• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dag Sinterklaasje, Dag, Dag, Dag, en ***** Piet....

Wat een onzin zeg Ludwig, ondertussen wordt in eigen land ook gewoon sinterklaas gevierd MET een zwarte piet.
Het heeft niks met slavernij te maken, blijf van onze tradities en ons cultuur af.

Ben je het er niet mee eens, ga dan maar lekker terug naar eigenland.

Nederland is zo soft aan het worden, over een aantal jaren zijn wij buitenlanders in eigenland.
 
Zou je kunnen proberen maar voor blanken zijn er geen goede redenen we zijn zeg maar geen slaaf geweest in hele grote getallen van zware mensen kapot geslagen en misbruikt om een klein voorbeeldje uit de de geschiedenis te noemen. Sterker nog blanken vinden zich zelf snel superieur aan alles wat anders is en dat zit helaas nog erg diep vanuit de oudheid. Ik zelf walg van dit soort tokkies die niet voor zich zelf na kunnen denken over gevoelens van anderen hebben geen sympathie en dergelijke.
Zij leggen het verband tussen Zwarte Piet en slavernij. Niet de mensen die jaar in jaar uit als Sinterklaas vieren en de beste man ook zien om wie hij is. Een blanke man die zwart is van het roet uit de schoorsteen.

Sympathie opbrengen voor anderen? Mits ze die sympathie verdienen geen problemen mee.
Maar lopen zeiken over slavernij die de meeste van de klagers niet eens meegemaakt hebben (enkele uitzonderingen daargelaten).

Nederland is zo soft aan het worden, over een aantal jaren zijn wij buitenlanders in eigen land.
What he said.

Neem nou de vluchtelingen, meer dan de helft zijn economische vluchtelingen. Veelal hoog geschoold, zodat ze de banen hier in kunnen pikken. Wat mij betreft linea recta terug de boot op naar het land van herkomst.

Op dit moment kent Nederland 1.263.963 werklozen. Komen er weet ik veel hoeveel hooggeschoold volk van buitenaf die cijfers nog hoger opkrikken.

Ik weet in ieder geval wel waar ik een volgende verkiezing op ga stemmen.
 
Laatst bewerkt:
Jullie zijn gewoon echt de racisten en nationalisten zonder enige form van empathie voor alles wat anders is dat is jullie probleem. Ik zie dat heel duidelijk want jullie zitten in de ontkenning fase en het heeft 100% met slavernij te maken en dat is feitelijk bewezen via de geschiedenis. Jullie willen gewoon niet de geschiedenis weten en liever ontkennen en hebben last van paranoia, als je al denkt dat ons land word afgepakt en een moslim staat word en dat hun voorrang krijgen laat me niet lachen er is ook nog geen traditie afgepakt. Een moslim zou nog eerder varken eten om aan te passen naar ons dan andersom.
 
Jullie zijn gewoon echt de racisten en nationalisten zonder enige form van empathie voor alles wat anders is dat is jullie probleem. Ik zie dat heel duidelijk want jullie zitten in de ontkenning fase en het heeft 100% met slavernij te maken. Jullie willen gewoon niet de geschiedenis weten en liever ontkennen en hebben last van paranoiede
Je hebt zo te zien compleet geen mensenkennis. Maar als jij er zo over denkt, prima. Ik denk er anders over.
 
Man wat wil je nu ik werk met 1500 Syrische vluchtelingen waaronder veel vrouwen en kinderen reken maar dat ik veel mensen kennis heb en veel verdriet en leed mee maak erger war wij Nederlanders gewend zijn. Echt typisch het sociaal media geloof hier lijkt het wel gemanipuleerd tot op het bot.
 
Je moet wel lezen wat ik typ he.
Neem nou de vluchtelingen, meer dan de helft zijn economische vluchtelingen. Veelal hoog geschoold, zodat ze de banen hier in kunnen pikken. Wat mij betreft linea recta terug de boot op naar het land van herkomst.

Degene waar jij mee werkt zijn dan blijkbaar de andere helft (of houdt zich van de domme, maar zal ze de voordeel van de twijfel geven).
 
Nadeel is dat dit de sociaal media wil het manipuleren en propaganda verspreiden. En nee die mensen zijn gescreend die houden zich niet voor de domme maar er zitten ook heel veel bij uit andere landen die wel voor economische redenen komen maar dat zijn niet de Syrische vluchtelingen over het algemeen.
 
Meningen mogen verschillen, maar laten we elkaar niet gaan uitschelden voor racisten of iets anders.
Sw333t en Johnny hebben overigens niks racistisch geschreven.

Ik ben ook van mening als je als buitenlander hier in NL gaat wonen en niet tevreden bent, ga dan terug of heen waar je wel tevreden bent.
Dat heeft niks met racisme te maken, maar meer dat ik me eraan irriteer dat mensen ondankbaar zijn.

Dat Zwarte Piet in verband wordt gelegd met slavernij, dat gaat zo ver terug in de tijd dat het tegenwoordig helemaal niet meer van toepassing is vind ik.
Maar ja... heb er ook geen problemen mee dat zwarte piet een andere kleur krijgt, mijn (toekomstige) kinderen zullen het net zo leuk vinden.
 
Oké ik ga wat te ver want ik word gewoon boos door mensen die het maar blijven ontkennen en zich dom laten houden door de media alleen willen zien wat negatief is voor hun en positief voor ons en daar aan vast blijven klampen. De meeste willen zich echt wel aanpassen en dat is ook wat ik zie.

Om een voorbeeld te noemen 1 vluchteling gaat de fout in en de meeste media volgens en zelf de media doen alsof het de hele mikmak is en wat de een roept neemt de ander gelijk over zeker als het om ander volkeren gaat. zo maak je juist problemen tussen bevolking groepen en verhelp je ze niet. Neem bijvoorbeeld Geert Wilders die gaat tot het randje met uitlatingen en zelfs veel leugens en het domme volk gelooft het direct. Ik zie het trouwens wel weer gebeuren want hij mag nu de grootste partij zijN maaR als die luie tokkies naar de stembus moeten laten ze de stemmen weer liggen zoals in het verleden. Verder wil bijna geen enkele partij met Wilder in zee om deze redenen en alleen mag hij niet regeren want dat gaat tegen de wet in.
 
Jonny ik geloof niet in linkse media juist helemaal in geen media via sociaal media. Ik denk na over wat er geschreven word door neutrale media dat is geen sbs6 of de telegraaf.

Nu ook weer hier in de buurt maar niet op het ACZ waar ik werk.
Zuid-Laren-700x394.jpg
 
De wereld gaat ten onder aan social media :D (niet cyberdyne systems)
De grote schuldigen zijn de media, die doen alles vanaf hun kantoortje voor een artikel met veel commotie (views)
Kijk eens naar wat de Telegraaf doet de laatste maanden op facebook.

En dan het Sinterklaas verhaal .. er zijn er echt maar weinig die er echt op tegen zijn.
Diegene zijn er op tegen omdat ze iets moeten hebben om tegen te zijn. (die demonstratie vorig jaar was echt TRIEST tussen de kinderen in)
En dat het slaven gerelateerd is .. kom op zeg .. we leven in 2015.

Gelukkig woon ik op Urk en zal de zwarte schmink gebruikt worden tot in 2084 :sarc:
(Niet dat ze meer racistisch hier zijn maar wel een stuk nuchterder)
 
Ontopic

Ik ben zelf ook niet tegen zwarte piet dat zou namelijk hypocriet zijn en ik geef toe dat ik zoals iedereen wel eens hypocriet ben. Maar ergens kan ik het begrijpen dat het sommige mensen pijn doet en dat trekt me heel erg aan. Ik werk ook niet voor niets op een ACZ en dat is om de zelfde redenen want ik help graag mensen die echt hulp nodig hebben en dan niet de gelukzoeker zoals ze genoemd worden wat ik persoonlijk een weer de degenererend woordje vind wat gebruikt word om te even iemand een psychisch mes te steken.
 
Er zullen een hoop vluchtelingen gebaat zijn bij mijn donatie op giro 6868. Hopelijk komt het bij de juiste mensen terecht.
Heb zelf overigens bij het COA gewerkt op de ICT afdeling (dik 15 jaar geleden).
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan