• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dag Sinterklaasje, Dag, Dag, Dag, en ***** Piet....

Om er een punt achter te zetten:
ZWARTE PIET IS HELEMAAL GEEN NEGER!!!
Die is gewoon zwart omdat hij door de schoorsteen is gekropen, en roet is zwart.
Als eenvoudig rekensommetje:
Blanke man + schoorsteen + roet = zwarte piet
Neger =/= zwarte piet
Zwarte piet =/= slaaf
Wat betekend dit: zwarte piet = blanke man + roet =/= neger =/= slaaf
En als je dit hier allemaal vereenvoudigd kan je neger en slaaf uit de vergelijking halen, wat dus blijkt:
zwarte piet = blanke man + roet
 
Dit hele land begint toch zo'n lachertje te worden. :D
Krijg je met te veel links en ambtenaren met te weinig ruggengraat.

Al die organisaties maar buigen en op de knieën voor een stel 'racisme' en 'boe' roepers.
Maar het is en blijft Amsterdam he. :)
 
Dat zal ik mijn kinderen niet aan doen want ik heb ze opgevoed om respect te hebben voor andere kinderen die donker zijn. Ik weet namelijk dat sommigen zich beledigd voelen in hun klas en dan wil ik niet dat mijn kinderen dat nog erger gaan maken.

Ach we zijn ook Nederlanders als je aan iets komt is het gelijk mis een vliegtuigje blaba bla KOM NIET AAN NEDERLAND lachwekkend gewoon hoe weinig we kunnen hebben en tolereren. Zal wel door de welvaart ziekte komen of zo of door te veel materiaal willen bezitten en dergelijke. En wat de boer niet kent eet hij niet. We moeten eens stoppen met dat extreem nationlalitische/narsistiche/hypocrite gedrag

En wat maakt het uit dat er andere kleuren gebruikt worden, de traditie blijft bestaan dus er is niets aan de hand. Of doet het zeer of zo om de kleur te veranderen uit respect voor anderen omdat het dan niet meer discriminerend is en dat je meer van je eigen volk houd?

Algemeen bedoeld
 
Dat zal ik mijn kinderen niet aan doen want ik heb ze opgevoed om respect te hebben voor andere kinderen die donker zijn.
Dus andere kinderen die niet donker zijn hoeven ze geen respect voor te hebben?
Ik leer mijn dochter dat ze respect moet hebben voor andere kinderen, tenzij haar grenzen overschreden worden.

En wat maakt het uit dat er andere kleuren gebruikt worden, de traditie blijft bestaan dus er is niets aan de hand. Of doet het zeer of zo om de kleur te veranderen uit respect voor anderen omdat het dan niet meer discriminerend is en dat je meer van je eigen volk houd?
Omdat een bepaald volk klaagt moet alles aangepast worden aan Nederlandse gebruiken, als je daar niet tegen kan... de grenzen zijn geopend.. kan je zo overheen wandelen.

Het is zwarte Piet en die is zwart volgens de traditie en de velen liederen die horen bij de traditie. Niet groen, niet geel, niet wit, niet blauw, niet rood, niet oranje of welk andere kleur.. maar pik en pik zwart. Respect voor anderen heb ik wel, maar zwarte Piet is niet discriminerend dus waarom zou de kleur aangepast moeten worden. De negerzoen kon ik me nog wel iets bij voorstellen, omdat er specifiek verwezen wordt in de naam naar een bepaalde bevolkering.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor jou niet discriminerend is kan voor een ander wel zo overkomen. En dat gebeurt ook vandaar dat men er maatregelen tegen neemt anders was dat niet nodig geweest. Zwarten zijn nu eenmaal voor een lange tijd zwaar onderdrukt en daarom wil men deze dingen verbannen zoals met de slaven op de Konings koets ook gebeurt. Nu vind ik het zelf ook wel zeuren omdat het niet discriminerend bedoeld is maar ik kan me ook goed verplaatsen in iemand die dat wel zo aan voelt en niet daar aan wil worden herinnert
 
Zou je kunnen proberen maar voor blanken zijn er geen goede redenen we zijn zeg maar geen slaaf geweest in hele grote getallen van zware mensen kapot geslagen en misbruikt om een klein voorbeeldje uit de de geschiedenis te noemen. Sterker nog blanken vinden zich zelf snel superieur aan alles wat anders is en dat zit helaas nog erg diep vanuit de oudheid. Ik zelf walg van dit soort tokkies die niet voor zich zelf na kunnen denken over gevoelens van anderen hebben geen sympathie en dergelijke.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan