Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb voor mijn Merlin helemaal geen doanekosten hoeven betalen (Fedex via Frankrijk). Ik vind die prijzen die jij noemt wel erg hoog hoor.
Edit: Toch te vroeg gesproken. Gisteren een fakttuur binnen gekregen van Fedex met verzoek tot betaling van 60 euro. Overigens vrij onduidelijk aan wie of waar ik dat bedrag nu moet storten.
Ik heb voor mijn Merlin helemaal geen doanekosten hoeven betalen (Fedex via Frankrijk). Ik vind die prijzen die jij noemt wel erg hoog hoor.
Edit: Toch te vroeg gesproken. Gisteren een fakttuur binnen gekregen van Fedex met verzoek tot betaling van 60 euro. Overigens vrij onduidelijk aan wie of waar ik dat bedrag nu moet storten.
Als het goed is staat de instantie waaraan je moet betalen op de bon. Mijne ging ook via Frankrijk maar gewoon betalen. Laten versturen als gift is de enige mogelijkheid om onder de kosten uit te komen. Moet je natuurlijk wel geluk hebben. (ik niet).
Het is voor mij al een tijd geleden maar volgens mij heb ik ook nog 200 dollar of meer betaald voor shipping.
Ha ha inmiddels 1,5 jaar verder en nog niet klaar. Einde is wel in zicht.
Uiteraard komen er de nodige ledstrip in/onder de kast. Ik heb er 4 besteld van 30cm in het paars/uv. Deze gaan dienen om dingen op te laten lichten in de kast. Onder de kast heb ik 2 groene strips geplakt van 30cm. Alle strips zijn wat ingekort om alles passend te krijgen. De update is nog niet geheel klaar, de afwerking van bekabeling wat later komt en het inbouwen van een switch.
Helaas is er ook 1 paarse strip gesneuveld tijdens het sleeven, daar moet ik even een nieuwe voor gaan bestellen.
De bedoeling is dat ik het UV gedeelte aan & uit kan zetten met een schakelaar, deze ga ik monteren onder de aan/uit schakelaar van de pc en de reset knop aan de voorkant. De groene strips gaan gevoed worden van de led strip die al in m`n bureau verwerkt zit. Meer details daarover volgen later nog.
Ok genoeg geneuzel weer, tijd voor de foto`s!
In elke hoek gaatjes geboord met een 2,5mm boortje.
De gaatjes getapt met een M3 tap om de clips vast te kunnen schroeven.
Aangezien er maar 1 240 radiator in de kast past en ik er graag 2 wil moet er het een en ander aangepast worden. In het middengedeelte waar je je harde schijf of ssd kwijt kan past ook een Alphacool ST30 240 rad na wat aanpassingen. En zo gezegd zo gedaan, dus ik ben aan de slag gegaan. De foto`s laten wel zien wat ik bedoel
Nu nog in origineel staat.
En na het uitzagen van de 2 rondjes en het nodige vijlen is dit het resultaat geworden.
Achterop zaten de nodige bevestiging boutjes om je harde schijf of ssd mee vast kan zetten. Die zaten in de weg en zijn ook niet nodig dus die heb ik eraf geslepen met een dremel.
2 zwarte fanguards erop gemonteerd.
En terug in de kast geplaatst.
Niet verkeerd toch? Misschien dat ik de plaat weer netjes wit ga spuiten of weer laat poeder coaten.
Was vergeten 2 gaten te maken voor 2 fillports, anders word het zo lastig om de radiator van water te voorzien he
Hier moeten nog fittingen tussen, heb er verder nog niet echt naar gekeken. Word wellicht een leuke uitdaging.
Dat past precies!
En weer terug in de kast.
1 hoekje aangepast met de dremel, anders passen de kabels er niet door van de led strips
En hier zie je hoe de ledstrips van voeding voorzien gaan worden. Lekker weggestopt!
En dit was em voor dit jaar! Bedankt voor het kijken en tot volgend jaar! Fijne jaarwisseling!
Ziet er weer mooi uit. lekker bezig. Als het aansluiten van de fillports problemen geeft dan kun je altijd nog een rechhoek uitslijpen waar nu de fillports zitten. Daarna even een cover maken van b.v. wit acryl en deze boven de plaat monteren. Het is maar een idee.
Echter als de fillports exact rechtboven de rad. zit kun je ook vier multilinks monteren. Als je haast hebt "ha ha" kun je ook twee korte sli extenders gebruiken deze zijn variabel en ook erg handig.
Haha ik had het idee al in m`n hoofd zitten om multilinks te gaan gebruiken. En dan de lage versie van Bitspower. Maar voorlopig zijn de centjes even op voor waterkoeling. Ik heb het middengedeelte alvast aangepast zodat niet de hele kast weer uit elkaar moet als ik de centen er voor heb. De radiator die ik gebruikt heb gaat weer terug in de kast waar ie uit komt. Heb al een pc staan die compleet voorzien is van WC. Moet eigenlijk nog steeds een buildlog starten van deze pc terwijl deze al bijna klaar is.
De volgende stap word de hardware overbouwen, sleeven van de voeding, power switchen maken, etc etc. Kortom: ik heb nog genoeg te doen!
Het is ook de bedoeling om hier wat moois van te gaan maken. Soms wil ik het te netjes hebben en dat kost gewoon tijd. Maar ik ben niet de enige met die gedachten...
Update 5: inbouwen van switchen en het ombouwen van de hardware.
Het moment om alles over te zetten van de oude kast naar de Caselabs kast is dan eindelijk gekomen. Ook de switchen ingebouwd om de pc aan te kunnen zetten of hem een reset te kunnen geven wanneer dit nodig is. Ook het aan en uit zetten van de led strips is nu voor elkaar.
Er moet nog wel een hele hoop gebeuren en ik ben stiekem al wel iets verder als dat je op de foto`s kan zien, dit doe ik om jou kunnen te voorzien van de nodige updates. Laten we nu eerst maar eens naar de foto`s gaan kijken van deze update.
Het originele onderdeel voor de power en reset switch.
Hier moet er nog eentje extra in voor de ledverlichting en de opstaande rand zit in de weg en deze slijp ik weg met een dremel.
Ik was vergeten foto`s te maken (stom stom vloek vloek..) maar dit is het resultaat.
De voeding voor de switch voor de ledstrips. Gesleeved in een groene en zwarte sleeving van MDPC-X.
De kabels netjes weg gewerkt met 2 P-clips.
En hier komt alles samen: de voeding, alle ledstrips en de led in de switch zelf.
De switch voor de ledstrips aangesloten. Alle bekabeling is netjes gesleeved.
De moederbord tray waar de ssd`s onder verstopt gaan worden.
En een foto van de ssd`s. De witte tray ligt op z`n kop nu.
Moederbord gemonteerd en de ssd`s aangesloten met een sata kabel (waarvan er nog eentje vervangen gaat worden zodat de sata kabels hetzelfde zijn.
De aansluiting van de ssd`s.
Vooraanzicht van de ssd`s. Zo kan je ook zien dat de bekabeling netjes tussen de tray en het moederbord past.
Overzichtje van alle hardware.
En van de andere kant gezien.
Als afsluiter de specs van de hardware die je voorbij hebt zien komen:
Moederbord: Gigabyte H67N-USB
Processor: Intel Core i3 2120 Boxed
Geheugen: Kingston ValueRAM, KVR1333D3N9K2/8G, 2 x 4GB KIT
Tot de volgende maar weer! Helaas duurt dit wel even aangezien m`n vakantie voorbij is en weer aan het werk ben om de nodige centjes bij elkaar te kunnen sprokkelen voor deze build en andere zaken
Het is al enige tijd geleden dat ik een update heb geplaatst. Ik heb helaas niet veel gedaan de laatste tijd maar vandaag weer de tijd gevonden om een begin te maken van het sleeven van alle bekabeling.
In de tussen tijd zijn ook alle onderdelen die weer netjes wit gepoedercoat moesten worden bij een coater geweest maar dit is helaas niet helemaal goed gegaan. Ik ga deze zelf maar spuiten denk ik, dus moet hier weer volop mee aan de slag.
Dit is tot nu toe het resultaat van het sleeven:
De complete 4pin kabel is gereed.
Zoals je ziet is dit gedaan zonder heatshrinks. Persoonlijk vind ik dit ook veel mooier.
Ik ben ook al begonnen aan de 24pin kabel, ik kom alleen connectoren tekort dus deze moet ik weer even gaan bestellen en dan kan ik weer verder.
Ik kan je alleen niet laten zien hoe deze eruit ziet als ie aangesloten is aangezien er de nodige onderdelen bij de coater lagen waardoor alle hardware opgestapeld staat buiten de kast. En aan deze hardware hangt tijdelijk een andere voeding zodat ik alle tijd heb om te sleeven. Alle kabels worden ook gelijk netjes op maat gemaakt.
Ook ben ik opzoek naar een mooie manier om alle kabeltjes netjes bij elkaar te houden en hier heb ik al iets van gezien op facebook, hoe en wat houd ik nog even voor me. Tot de volgende!
Bedankt! De tijd was het probleem eigenlijk niet, de kast was echt binnen no-time binnen! Helaas was de brief met douane kosten ook zo binnen. Alles is wat aan de prijzige kant, maar je krijgt er ook een degelijke, en in mijn ogen, mooie kast voor terug!
Inmiddels heb ik ook de spuitbussen binnen om het gedeelte wat gemod is voor de 240 radiator weer netjes wit te spuiten. Alleen nog even zien wanneer ik hier tijd voor heb, helaas gaat het werk voor m`n baas even voor.