• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Darth's "YDA-MDPC" Project

Wil je met me trouwen? :p

eh :hmm, misschien als je een leuke meid tussen de 18 en 25 bent :082:.

Ok back on topic :D.

Omdat mijn Alu nog steeds niet binnen is (en mijn handen te erg jeuken om verder te gaan met de build), ben ik maar aan een mogelijke WC koppeling tussen de kast delen gaan werken.
Voor wie mijn vraag in het Waterkoeling (sub)forum heeft gelezen wist misschien al wat ik van plan ben.

Hier dus een zeer klein pakketje waarvoor ik dankbaar gebruik heb gemaakt van de waardepunten die ik heb verkregen bij mijn eerdere bestellingen :)
DSC00606.jpg

Van de fitting heb ik alleen het schroefdraad nodig, dus dat werd zagen en vijlen.
DSC00609.jpg

En dan krijg je uiteindelijk dit :icon_arrow: resultaat:
DSC00613.jpg

DSC00615.jpg

Nu dus wachten op het Alu, grrr ik haat wachten :D

Bedankt.
HBO Elektro heb ik ongeveer 3 maanden gevolgd (schoolsysteem sux, vooral die van fontys), dus niks geleerd behalve solderen :D.
Wat ik wil weten haal ik wel van het internet, en ik stop meestal niet tot ik het gevonden heb.

Bedankt.
HBO Elektro heb ik ongeveer 3 maanden gevolgd (schoolsysteem sux, vooral die van fontys), dus niks geleerd behalve solderen :D.
Wat ik wil weten haal ik wel van het internet, en ik stop meestal niet tot ik het gevonden heb.

En DAT gaat je wel wat opleveren me dunkt !! Schitterende attitude bro !

Laat ma komen zou ik zeggen !

Update Time

Vorige week was het Aluminium binnengekomen en ben ik er mee aan de slag gegaan om te zetten. Ik heb zelf een handzetbank dus ben ik daarmee de eerste plaat gaan zetten.
Drie zetten en een drie dubbele hernia verder :D, toch maar besloten om hier een adresje voor te zoeken.
Via via heb ik iemand kunnen vinden om het plaatwerk te zetten (3mm Alu).
Ik heb gisteren de Alu platen daar afgeleverd dus nu is het wachten tot dat klaar is, kan niet verder zonder die platen :(.

Het zag er even naar uit dat mijn GTX480 kaarten deze week binnen zouden komen, bij de bestellings status stond al een paar dagen dat ze onderweg waren vanaf de leverancier maar nu stond er weer in backorder :076:.

Omdat ik dus weinig tot niks ben opgeschoten ben ik maar aan de slag gegaan met een naam voor de build.

LUNA

Bij deze twee versies van het Build Logo (Origineel is 10000px breed dus heb hem flink gedownsized):
YDA-LunaBlueBanner.jpg

YDA-LunaRedBanner.jpg

Alle Foto's Hebben nu het build Logo.

Hier nog wat Foto's van het proberen met de zetbank.
DSC00620.jpg

DSC00621.jpg

DSC00624.jpg

Hopelijk snel weer verder.

Ik denk dat het probleem is dat je te weinig kracht kan zetten, de handvaten moeten veel langer zijn. Het hefboom-effect zeg maar ;)
Is op zich makkelijk op te lossen door een lange buis te pakken die je over het handvat kan schuiven.
Snap je wat ik bedoel?

Dat heb ik ook al geprobeerd. Ik heb de plaat zelfs nog in moeten frezen om al iets voor elkaar te krijgen. Met dat frezen word het er zeker niet mooier op dus dat doe ik niet meer.
Ik heb nog genoeg 1.5mm Alu wat gezet moet worden dus die zetbank word zeker nog wel gebruikt.

GPU Power

Na twee maanden in backorder te hebben gestaan zijn ze dan eindelijk binnen:055:.

DSC00647.jpg

DSC00653.jpg

DSC00655.jpg

DSC00661.jpg

DSC00667.jpg

Als het goed is komen er deze week nog een paar paketjes binnen.
En helaas nog steeds mijn Alu niet terug :cry:.

Mooie kaartjes ja, heb er ook 1tje, vond alleen zo belachelijk en ook jammer dat asus geen standaard mini HDMI converter/kabel erbij leverd. die dingen kosten toch gauw 12 euro ofzo. verder top ding man, die verpakking is heel wat beter dan wat Point of view mij gaf. Maargoed het gaat om de performance en dat is waarschijnlijk toch allemaal hetzelfde.

Veel plezier ermee.

Alu, Alu, Alu en ....... Alu :D

Nadat ik deze week eindelijk de gezette platen binnen heb gekregen kon ik met de kast aan de slag :).

Eerst wat Alu balkjes gezaagt.
DSC00670.jpg

DSC00675.jpg

Vervolgens samengepakt en in 1 keer een hoek er af gezaagt en vervolgens wat gladder gevijld.
DSC00679.jpg

DSC00682.jpg

Gaatjes geboort in de zij panelen en vervolgens opgeboort voor de M2 boutjes.
DSC00685.jpg

DSC00686.jpg

En in de Alu balk schroefdraad getapt voor de M2 boutjes.
DSC00688.jpg

Een van de gezette Alu platen:
DSC00690.jpg

Ik was in eerste instantie van plan om de balken in de gezette plaat te schroeven, nou is 2mm voldoende om vast te schroeven maar de boor is niet vlak zodat je gat niet overal 2mm is en de tap begint ook niet meteen met schroefdraad. (Een tap korter zagen lukt niet met een ijzerzaag, krijg je alleen rook :D en waarschijnlijk ook schroefdraad in je zaag).

Maar ga nu de plaat in de balk schroeven, en door verzonken bouten te gebruiken zie je er niks van behalve dan helemaal bovenop. De schroeven moet ik nog bestellen, maar ik kan ondertussen wel gebruik maken van andere M3 bouten om het toch in elkaar te zetten.

Helaas heb ik in de Alu balken gaten geboort voor het vastschroeven in de plaat dus moet ik weer nieuwe balkjes zagen. Gelukkig heb ik balk over dus dat word geen probleem, tenzij ik ze nog een keer verpest :D (balk gaat per 6m).

Morgen weer verder :D.

Ben weer verder gegaan met de kast:

Eerst weer Alu balkjes gezaagt.
DSC00691.jpg

Daarna samengetaped en in 1 keer hoek eraf gezaagt.
DSC00693.jpg

DSC00695.jpg

In de gezette platen gaten geboort voor de M3 boutjes.
DSC00697.jpg

De Alu balken wat bijgevijld voor een goede aansluiting met de platen.
DSC00704.jpg

Nat vijlen :).
DSC00706.jpg

Vervolgens in de Alu balken gaten geboort en schroefdraad getapt voor de M3 boutjes.
DSC00699.jpg

DSC00700.jpg

Nog even testen.
DSC00701.jpg

En dan zit het nu zo in elkaar.
DSC00707.jpg

DSC00708.jpg

Ik heb nog maar 3 van de 4 balken helemaal klaar, dus maandag de 4de afmaken en waarschijnlijk de zijplaten er tegenaan.

Nou moet volgende week mijn pakketje van salland toch wel binnen komen, 1-5 dagen levertijd, het zijn er nu toch al bijna 10.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan