• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gentle typhoon's

Contract tussen Scythe en Nidec Servo liep af of iets dergelijks, waardoor Scythe hun merk er niet meer op konden plakken.

edit: ja zijn zelfde, alleen ander merk en kleurtje erop.
 
Maar even zonder dollen. Als Nidec Servo's ze nog gewoon produceert (ze stonden nog gewoon in de line-up) kan Freddy ze dan niet rechtstreeks importeren. Desnoods onder Nidec's eigen merk naam?
 
Heb de Swiftech Helix geprobeerd en zijn misschien qua uiterlijk bijna gelijk aan de GT's, maar qua performance zijn ze net wat minder.
Zijn wel stil, maar heb het gevoel dat de GT's meer flow hebben met minder rpm's.
De GT's zijn ook zwaarder, en de fan zelf draait ook veel langer door wanneer de stroom eraf gaat. De Helix draait misschien voor 3 seconden door waar de GT nog veel langer doorgaat.

Vraag me af waarom er nog geen fabrikant is geweest die een nieuw contract met Nidec Servo aan gaat....
Ik heb ook 2 van de NoiseBlocker e-loops, maar die maken toch wat meer lawaai dan die GT's vind ik.
 
Kan zijn dat je dan 10.000 moet afnemen. Iig een flinke investering. Dan heb je wel misschien even een monopoliepositie. De overgebleven AP15s zijn nu >$50 op Amazon US.

Aan de andere kant, weet ik niet of GTs nog zo populaire zijn... eLoops zijn bijna zo goed en men kiest vaak voor mooi ipv prestaties.

Tja Eloops zijn ook bijna 2x zo duur per stuk.
De pure waterkoelers willen nog steeds de GTs.
Als je een Caselabs vol e-loops propt dan loop je echt helemaal leeg (je portemonnaie dan).

Maar ja 10.000 afnemen. Dan moet je er wel verdomd zeker van zijn dat je ze gaat verkopen. Dan moet je ook orders uit het buitenlans krijgen.
 
Weet ook niet natuurlijk wat de minimale afname is natuurlijk, men zou een "samenkopen" topic kunnen maken...

Ik heb intussen begrepen dat inderdaad 10.000 minimale bestelling is, per jaar.

Originally Posted by Unicr0nhunter

Dazmode (Canada's Watercooling store) got in touch with Nidec Servo and tried to order some fans from them, looking for a bulk order, and they told him they will not sell any Gentle Typhoons for anything less than a 10,000 fan per yr commitment.


Maar... goed nieuws!

Het schijnt dat entrepreneur "XEC" in China wel bestellingen heeft kunnen plaatsen bij Nidec-Servo. De fans staan nu overal op Taobao te koop. Het gaat om custom PWM versies deze fans. Een aantal mensen op OverclockNet forum hebben via foresight.taobao.com besteld en de fans lijken authentiek als je ze vergelijkt met AP-15s

De foto's op Taobao gooien de verschillende versies door elkaar. Let daar niet zo op. Je kan de verschillende fans onderscheiden door naar de amperes te kijken, bijvoorbeeld 0.083A is een 1850rpm fan.

PWM 2150rpm min 850rpm, stroom = 0.123A
model nummers: D1225C12-00763 en D1225C12-B6ZPA-44
link: Á­µ¶ Nidec SERVO Gentle Typhoon ÎÂÈą́·ç GT2150 PWM ¸ßÐÔÄÜ-ÌÔ±¦Íø

PWM 1850rpm min 500rpm, stroom = 0.083A
model nummers: D1225C12-00762 en D1225C12-B5ZP-40
link: Á­µ¶ Nidec SERVO Gentle Typhoon ÎÂÈą́·ç GT1850 PWM ¾²Òô·çÉÈ-ÌÔ±¦Íø

PWM 1450rpm min ? rpm, stroom 0.049A
model nummers: D1225C12-00770
geen link gevonden, wel wordt een foto van deze fan overal gebruikt


Hier de verpakking:
xec-gt.jpg
 
Heb ff rond gekeken, maar kan zo niet een agent vinden waar via ik een order ergens kan plaatsen :(

EDIT:
ff verder zoeken, doetsoms wonderen..hehe
Maar heb er 1 gevonden die via taobao kan kopen. 1 nadeel zijn de shippingkosten.
Koop je er 1, dan is dit net zoveel als wanneer je er 10 zou kopen.
Eventuele belasting 21% over het totale bedrag: ca €45.-

ff ruwweg gerekend zit je op €25.5 per fan....(wanneer je er 10 koopt)

Ik weet niet of Freddy er eens aan gedacht heeft om er bvb 100 aan te schaffen, ik denk namelijk dat je ze wel kwijt raakt :p.


Dus als er meerdere personen interesse hebben, misschien kunnen we samen bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
R DarkSide Gentle Typhoon DS1225C12B6AP-60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
l3p [VERKOCHT] 3x Scythe 120MM Gentle Typhoon 3000RPM D1225C12B7AP-29 Verkocht 2
l3p [VERKOCHT] 3 x Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm) 120mm Verkocht 1
Legendary1985 [IN-ACTIVE] 3x Scythe Gentle Typhoon (1850 rpm) of Noctua P12 120mm gevraagd Gevonden 0
P Shopreview, H80+ Gentle Typhoon 1450RPM HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
Asphiax Scythe Gentle typhoon 1700 - 92 MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Alex Scythe Gentle Typhoon AP-30 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 36
R Scythe Gentle Typhoon AP-14 - 1450RPM HighFlow Product Reviews 1
Freddy Scythe Gentle Typhoon 1850 D1225C12B5AP-15 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Viepert [VERKOCHT] 5x Scythe Gentle Tyfoon 1450rpm Verkocht 4
D [GEVONDEN] Scythe Gentle Typhoons Gevonden 7
Alex High speed Gentle Typhoons HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
HighFlow Gefeliciteerd, TYPHOON. Felicitaties 0
BlaserR93 Typhoon fans draaien niet op fancontroller of voluit Overige Koeling 20
Dutch013 Gefeliciteerd ‎Blackruby en Typhoon Felicitaties 7
TYPHOON Typhoon & haf932 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
vincent XSPC Typhoon HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
damunk PrimoChill Typhoon III Reservoir System HighFlow Product Suggesties en Nieuws 70

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan