Robin
Member
Ik zit wat na te denken om van e8500 naar een q9550 / q9650 als de prijzen nog wat dalen of als ik een gunstig moment zie. Waarom? Ookal is mijn E8500 niet echt traag te noemen, maar ik ben wat van plan om wat langer op dit platform te blijven. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden al een nieuwe behuizing gekocht en geheugen. En ik heb geen zin om weer een nieuw moederbord te kopen. Daarnaast heb ik het geld er niet voor en ervoor over om over te stappen naar core I7, ook omdat het stroomverbruik meteen al een heel stuk hoger is, dacht dat die cpus al 130watt verbruiken. Maar dat gaat me een beetje ver. Aangezien er steeds meer software / games komen die quadcore ondersteunen, lijkt het me wel een handige zet om op een goed moment toch een q9550 of een Q9650 te scoren. Liever die laatste omdat die een hogere muliplier heeft om makkelijker te OCen.
Nou mijn vraag zal ik er mee opschieten als ik nou wel zo`n quadcore neem? Oke ik weet dat het toch nooit even snel gaat worden als een core i7 systeem, maar als ik toch een aardige winst kan halen met wat ik nou heb..
Nou mijn vraag zal ik er mee opschieten als ik nou wel zo`n quadcore neem? Oke ik weet dat het toch nooit even snel gaat worden als een core i7 systeem, maar als ik toch een aardige winst kan halen met wat ik nou heb..