• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hav NoName

Havvie

Member
Introductie:
Met al de builds volgend, hier en op andere fora, werd het steeds moeilijker om zelf niets te doen... Daarom heb ik de sprong in het diepe ook maar gewaagd, hopelijk met aan het eind een mooi resultaat. Ik zal proberen de boel een beetje up-2-date te houden hier, uiteraard met foto's.

Hoe lang ik er over ga doen...geen idee. Al het werk moet in de avonduurtjes gebeuren en zelfs dan is dat niet altijd toegestaan (m'n vriendin zorgt daar wel voor :p). Veel klusruimte is er niet (samenwonen met een nog studerende vriendin = klein behuisd :p. Alles wordt dus in de keuken en evt. buiten gedaan. Ook geen fancy tools voor handen dus helaas, maar hey... een dremel kan allllllessss ;).

Gebruikte hardware:
Behuizing: Cooler Master Cosmos S
Voeding Cooler Master CM620
Mobo: Asus P6T Deluxe OC Palm
Mem: 3X2GB Corsair Dominator 1600MHz
CPU: Core i7 920
GPU: ASUS GTX280 OC

Waterkoeling:
Mobo: Mosfets, NB & SB (MIPS-blokken)
CPU: EK Supreme Acetal
GPU: Innovatek Cool-Matic GTX280
Rads: Mijn oude BI GT Stealth 360 en een nieuwe Feser Xchanger 240
Pomp: 2x Laing DDC1 + top
Res: EK Multioption 150

Dat is wat tot nu toe besloten is, in principe komt alles dus gewoon intern in de Cosmos. De kast zal verder niet al te veel gemarteld worden, daar heb ik de resources helaas niet voor. Een window komt er wel en verder wat airflow-aanpassingen en wat aanpassingen in moederbordtray voor kabelmanagement en directe togang tot m'n backplate.

Intro-foto's volgen.

//Under construction
 
Laatst bewerkt:
Alvast een paar foto's...

Met dank aan Freddy:

qyacjr.jpg


Natuurlijk is er ook weer gedacht aan de broodnodige snack :055:
vg1yq8.jpg



En ook nog wat onderdelen die ik al had (niet van Highflow moet ik bekennen, sorry Freddy):120:
2epro5x.jpg


Black Nickel fittings::044:
34pick2.jpg


GPU-blok:
250jc6u.jpg
13z009s.jpg
2hz4aw9.jpg
 
hhhmmm kwijl kwijl, meer pics willen we !!!

En sorry he, als k je heb aangestoken met modding, en idd, een dremel kan veel ! :023:

jouw ga k ook in de gaten houden hier.
Dus wees gewaarschuwd, k ben foto kwijler, k wil pics zien, van iedere stap die je doet lol hahahahahah

veel plezier ermee.
 
Zow dan :O die dingen zijn zwarter dan ik verwacht had :p
Het was crap-weer dus geen geweldig licht, dus wellicht komen ze donkerder over dan je denkt. In het echt zien ze er in mijn ogen top uit, veel mooier dan de fittingen die ik al had. (Ik zal morgen even een vergelijkende foto maken.)

Ik zal mijn best doen om er een 'pic-heavy' draadje van te maken. :p Vanavond zit ik (mits het rustig is) op m'n werk wat te sleeven:043:, morgen ben ik dan vrij en kan ik waarschijnlijk wel het een en ander uitvoeren :icon_wink:

Ik wil morgen alvast maar even wat rondbellen om een geschikte kandidaat te vinden voor poedercoating/spuiten. Gezien de ruimte in en om het huis ga ik denk ik de kast maar niet zelf spuiten, evt. zou ik het in een schuur kunnen doen van m'n ouders, maar dan ben ik qua werkuren en reistijd/kosten waarschijnlijk net zo duur uit (zo niet duurder).
 
Nope, deze kwamen van aquatuning waar ik er per ongeluk tegen aanliep. Het zijn merkloze fittingen voor zover ik weet, mooie kwaliteit voor een heel nette prijs (€2,79 p.s.). Ik had er eigenlijk wat meer moeten bestellen denk ik nu achteraf...

Mocht Freddy deze nu ook kunnen krijgen wil ik er evt. via HF nog wel wat hebben, bij een volgende bestelling... (Is mss lastig is zonder te weten wat voor merk/soort fittingen het zijn, maar goed.. We'll see.)
 
Die van Bitspower (in paren) krijgen we al heel snel binnen.

Zijn idd voordelig, maar verschil in kwaliteit zie je wel duidelijk als je die van Bitspower er naast legt.

Die merkloze kunnen we overigens ook inkopen.
Laat maar weten wanneer je wilt bestellen Havvie, dan bestellen we die ;)
 
Top :) ben voorlopig nog niet aan m'n volgende bestelling toe, maar die komt er zeker (Moet nog een tweede pomp bestellen en t.z.t moeten er slangen, vloeistof en evt. andere kleinigheden komen, dan kunnen er dus nog wel wat fittingen bij denk ik.)

De fittingen van Bitspower zijn trouwens idd kwalitatief gezien nog wel wat beter, uiteraard mag je dit ook zeker verwachten gezien de prijs. Ik moet trouwens zeggen dat die prijs voor twee fittingen nog goed te doen is, het is wel Bitspower tenslotte.

Mijn oude en nieuwe fittingen naast elkaar:
300gqbb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Strippen van de Kast

De kast zelf uit elkaar gehaald vandaag:

Nog geen poedercoater gevonden, maar alles toch maar uit elkaar gehaald. Maakt de kast wat makkelijker te bewerken, scheelt ook flink met het tillen van de kast.

De grote fan uit het zijpaneel heb ik ook al vast maar gedemonteerd, die heeft geen meerwaarde. Het Mesh-vlak gaat vervangen worden door een Acrylglazen panel, waarschijnlijk UV-blauw ofzo.

17g09h.jpg
11rawz7.jpg


Uit het bovenste paneel heb ik al het plastic weggeknipt, dit moet uiteraard nog bijgewerkt worden waarna het wss zwart wordt gespoten.

10xaq9z.jpg

25fo8k1.jpg
6fyzpk.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mobo :)

Dremelen/boren etc kon vandaag in eerste instantie niet, vandaar alvast een paar dingen gedaan met de losse onderdelen die uiteindelijk in de kast komen.


Het te gebruiken moederbord wordt dus een P6T Deluxe:

125nnk2.jpg


De te koelen onderdelen, NB, SB, Mosfets en natuurlijk de CPU:

34fjfr7.jpg
mm4mci.jpg
2euu1d5.jpg


Heatpipeconstructie? Weg d'r mee!
35c2b5y.jpg


Naakte P6T :)

ak9ai0.jpg


NB: (ook na kleine poetsbeurt)

280mxp2.jpg
sxeiro.jpg


SB: (ook na kleine poetsbeurt)

2v10ke1.jpg
jpfwhh.jpg


Kale Mosfets:

2iky7mu.jpg


P6T in een nieuw jasje: :112:

2lm1jk5.jpg

2luxqub.jpg

2upfeh5.jpg


Fittingen niet vergeten...:

53vbcn.jpg
el4cq1.jpg
2hwisrr.jpg


Als laatste de EK Supreme voor het oog even toegevoegd:

30x8q6c.jpg
v8ey4p.jpg



Let wel, beschermlaag heb ik nog gewoon laten zitten en de boel is dus ook duidelijk niet aangedraaid :). De cpu moet nog even gelapped worden alvorens echte installatie. De mount, schroeven, bouten, etc moeten eigenlijk ook nog even zwart worden gespoten/gecoat.

Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
mooie blokkies!!!!

is het uit elkaar halen van de cosmos veel werk?

Nehh, valt reuze mee. Beetje gepriegel met de Mesh-onderdelen en wat popnagels doorboren etc. Al met al zo gebeurd. :)

Enkel nadeeltje aan het NB/SB blok is het feit dat een van de schroefgaten (om het bord aan de tray vast te schroeven) niet geheel toegankelijk meer is... Niet echt erg, maar toch enigszins jammer.
2i74umb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het bord even in de kast opgehangen om de schroefgaten van de cpu-koeler te markeren. (Om van daaruit te bepalen in hoeverre er een opening in de tray komt om makkelijk bij de backplate van de cpu-koeler te kunnen geraken).

Lekker ruimmm! :)

20uprx2.jpg
2lc9yls.jpg



Verder het enige wat ik nog heb kunnen doen aan de kast zelf (behalve het een en ander aftekenen) is het boren van schroefgaten voor het reservoir.

(Mind the evil eye!)
35cfnmp.jpg
1zp036u.jpg
 
Nice! mooi veel foto's! erg plezant om te zien!
kan je mss foto maken van de gaten van je res in je kast? kan ik zien hoe je het vast gemaakt heb aangezien ik ook moet boren in me kast later
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M - Mousey92 - Matthijs Kramer - *noname* Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan