• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gallery/buildlogje industrial red

gunny

Junior Member
Now. Ik had al een tijdje het idee in mn hoofd om mijn waterkoeling te gaan uitbrijden.
en het ook wat meer te richten op de"looks", maar wou toch iets apparters hebben, maar wat?
Nou, rvs slang leek me wel wat, en ben dat gaan uitzoeken van hoe dat allemaal moest met de fittingen e.d.
Maar het werkte allemaal (tot een zeker punt) wel mee want, ik kon heel makkelijk en vooral goedkoop aan de slangen en fittingen komen via mn stage bij het TBI.
Na het bestellen van mn slangen en fittingen kwam ik er achter dat het niet in mn behuizinge ging passen (Zalman GS1000 black)
Dus ben ik ook maar achter een nieuwe behuizing gegaan. En heb besloten om het allemaal te gaan proppen, want dat was het best wel, in een Corsair 800D.
Wat werkelijk waar een prachtige kast is qua functionaliteit en voor mij ook looks.
Daarna maar eens op highflow.nl gekeken voor wat nieuwe dingen en benodigheden.

Nu maar klussen he
de boel uitgepakt en aan de slag gegaan. Maar de eerste beer op de weg kwam ik al gauw tegen: de cpu block dat ik eraf gehaald al voor het bouwen was gaan corroderen.
Toen zat ik al ff te denken om de boel te gaan lappen maar, helaas heb ik daar geen ervaring mee en durfde ik het ook niet echt.
Dus toen maar even de koperpoets van moeders lief gepakt lol.
En OMG wat werkt dat spul geniaal. Ook maar meteen de andere blokken gedaan.

121uzqx.jpg



(sorry voor de slechte kwaliteit foto's want, het is gemaakt met mn mobiel)

na wat gepruts viel mn oog op de stikker van mn voeding wat ik echt een doorn in mn oog vond.
Dus heb ik die ook maar verwijderd met wat Tinner. Gaat echt super met dat spul. Het glibberd er zo maar af.
Tip: als je dit ook wilt doen moet je wel even oppassen dat je niet met je tinner op het kunstof of verf komt want, niet alle materialen kunnen er tegen.

28jds0x.jpg


Zo dat ziet er wat beter uit als je het mij vraagt.

Nu maar eens kijken waar ik die pomp kwijt kan...
heb ik een poosje over gedacht maar toen ineens "pling" een idee.
Het idee was om de pomp te monteren aan het afdichtings schuifje van mn onderste HDD rek.
Was toen even bang dat de boel zou gaan diffunderen als een idioot.
maar dit is alles behalve waar. "i love it when a plan comes together"

24p9gmp.jpg



dempingsmatje er tussen en aandraaien die meuk

3523x1k.jpg


Het leek me ook wel leuk om zo'n 10cm licht balkje achter mn resevoir te plakken.

2eezz7q.jpg


Toen maar aan de slag gegaan met de leidingen en fittingen.
En daar is beer 2 die de weg versperde.
de fittingen die ik besteld had, hadden teveel draad voor de 45graden bochten.
Dus heb ik daar maar een stuk vanaf gezaagd en daarna ontbraamd.

32znfj8.jpg


Daarna de boel in de teflon tape gezet

4t1wtg.jpg


en de slangen erbij gehaald

167rsja.jpg


daarna natuurlijk de boel aangesloten en vullen die handel.
beer 3 Het was dom maar ik dacht dat wanneer ik de boel aan zou draaien het wel zou afsluiten samen met het teflon.
Maar dit was niet het geval want er zitten niet genoeg gangen op de fittingen om de moer van de slang af te knellen, en staal of staal sluit niet af.
Dus je ruikt het al wel...lekkerrij.
Heb de boel droog gemaakt en ben de volgende dag maar naar het magazijn van mn stage gegaan om fiberringen op te halen.

34t1tfm.jpg


daarna de boel weer aangesloten, wat echt heel moeilijk is want, om de boel goed te laten afsluiten moet het goed aangdraait worden.
En het is niet bepaald makkelijk om met een sleutel 24 en 21 in een pc te werken.
Maar met wat hulp van mn pa kwamen we er wel uit.

sz7nkx.jpg


Heb de boel draaiende gekregen na heel veel bloed en zweet (neenee geen tranen lol)
Nog een kleine lekkage bij het T-stuk wat zicht ontpopte tot een lokale tsunami.
Hier een is die lijer op de foto

4g6oea.jpg


Je kunt wel zien dat die nu wel goed in de teflon zit lol

met al dat geklus en gedoe in keuken werd zelfs de kat er moe van, die zich lekker terug trok in het verpakkingsmateriaal

o58cp2.jpg


Nu is die klaar.
De bedoeling was om iets bijzonders te maken wat je niet of niet veel tegenkomt, maar wat er toch wel "normaal" uit zou komen te zien aan de buitenkant.
Ook was het niet de bedoeling om een "clean look" te maken maar, iets technisch en industrieels.
Bovendien heb ik geen keus want de slangen kun je niet aanpassen

hier nog een zwikje foto's. enjoy.

f1lj47.jpg


lol paste net.

359mfys.jpg


23lnmz4.jpg


29zbrpv.jpg


huoche.jpg


2ugjekg.jpg


15d1imd.jpg


105ny9k.jpg


10zn6lk.jpg


5126w8.jpg



(mn draadje is wel een beetje CtrL+v CrtL+v van hardware.info
maar ik denk dat het om het idee gaat he :p )
 
Mooi orgineel idee, ben zoiets nog niet eerder tegen gekomen!! :D

Hoe heb je het met de slangen gedaan? Want die kan je toch niet op maat knippen ofwel?
 
ziet er leuk uit zo met die slangen :) hebben ze een beetje goede buigradius (lijk erop van niet)

heb je trouwens na de koperpoets de onderkant van je blokje wel HEEEEL goed schoongemaakt??
 
de slangen koop je kant en klaar en de buigradius valt reuze mee.
wat bedoel je trouwens met HEEEEL goed schoonmaken?
ik heb het na die tijd gewoon eraf geveegd
(ik upload zo wel ff een foto waarop je dat kunt zien)

die kogels staan er gewoon voor de sier voor...maar ik zit nog te denken om een leuke mod te gaan doen met hulzen en kogelkoppel...maar daarvoor moet ik eerst wat meer geschoten hebben.

Added after 27 minutes:

hier kun je zien dat de slangen opzich best goed buigen


r7535k.jpg
 
Laatst bewerkt:
owja dat ziet er idd nog heel goed uit voor zulke slangen (elke keer als ik tot nu toe met dat soort slang werkte boog dat niet zo kort hoor)

goed schoongemaakt, omdat koper poets vet is en je dat niet ertussen wilt als je de beste warmte overdracht (van cpu naar koelblok) wilt :p dus eigenlijk met ontveter erna schoonmaken :p (wat ook geen restjes achterlaat ofwel alcohol of het articlean setje oid)
 
oei na dat heb ik niet gedaan..gewoon met een schone doek afgeveegd.
Ik d8 al dat mn temp gestegen. Misschien is dit dan wel de reden, of omdat ik mn block 90° gedraait heb.
Ik zit eraan te denken om binnenkort mn cpu te gaan lappen, dus dan maak ik mn blockje ook wel weer ff schoon.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan