• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Darth's "YDA-MDPC" Project

More Alu and Gear :D

Ben weer verder gegaan met de build :D.

Eerst de zijplaten flink wat bij moeten vijlen, er zat 2.5mm verschil in de breedte :shock:. Die hebben ze flink scheef geknipt.
DSC00710.jpg

Vervolgens weer boren en tappen (heb ik al genoeg foto's van geplaatst dus dat kennen we nu wel :D).
En dan de zijplaten er tegenaan.
DSC00714.jpg

DSC00726.jpg

DSC00727.jpg

Ook nog wat pakketjes binnen gekregen.
DSC00730.jpg

DSC00732.jpg

DSC00733.jpg

DSC00734.jpg

Windhoos 7.
DSC00735.jpg

DSC00736.jpg

DSC00739.jpg

Ik zal nu vast wel een bedankje van Essent krijgen :D.
DSC00742.jpg

Climbing to lonely heights

Uiteindelijk besloten om de kast wat simpeler te houden en zo te laten:
DSC00729.jpg

:081::016::016::016::016::016:
Naahh een meter hoge computer kast is veel te leuk :040:.

Dus weer verder :D.
Vrijdag aan het bovenste deel begonnen en zaterdag tot 22.30 er aan doorgewerkt.
Gelukkig waren de zijplaten hiervan wel goed geknipt dus dat scheelde weer een berg vijlwerk.

De platen van de bovenkant:
DSC00718.jpg

En vervolgens dus weer zagen, samenpakken en dan in 1 keer een hoek er af:
DSC00722.jpg

DSC00724.jpg

DSC00725.jpg

Vervolgens natuurlijk weer boren en tappen.

Kast tijdelijk in elkaar:
DSC00745.jpg

DSC00747.jpg

Zijplaten er tegenaan:
DSC00750.jpg

DSC00752.jpg

DSC00755.jpg

En dan stapelen :D:
DSC00757.jpg

DSC00761.jpg

DSC00762.jpg

DSC00764.jpg

Het onderste deel zal nog even moeten wachten omdat ik een van de platen daarvoor zelf heb proberen te zetten en dit niet mooi geworden is. Hiervoor moet ik dus een nieuwe plaat bestellen en deze vervolgens ook weer laten zetten.
Ik kan gelukkig gewoon verder met de binnenkant van het middelste en bovenste deel.

damn dude wat mooi,

dit wordt wel een million-dollar pc denk ik.

Niet alleen apart maar ook nog eens super tot in de puntjes uitgewerkt, dat zie je niet vaak.

ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Rad screws

@RedBullet Ik kijk pas naar de totale kosten wanneer het helemaal klaar is. Als je vroegtijdig gaat rekenen ga je alleen maar twijfelen over wat je er in gaat plaatsen.
Kijk gewoon wat je er in wilt hebben en doe dat dan ook anders is het nooit echt wat je wilt.

Die 3pin fan aansluitingen komen inderdaad van MDPC-X, het is alleen jammer dat ze de rest van de connector typen niet hebben (behalve Sata).

Ben nog even gaan kijken naar de bevestiging van de fans op de rad.
Ik heb zwarte M3 zelftappers gevonden die de Fan gewoon goed op de Rad weten te bevestigen, alleen met de "neoprene gasket" ertussen krijg ik ze niet goed vastgedraaid.
Het probleem is dat M3 eigenlijk te klein is om in de Rad te schroeven. In de highflow shop hebben ze M3.5 voor deze Rads. Het grote voordeel van de M3 is dat door de kleinere kop hij mooi in de Fan valt en je er dan niets van ziet.

DSC00770.jpg

DSC00768.jpg

DSC00769.jpg

Ga het nog proberen met M4 maar dat zal waarschijnlijk een te grote kop zijn.
Ik zal dus OF langere schroeven moeten gebruiken OF de "neoprene gasket" er tussenuit moeten laten (of modden :D).

Met de update stijgt het episch gehalte hier. :p Echt super al die top-notch spulletjes, die kast die zich nu in werkelijkheid begint te vormen en niet te vergeten die prachtige tuin op de achtergrond. :D

ipv tappen zou je ook nog blindklinknagels/moeren in het rad kunnen stoppen. Heb je wel weer een blindklinktang voor nodig.

Conventioneel_rond.jpg

2473731411_b8b8980754.jpg

Ik heb al wel een popnageltang maar die kan blijkbaar niet gebruikt worden voor een popnagelmoer.
Ik heb al weer een bestelling geplaatst bij Conrad voor wat andere zelftappers om het mee te proberen.
Een andere manier om het vast te zetten is met een zekeringsring. Deze heb ik ook meebesteld dus over een paar dagen weten we meer.

Aquaero placement

Ik heb even een paar Renders gemaakt met de Aquaero.
De bedoeling was om er twee onder elkaar te plaatsen maar daar is geen ruimte voor in het bovenste deel.
Ik ben er ook nog niet uit of ik de Aquaero aan de voorkant plaats.
Reacties over de plaatsing van de Aquaero zijn welkom (andere reacties natuurlijk ook :D).

YDA-Luna-Aquaero01.jpg

YDA-Luna-Aquaero02.jpg

Sja je hebt zoveel keuze.
Je kan hem in de top kwijt bv. aan de bovenkant.
Je kan er 1 pakken met scherm 1tje zonder werkt allebij evengoed met de aquasuite :)

Sja veel keuze :D

Maar ik kan echt niet weten in welke maten jij de inbouw doet vd componenten :)

Alvast zeer veel geluk met alles :)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan