN-ACTIVE] Kunstof blokjes om je eigen case mee te bouwen. Verkocht 6
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
A Vraag nieuwe en eigen build Waterkoeling 7
Freddy HighFlow op ons eigen nieuwe dedicated webserver! HighFlow Computer Cooling Shop 19
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
P Eigen web/ftp server opzetten, voordelig of toch huren? Hardware & Software 14
K Mijn eigen geprutste pctje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
stravinski Eigen berichten verwijderen HighFlow Forum 8
Ludwig XSPC Eigen samenstelling Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan