Ok, ik zit me een beetje in te lezen nu, er zijn twee zaken die opvallen aan jouw build en ik denk dat ik wel wat (mogelijke) antwoorden voor je heb
Het eerste dat opvalt is dat je geen last hebt van condens. Dit betekent niet dat je muis dood is hoor, alleen dat je nog niet onder het condensatie punt zit. Dit punt hangt van de vochtigheidsgraad en de omgevingstemperatuur af. Is de luchtvochtigheid 100%, dan begint de condensatie gelijk zodra je onder kamertemp gaat, maar bij 70% heb je al een heel stuk speling. Waarom hebben K3nny en stn dan wel zoveel last en jij niet? Omdat hun met een processor temp van 5 graden zaten, en jij 10 graden hoger blijft steken op 15. Jij zit dus nog wel in het veilige gebied, en hun niet.
Dat brengt me gelijk bij het volgende punt: temps. Je idle temps zijn wel een graad of 10 onder kamertemp, maar load zit je weer zowat tegen je oude maximum aan.
Dit is te verklaren doordat je processor en graka's samen goed in de buurt komen van de 200W aan heatdump, en er misschien nog wel wat overheen gaan ook. De gevolgen worden hier uitgelegd:
The Ultimate Guide to TECs - XtremeSystems Forums (thanks dopestuff voor die link!)
In het kort komt het erop neer dat hoe goed een TEC werkt afhangt van het VERSCHIL tussen de heatdump die hij weg moet werken en zijn vermogen.
- Is het verschil erg groot (60W heatdump en 200W vermogen), dan werkt de TEC heel erg goed, en krijg je last van condens, zoals k3nny en stn.
- Is het verschil te laag (200W vermogen en ook rond de 200W heatdump), dan doet de TEC in feite niets, behalve heel veel stroom verbruiken.
- Is het verschil negatief (200W vermogen en meer dan 200W heatdump) dan zal de TEC niet alle warmte meer weggewerkt krijgen en wordt de koude kant dus zelfs WARMER dan de warme kant (die ook al een heel eind boven ambient zal zitten).
Om goede resultaten te krijgen met een TEC zal je dus altijd in het gebied moeten zitten waar je niet te veel koeling hebt (condens), maar ook niet te weinig (geen effect/verwarming van het water).
De guide uit de link waarschuwt heel sterk voor het koken van je processor op deze manier, en ik ben bang dat jij op de grens zit om hetzelfde te doen met een X6 boven de 4GHz en twee 5850's. PAS DUS OP en hou je temps HEEL scherp in de gaten zodra je die graka's ook gaat belasten!
Als je dan toch door wilt gaan met de glaciator, zou ik je aanraden om een tweede te nemen en in serie te gebruiken met de eerste. Schakel die tweede glaciator in als je load hebt, en uit als je idlet. Op die manier zou t moeten lukken om in t veilige gebied te blijven.
Succes!