Update 7
En na een lange tijd weer eens een update aangezien ik erg druk ben geweest met andere zaken maar toch weer wat stapjes verder ben.
Om te beginnen is er een wissel geweest van camera. Ik ben van een compact camera van Panasonic (Lumix DMC-FS16 Blauw) naar een spiegelreflex camera van Nikon (D3100 + Tamron (AF 18-200mm f/3.5-6.3 lens) overgestapt!
Was wel even enorm wennen maar de kwaliteit van de foto`s is enorm omhoog gegaan vind ik, en dat terwijl ik nog bezig /aan het leren ben om dit nog beter te krijgen!
Ook er is een wisseling geweest van hardware. Ik ben van een Gigabyte H67N-USB3-B3 moederbord naar een Gigabyte Z77N-WIFI mama plankje over gegaan. Dit nadat er wat ssd`s overleden waren en aangezien ik al was voorzien in ssd`s mocht ik andere hardware uitkiezen gelukkig
Verder met de build. Ook aan de onderkant van de kast heb ik wat
ledstrips geplaatst. Heb hiervoor 1 meter RGB strip besteld en deze heb ik na wat knippen en plakken en solderen onder de kast geknutseld. Omdat deze kast demontabel moet zijn heb ik gebruik gemaakt van een maanetje-vrouwtje stekker verbinding zodat ik de boel veilig en netjes kan afkoppelen mocht de kast afgekoppeld moeten worden.
Ook in de binnenkant heb ik de nodige uv
ledstrips uitgebreid, ik ben van 5 stripjes naar 9 stripjes gegaan. Doordat ik naar 9 stuks ben gegaan kon ik niks meer kwijt op m`n huidige splitter natuurlijk, dus heb ik deze ook gelijk vervangen naar eentje van NZXT, namelijk de: NZXT Grid - Ten Port fan hub. Aangezien de aan/uit knop er ook bij komt kom ik dus uit op 10 aansluitingen en zit deze ook gelijk vol. Nadeel is wel dat de nieuwe hub een stuk groter is en niet netjes vast te plakken is op z`n plek. Maar hier verzin ik nog wel iets op
Inmiddels zijn ook m`n 4pins en 24pins voedingskabels gesleeved met sleeving van
MDPC-X en ik zocht al een tijdje een oplossing om de kabels netjes te begeleiden. Ik kwam via Facebook op de site van
Lutro-Customs uit en zag hier de beruchte Black
Cable Combs (codename Stealth) staan en ik was opslag verliefd! Gelijk dus maar een aantal besteld en ze bevallen zo goed dat ik deze ook ga gebruiken voor andere bekabeling in de kast. Maar ik heb, zoals sommige misschien wel herkennen, er daardoor natuurlijk veel te weinig besteld. Binnenkort maar weer eens een lading bestellen dus!
En voor nu.. genoeg gebrabbel! Tijd voor de foto`s! Have fun!
De 3-tal RGB ledstrips aan de onderkant.
Alleen de UV ledstrips aan.
UV & RGB strips aan.
En alleen de RGB strips aan.
140.2 flex cover voor een 280mm radiator geplaatst.
Foto van de rechter zijdeaanzicht.
Bovenaanzicht.
Linker zijde aanzicht.
240mm radiator geplaatst. Helaas was m`n 280mm radiator (Alphacool XT45 280mm) te dik en de aansluitingen kwamen ook niet overeen zoals ik wil dus terug naar een 240mm rad. De flex cover komt nog wel van pas een keer
De 24pin kabel gesleeved en voorzien van Cable Coms van Lutro Customs.
Nog een close-upje.
Even spelen met de camera
Mooi overzichtje zo toch?
Kijk, dat gaat mooi passen! Van radiator naar radiator! En nog pure toeval ook!
De volgende stap is nog niet echt bekend, ik ben net een aantal weekjes voor de 2e keer vader geworden van een zoontje
Chris dus nu gaat alle tijd even naar het kleine mannetje!
Maar ik heb nog genoeg te doen: het maken en sleeven van de aan/uit en reset knopjes, maken van de bekabeling voor de ssd`s, langzaam aan WC onderdelen kopen, en ... en ... en ......
Tot de volgende!