• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

e8500 loopt standaart als een e8400...

stravinski

Oc-en is a way of life
hallo ik heb net een mooie thermaltake Kandalf LCS case gekocht en daarbij gelijk een e8500 (upgrades: van e6600 -> e6850 -> e8500 <-)
nu is het probleem dus dat zelfs na een cmos reset de cpu op 3ghz blijft lopen :confused:
is er iemand die dit probleem ook had? opzich maakt het niet zo gigantisch veel uit want ik ga toch overclocken maar ik mis dus wel zeg maar die 166mhz...:022:

of zie ik dat verkeerd?
 
1. Wanneer kijk je naar het aantal GHz onder idle of load? (hint: speedstep)
2. Is het wel een e8500?
3. Herkent je moederbord de cpu wel als een e8500?

3 mogenlijkheden voor dit probleem, als de chip een e8500 is zal je bij het overclocken niets missen he ;)
 
Als je geen multiplier van 9,5 kan instellen, moet je de bios updaten of je moederbord ondersteund geen E8500.

E8400 = 9 x 333MHz = 3,0 GHz
E8500 = 9,5 x 333MHZ = 3,16 GHz

Het maakt dus wel veel uit. Zeker als je gaat klokken.

Een E8400 doet dan bijvoorbeeld op 421 MHz --------> 3,789 GHz
Een E8500 doet dan op 421 MHz --------> 3,995 GHz

Hoe hoger je gaat hoe meer dat dit gaat schelen.

E8400 9x470 = 4,23 GHz
E8500 9,5x470 = 4,465 GHz
 
Laatst bewerkt:
oke :D doorbraak!! ik kom van vakantie en kom er direct achter waar ik het moest zoeken xD...
onder de multiplier stond het in een vage tekst uitgedrukt... N/2 (iemand ooit van gehoord?) nja die moest ik dus enablen... nu loopt ie 9,5x dus krijg hem nu makkelijk op 3,9 ghz ben benieuwd hoeveel ik hem ga krijgen als ik NB koeling heb... laat snel wat horen...
grtz
 
ok, tegenvaller :(
doordat er een kleine beschadiging is opgelope tijdens het verwijderen van de NB koeler heb ik nu problemen namelijk mijn dual channel is naar de klote en mijn fsb komt niet meer hoger dan 1644 oftewel geld weggegooid, ben inmiddels naar de asus striker II NSE aan het kijken die al waterkoeling van zichzelf op het moederbord heeft zitten (nieuwprijs: 250 euro) maar ik heb geen idee wat voor maat slangen daarop moet:S:(
 
Asus heeft meestal 3/8" slang formaat voor hun blokken.

Maar op internet lees je regelmatig dat de standaard blokken van Asus niet zo heel goed zijn en gaan scheuren :S

Hopelijk is dat opgelost met de nieuwere moederborden en blokken van hen.
 
ok, tegenvaller :(
doordat er een kleine beschadiging is opgelope tijdens het verwijderen van de NB koeler heb ik nu problemen namelijk mijn dual channel is naar de klote en mijn fsb komt niet meer hoger dan 1644 oftewel geld weggegooid, ben inmiddels naar de asus striker II NSE aan het kijken die al waterkoeling van zichzelf op het moederbord heeft zitten (nieuwprijs: 250 euro) maar ik heb geen idee wat voor maat slangen daarop moet:S:(

Wie heeft jou dat verteld?

Je processor kan niet sneller dan 3,9 Ghz ((1644:4) x 9,5) en dat zou komen omdat je mobo kapot is?
 
Wie heeft jou dat verteld?

Je processor kan niet sneller dan 3,9 Ghz ((1644:4) x 9,5) en dat zou komen omdat je mobo kapot is?

jup,
dual channel werkt ook niet meer, als ik voltage van 1,3volt (FSB) naar 1,4volt verhoog kom ik niet eens in de bios als ik fsb zelf verhoog wordt die instabiel... :097::(, dus ben aan het kijken naar asus striker II NSE en ik ben nu al waterkoeling aan het bedenken:eusa_think:... wat voor blokken erop moete :p gelukkig kan ik de CPU koeler gewoon mee overnemen :023:
dat scheelt geld al wil ik wel kijken naar een beter blok dan dat standaart blok van thermaltake... want cpu wordt toch best warm voor deze loop (OUT>RAD>CPU>NB>RAD>POMP) dus dat blok zuigt:086: best hard denk ik...
wil met het nieuwe mobo ook zo'n 5 graden koeler uitkomen als da lukt:eusa_silenced: maarja ik ga niet te veel verwachten want dan wordt het een teleurstelling... miss ook leuk om cpu te lappen^^
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan