• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gtx285 versus hd5850

ragdoll

Junior Member
hey,
ik heb een vraag,
ik heb nu 2 gtx285 in sli draaien op een asus rex2, nu kan ik deze kaarten ruilen tegen 2 5850 van sapphire gaat dit werken en wat is sneller buitenom directx? ik ben zelf best een nvidia fan boy maar wil graag weten waar ik aan toe ben en wat er sneller is hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven.
 
Dat hangt een beetje af van welke games je speelt, in sommige is de 285 opstelling beter en in sommige de 5850. Zie hier een review.

De voordelen zijn dan wel dx11, eyefinity, power consumption en ze zijn stiller.

p.s. je had beter zelf 1 minuut kunnen googlen...
 
So what? het gaat erom in welke games de 5850 de 285 verslaat, niet de manier waarop die dat doet/niet doet...

Wel als:

1. je verwijst naar maar 1 spel. tenzij dat het enige spel is wat je speelt, is het op zich niet heel interessant (zelf kijk ik liever naar het gemiddelde aantal fps verschil tussen de geteste spellen).
2. Er ondertussen al meerdere driver revisies zijn waardoor de kaarten van zowel ati als nvidia verschillende verbeteringen hebben gehad. Ik weet dat je niet elke keer wanneer er een nieuwe driver uitkomt alles opnieuw kan gaan testen, maar dat betekent dus wel dat je moet oppassen met de uitkomsten van oudere tests.
 
En zelfs als je alleen CoD speelt zou ik alsnog die 10 fps (hij is sowieso gecapped op 91! :S ) opofferen en de besparingen op het stroomverbruik in je zak steken. :)
 
Wel als:

1. je verwijst naar maar 1 spel. tenzij dat het enige spel is wat je speelt, is het op zich niet heel interessant (zelf kijk ik liever naar het gemiddelde aantal fps verschil tussen de geteste spellen).
2. Er ondertussen al meerdere driver revisies zijn waardoor de kaarten van zowel ati als nvidia verschillende verbeteringen hebben gehad. Ik weet dat je niet elke keer wanneer er een nieuwe driver uitkomt alles opnieuw kan gaan testen, maar dat betekent dus wel dat je moet oppassen met de uitkomsten van oudere tests.

1. het was een voorbeeld. Ik kijk ook nooit naar 1 spel (en al helemaal geen cod).
Het was dus vooral om duidelijk te maken dat deze zin niet klopte: (maar misschien met de nieuwste drivers wel)
De nHD5850 verslaat de GTX285 op alle punten
bovendien melde ik in een die reactie ook al dit:
(misschien niet de nieuwste drivers ofzo, maar goed)



2. Dat was ik al met je eens, vandaar dat ik in mijn vorige reactie jouw punt 1 uit mijn quote had gelaten, waardoor de 'so what' niet als reactie op die punt 1 opgevat kon worden. :) ook was de 'p.s. je kunt beter zelf 1 minuut googlen' bedoeld zodat je kon bedenken dat ik de eerste de beste review had opgepakt van google, en ik dus niet de perfecte review voor hem had uitgekozen, hoewel ik dit wel duidelijker had kunnen neerzetten. :)

En zelfs als je alleen CoD speelt zou ik alsnog die 10 fps (hij is sowieso gecapped op 91! :S ) opofferen en de besparingen op het stroomverbruik in je zak steken. :)

Ben ik het ook helemaal mee eens :) vandaar dat ik de voordelen al had opgenoemd is mijn eerste lijstje.
 
1. het was een voorbeeld. Ik kijk ook nooit naar 1 spel (en al helemaal geen cod).
Het was dus vooral om duidelijk te maken dat deze zin niet klopte: (maar misschien met de nieuwste drivers wel)

bovendien melde ik in een die reactie ook al dit:




2. Dat was ik al met je eens, vandaar dat ik in mijn vorige reactie jouw punt 1 uit mijn quote had gelaten, waardoor de 'so what' niet als reactie op die punt 1 opgevat kon worden. :) ook was de 'p.s. je kunt beter zelf 1 minuut googlen' bedoeld zodat je kon bedenken dat ik de eerste de beste review had opgepakt van google, en ik dus niet de perfecte review voor hem had uitgekozen, hoewel ik dit wel duidelijker had kunnen neerzetten. :)



Ben ik het ook helemaal mee eens :) vandaar dat ik de voordelen al had opgenoemd is mijn eerste lijstje.

Oke, is dat ook weer duidelijk. Ik vatte jouw berichten idd iets anders op. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
kier [GEANNULEERD] Gainward GTX285 1024MB DDR3 Verkocht 9
Wouter Gtx285 Gesloten 3
Wally1987 XFX GTX285 Black Edition Verkocht 4
C [Waterkoeling] €300, I7 920, GA-X58A-UD7, GTX285 Advies Waterkoeling Setup 13
KnuX Waterblok voor nvidia xfx gtx285 Waterkoeling 17
N Swiftech MCW60 GTX285 VGA Cooler Bundle HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Don_Holio Water of lucht [GTX285 2gb] Overige Koeling 15
Don_Holio De ULTIEME 3D kaart !!! nVidea Dual GTX285 met 4gb Hardware & Software 16
rogier GTX295 Review VS. GTX285 (SLI) HighFlow Product Reviews 0
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
Yil 2e GTX285 Hardware & Software 5
P Thermochill 360 Radiator G1/4 TA120.3 versus Thermochill 480 Radiator G1/4 TA120.4 Waterkoeling 16
Deleted_User_Z pa120.3 versus pa140.2 ? Waterkoeling 5
DaGreatRV AMD PHENOM II X4 965 C2 versus C3 Hardware & Software 6
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
Alex [CLOSED] HD5970 en HD5850 + EK blokken Gesloten 5
Kadett HD5850 in Crossfire op MSI P55-GD65 Waterkoeling 6
Homienator [VERKOCHT] 3x Asus HD5850 incl EWB block+backplate! Verkocht 21
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
brazen [VERKOCHT] 2x Sapphire HD5850 1GB Verkocht 5
Homienator [INACTIVE] HD5850 Block+Backplate! Gevonden 2
T [INACTIVE] HD5850 reference Full Cover blok Nickel/Plexi Gevonden 0
Bullus [VERKOCHT]gpu-xfx hd5850 Verkocht 9
Flipmode [VERKOCHT] XFX HD5850 Black Edition 1GB (incl. EK5850 Fullcover Copper/Acetal) Verkocht 5
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
Homienator ATI HD5850, liefst met zwarte PCB. Versie 1 (geschikt voor EK-FC5850) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
E [Waterkoeling] €350 i7 860 HD5850 Advies Waterkoeling Setup 1
S Verbeteren van waterkoeling voor i7 en HD5850 Waterkoeling 29
B hd 5770 CF of hd5850 Hardware & Software 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan