• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hav NoName

Thnx vhrgamer! :)

@Spankyfart, het zal een combinatie zwart/blauw worden. Binnenkant chassis; blauw. Ik kan nu ook gebruik maken van een spuitcabine van een vriend (of hem laten spuiten). Dat is dan wel niet poedercoaten, maar wel een stuk voordeliger... Ik moet eerst nog maar even wat rondbellen, dat heb ik nog niet gedaan...

Deze week moet ik ook eerst nog ergens tijd hebben om het chassis zelf onder handen te nemen. Er moeten nog stuk uitgeslepen/geboord. Dat is natuurlijk wel zo verstandig om voor de paintjob gedaan te hebben :) Ik moet eigenlijk ook nog een paar onderdelen hebben, onder andere wat montagespullen voor de twee pompen.

Ik zal vanavond even een paar nieuwe foto's posten.

Kleine foto-update:

Drive fasteners:
Het eindresultaat van de drive fastener en een overzichtje staan hieronder. Van primer tot eindresultaat. De foto's doen het echte resultaat echter niet helemaal volledig tot zijn recht komen, maar daar kan ik niet zo veel aan doen... :)

Ben zelf wel tevreden, nieuw kosten zwarte fasteners 3,- stuk. heb er over zitten denken, maar vond het toch zonde om ze te bestellen (de zwarte verf en primer had ik sowieso nodig voor een paar andere zaken).

ay3al3.jpg

flaqz6.jpg

EK Multioption Res:
Ik heb tevens de twee beugels van de EK Multioption gespoten, dat doorzichtige plexi vond ik maar niks.

2vwfqtg.jpg

6yzd6u.jpg

Kleine update:

Twee HDD-brackets zwart gespoten:
52ayo7.jpg
23wmge9.jpg

Niet geheel perfect, maar het is ook slechts een miniem detail, wanneer gemonteerd zal er niet veel zichtbaar van zijn. Met de brackets wordt straks een HDD verticaal in de 5,25 bays gehangen, evt. ook nog een tweede HDD, maar dat is even afwachten.

Ophanging TFC 240 rad getest:
15cllqh.jpg
9rlyx5.jpg
25spl.jpg

30w0co2.jpg

Hij hangt nog niet goed aangezien het enkel even om het mounten zelf ging. Genoeg ruimte achter de radiator over om twee fans te monteren (pull). Daar achter komen dan dus 1 of 2 HDD's verticaal te hangen. De beide brackets worden uiteraard nog zwart gespoten.

Boven de radiator hou ik nog 3 5,25 bays over. Twee voor m'n fancontrollers en 1 voor de dvd-brander.

Montage van pomphouders: (Freddy enorm bedankt voor de verleende service in deze)
2mwywm1.jpg
fok9as.jpg
w9i64i.jpg

Wat lijken ze toch klein... :)

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke pomp-tops ik al gebruiken. Misschien stap ik over op zwarte Acetal tops, maar aan de andere kant is een plexi top zoals deze van XSPC wel gunstig, hierin passen bijvoorbeeld twee UV leds.

Ben zelf wel tevreden, nieuw kosten zwarte fasteners 3,- stuk. heb er over zitten denken, maar vond het toch zonde om ze te bestellen (de zwarte verf en primer had ik sowieso nodig voor een paar andere zaken).
Tool free drive fasteners (Black)
[misc] €2.95
Tool free drive fasteners (Black)
Click to enlarge

# Black Tool free drive fasteners for 5,25" drives
# Set of 2 pcs
# Can also be used for Cosmos and Cosmos S

Worden per 2 verkocht, maar dit ziet er ook erg goed uit.
Zeker als je al primer en verf had is het goedkoper. :041:

Haha, ja, die brackets zijn gewoon top, ik zou m'n rad ook zo, zonder schroeven, met deze brackets vast in m'n Cosmos S kunnen hangen. Uiteraard doen we dat niet en heb ik wat gaatjes in de zijkanten geboord ;)

@Spankyfart:
Fack, dat had ik dus niet gezien, dat het per twee ging :p Maar zoals je ook al zei, met primer en verf in huis is dit als nog iets goedkoper, alleen niet zo veel meer :).

Ik heb met het tweede setje HDD-brackets maar even de bevestiging uitgevogeld. Dit setje is dus nog niet zwart geposten... Op welke hoogte de HDD's komen is nog even uitproberen, maar als ik er twee wil plaatsen (liefst wel) dan komt de onderste HDD ongeveer op de hoogte zoals je op de foto's kunt zien. (Hij zit nu niet vastgeschroefd)

2zxqj2g.jpg
2pz9nop.jpg

308zjtw.jpg
vfgkm0.jpg

Dremel-update:

Dremelen:
Behalve wat 'dremelen' gebeurd er vandaag weinig helaas... Straks nog wat schuurwerk en een paar onderdelen primen. Het is mooi weer, dus daar blijft het bij voor vandaag denk ik :)

ir45jk.jpg
fub3nl.jpg

Op het moment ook bezig met het finalizen van m'n voorlopig laatste bestelling bij Freddy, dit omvat laatste restjes zoals slangen, een extra pomp en wat filters en dergelijke.

Qua slangen ga ik waarschijnlijk voor een combinatie van blauw en wit (feser 3/8" slangen) gecombineerd met tegenovergestelde knikveren.

Linkerpaneel voorzien van een window (UV Blue):
vztthk.jpg
10cjk2p.jpg

w05gd4.jpg

Onvrede:
Zoals je hierboven wel ziet waren m'n twee sidekicks niet tevreden met het resultaat. Ik zelf ben dat ook niet trouwens...:evil:, onder het Cosmos S logo zit namelijk een klein scheurtje... Dit ontstond bij het zagen toen er plotseling een kat op de tafel sprong...:icon_hang:

Je ziet er nu uiteindelijk niets van, dankzij het logo, maar ik baal wel aangezien dat logo er gewoon niet hoort. Misschien dat ik nog maar een panel bestel en deze vervang.

Laatst bewerkt:
Geen echte update wat betreft de kast, maar er komt dit weekend als het goed is wel een nieuwe voeding binnen, een Silverstone Decathlon 800W. :eusa_whistle:

Deze is volledig modulair, makkelijk voor het sleevewerk dat ik moet/wil verrichten, met name wat betreft de 24-pins en 8-pins voedingskabels die nog wel eens lastig tot in de voeding te sleeven zijn...
DA800-3-4-02.jpg

Laatst bewerkt:
1200W zou in mijn geval een tikkie overkill zijn, wel futureproof :p. Op het moment 'slechts' één GTX280 liggen en een tweede kan met gemak voorzien worden van stroom... :)

Ik kijk er al naar uit om komend weekend eens flink te gaan sleeven als de voeding binnen komt :110:

Morgen pak ik de telefoongids erbij en gaan we eens zien of we wat poedercoaters kunnen bereiken, tot nu heb ik dat steeds maar uitgesteld.. Als dat is geregeld kan Freddy nog weer een bestelling verwachten, in principe is er dan ook weer een leuk bedrag op m'n rekening bijgestort om Freddy's rekening te kunnen spekken :p

Tot die tijd...geen updates, op enkele (kleine) dremel-aanpassingen aan de kast na misschien.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M - Mousey92 - Matthijs Kramer - *noname* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan