Update 8: voortgang route transparante buis + diverse aanpassingen
Zoals al eerder te zien was heb ik weer een bestelling binnen gekregen met de nodige
fittingen zodat ik weer een paar stappen kan zetten en die heb ik vandaan dan ook gemaakt. En wederom plaats ik weer het nodige commentaar bij de foto`s die nu gaan volgen
Hier kan je duidelijk zien dat het allemaal weer net gaat passen. Hier is te zien hoe de
pomp van de groene loop is aangesloten en in de toekomst komt er nog een tweede
pomp bij voor nog een loop. De groene loop gaat mijn processoren van water voorzien en de rode loop gaat m`n raid controller, aquaero 5 en videokaart van water voorzien. Dual loop dus!
Bovenin is te zien hoe het water wat van de aquaero 5 in het het
reservoir terecht komt (verticale buis). De horizontale buis zorgt ervoor dat de aquaero 5 voorzien word van water. Hierdoor word dus duidelijk hoe de aan en afvoer van de aquaero en
reservoir gaat lopen.
Hier is te zien hoe ik de aanvoer en afvoer van de
radiator van de groene loop heb laten lopen. Ook is de aan en afvoer te zien van het
radiator van de rode loop, alleen is deze
radiator nog niet aanwezig. De verticale buis die te zien is loopt verder naar beneden en dit is de afvoer buis die van de rest van de hardware afkomt.
Achter de voeding is de verticale buis weer te zien en zit dus aardig verstopt. Ook is mijn eigen home-made voedingskastje te zien die alle
led strips, fan controller,
pomp en aquaero 5 van stroom voorziet. In dit kastje is het nog wel 1 grote puinhoop dus dat zet ik nog even niet op de foto, dit wil ik nog een keer netjes maken
Totaal overzicht van de
pomp en 1 van de hdd rack`s waar een 3-tal SAS schijfjes in geschroefd zitten.
Op andere foto`s was te zien hoe de kabeltjes gesleeved waren die naar alle
fans liepen. Ik was hier niet geheel tevreden over. Tijdens het bestellen van nieuwe sleeve zag ik ook deze kleur groen voorbij komen en dit leek me wat wat en deze maar mee besteld. De zwarte sleeve heb ik vandaag gelijk maar even vervangen voor de groene en dit resultaat bevalt me wel. Ik heb de bekabeling van de
fans zelf ook gelijk even voorzien van zwarte krimpkous. Niet verkeerd toch?
Dit geeft tevens ook aan dat de
radiator voor de groene loop is. De
radiator voor de rode loop gaat rode sleeve bevatten uiteraard
Close-upje van de sleeve en krimpkous. Zoals te zien is klopt de sleeving van 1 kabel niet helemaal, dit ga ik nog veranderen.
En even een foto in het donker
Helaas licht de rode
vloeistof totaal niet op in al het UV geweld en dit zou wel het geval moeten zijn. Dit water gaat dan ook vervangen worden en stap van het merk Feser af. Ik ben ook aan het mailen geweest met Feser en die reageren wel zo schandalig slecht (1x antwoord gehad op de 4 mailtjes die ik gestuurd had met alles erop en eraan en heb ze ruim de tijd gegeven om te kunnen antwoorden). Ze geven dan ook de
led strips de schuld dat het water niet reageert op UV licht. Volgens hun zijn de strips te zwak maar zoals je kan zien licht het groene water gewoon heel erg mooi op, dus die gasten daar kunnen mij de boom inklimmen en zal dan ook niks meer van het merk Feser aanschaffen eerlijk gezegd. Ik begrijp dat zoiets misschien lastig kan zijn en probeerde de discussie aan te gaan maar ik krijg totaal geen antwoord op mijn vragen en heb daarom mijn besluit genomen om te gaan overstappen op een ander merk.