• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin

Bas9466

Member
Wie weet er een product wat er wel bij de asus z170 hero alpha of asus z170 extreme series word geleverd maar ik niet te koop online de asus fan card controller. Omdat er boven in de case 2x 480 mm zit en een tube reservoir liggend voor de bay ingangen ligt en de bay die open is ook met een reservoir wordt gevuld om de loop vol te laten lopen.En ik zo min mogelijk kabels wil zien en er een plaatje in heb gebouwd de 360 rads zijn vervangen voor 480 radiatoren ik alleen 2x 4 pin verleng kabels vanaf boven gesleeft naar beneden wil zien gaan. Ik heb een 7 kanaals fan controller die dus 7,9, 12 volt geeft te veel lawaai omdat deze dan de corsair fans op 1050 toeren laat draaien x12 fans is mij dit te luid zie foto ik lekker gesleeft multi meter gepakt voor de spanning te meten en is een fijne controller kan er zelfs 7 fans met led verlichting bij zetten wattage genoeg alleen geen goede spanning.
Na de beslissing te hebben genomen om mijn msi z170a gaming niet voor mijn build te gebruiken omdat het niet duidelijk is of en wanneer de mono waterblokken hiervoor op Europese markt komen. Duurt mij te lang
Ben ik weer terug gestapt naar de asus viii Hero echter door de vele ventilatoren 12 x 120 mm 1 x 140 en
1x 200 mm komt op psu.
En ik alleen de pwm aansluiting voor de 2x pompen die ik ga gebruiken op het moederbord ik op zoek ben naar een interne controller die dit aantal kan ondersteunen en de optie heeft vanaf 3 volt 4 volt op te starten dus niet 7 9 en dan 12 volt.
Ik heb een hekel aan herrie en bij de shop komt binnen kort een gedeelte van mijn waterblokken binnen ik eindelijk eens wil gaan bouwen aan dit project wat nu al 2 maanden op de eet tafel staat.
En ik ben op zoek naar een niet te dure oplossing 3 tot 4 kanaal is genoeg ik heb 3 radiatoren fans per radiator op kanaal de outtake fan en 200mm staan op psu en zijn muis stil ga niet weer 12 nieuwe fans kopen. En heb 3 pins en 4pin pwm is op zich geen probleem als de spanning helemaal regelbaar is. Met een scynthe 3pin naar 4 pin werkt het wel kan niet plaatsen in de bay
Bas
ps de m cube van de shop zijn 2 kanaals van 34 euro en 80 euro is me te jouker of te duur nzxt kan ik niet kwijt omdat onderin de pompen komen een 1000w hx corsair voeding en een berg kabels een print via usb gestuurd is het kleinst anders moet ik nog een ander 480 slim rad gaan kopen on 4 cm ruimte te winnen wel weer 90 euro gaat kosten.
heeft iemand ervaring of weet of deze ook dan met 3pin fans kan werken zie deze link
http://www.highflow.nl/fans/fans-ventilator-toebehoren/swiftech-8-way-pwm-splitter-8w-pwm-spl.html
w
eet er misschien iemand of ik deze kabels op het bord kan gebruiken [h=1]EK-Cable Splitter 4-Fan PWM Extended[/h]
 

Bijlagen

  • 2016-02-28 14.31.45.jpg
    2016-02-28 14.31.45.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
ik heb nieuw moederbord gekocht asus rog hero viii heeft er genoeg alleen maar pwm en
deze kabel dan ik zit alleen dat ik zo min mogelijk kabels wil zien gaan mogen er wel 2 van de bovenste radiatoren naar beneden lopen als de sata of molex maar onder het bord uitkomt dit is ook van de shop is een kabel kan ik via sata of molex en dan via 4 pin pwm naar bord
EK-Cable Splitter 4-Fan PWM Extended

star_full.gif
star_full.gif
star_full.gif
star_full.gif
star_full.gif

CODE: 867808 - SKU: 3831109867808 - EAN: 3831109867808

rog heeft er een speciaal voor de waterpomp op gemaakt zal even kijken o

Added after 16 minutes:

Dat moet ook gaan met de kabel omdat het 60 mm radiatoren zijn dan de fans 25 mm blijft 20 tot 25 cm ruimte over en de kabels zijn 60 40 molex 30 cm normaal sluit ik nooit een ventilator op mijn moederbord aan om het niet te belasten zijn er nu zoveel, gaat nu waarschijnlijk niet anders. Met de verleng kabels ga ik het redden heeft iemand ervaring met deze kabels lijkt mij het zelfde idee als de print zal ik voor boven 4 pwm omdat ik nog de oude modellen corsair heb en deze nog goed zijn.

denk als de EK kabels het zelfde werken als de pwm splitter ik voor de kabel ga omdat ik de splitter onder de plaat omhoog moet gaan werken ik de ek kabels naast elkaar boven met ty rips vast kan zetten en er op de hoek van het moederbord waar de kabels naar binnen komen twee pwm aansluitingen zitten met nog een pwm extender mits de kabels capabel zijn ze gaan via sata of molex op de psu graag ook wat info over de EK kabel als dat kan
bedankt voor het mee denken

Added after 17 minutes:

hopen dat ik volgende week alles in een x kan ophalen ben blij de goede ram blok besteld te hebben ram met de feun los maken en een pasje heb dit nog nooit gedaan ga wel eerst een oud ddr2 dominator geheugen los maken kost niets als t kapot mocht gaan

worden er 3 de pompen 1x en 2x voor de 2 radiatoren boven zijn 8 fans

Nu de vraag hoe beneden 4x 3pin fans oplossing die zullen niet werken op 4 pin pwm als ik het goed heb mischien een kabeltje van phobya die op 7 volt 9 volt en 12 volt naar molex gaan moet ik er nog een ergens van hebben en daar een verleng kabel vab 4x3 pin op zetten ik wacht op de reactie ga even eten en zoeken zou wel graag willen weten over de Ek pwm 4x en molex aansluiting.

bas
 

Bijlagen

  • IMAG0836.jpg
    IMAG0836.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
De Swiftech splitter is inderdaad een ideale oplossing om meerdere fans te reguleren via jouw moederbord.
Deze sluit je aan op een SATA aansluiting op jouw voeding, zodat ie daarvan de stroom trekt.

Kan je me misschien vertellen of de EK kabel die ik ook heb voor gedragen het zelfde gebruikt kunnen worden gaan ook naar de psu dan pwm op het moederbord en 4x pwm aansluiting.
Omdat deze mooi 2x vanaf boven naar beneden kan laten lopen door de radiatoren en de fan.s is de aftstand 20 cm naar het moederbord en dan ben ik met 2x deze kabel klaar moeten het zijn 2x 4 de zelfde fan.s .
Met de Swiftech splitter krijg ik 8 x verleng kabel wat ik weer een rommelig gezicht vind worden.
De core x9 heeft geen kabel management ruimte achter een paneel.
Hij is dan wel ruim je ziet alles in deze kast lopen, Dus wil ik zo min mogelijk kabels gebruiken.
Om het er netjes uit te laten zien.
Ga een toch een nieuwe fan controller plaatsen 6x 30 watt uit de shop die wel over het tube reservoir heen komt omdat ik het de beste oplossing vind buiten de 8 pwm fans ik er nog 6x met 3 pin blijf zitten en deze zelf wil aansturen of uit wil laten.
 
Dat maakt niet uit gebruik corsair hx 1000 watt aansluitingen genoeg het komt mij beter uit omdat ik anders van beneden naar boven moet werken en dan met 4 pwm verleng kabels uitkom.
En nu kan ik de pwm op het moederbord zetten en de 4 aansluitingen boven tussen de radiatoren vast zetten en de molex onder de plaat op de psu aansluiten .
Ik heb even alles op een test loop gemaakt kan het tube reservoir vullen is het nu met dit aantal radiatoren nodig om 2 loops te maken ga de vid niet overklokken en ik heb nu een i7 en deze zal ik misschien op 4,2ghz all core laten draaien dat zal toch wel gaan de temperatuur zal hier toch niet overdreven warm van worden.
Ik wil toch voor de andere fans een fan controller bestellen is deze voor 8 3 pin fan,s goed
omdat hij 6 kanaal en 30 watt per kanaal als ik wat hoor dan kan ik gelijk nu de rest bestellen vannacht ging dit niet.
[h=1]Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller - 6x 30W - FC-LC-01[/h]
 
test alles klaar laat de blokken maar komen

Dan ga ik zo wat spullen bestellen wat is je mening 1 of 2 loops maken als de cpu op 4,2 ghz zal draaien er wordt wel mee gegamed en zal verder niet gek mee gedaan worden ik heb er nu 1 480 en 2x 360 x 6o in zitten radiatoren.
bas Denk dat dit wel zal lukken heb net alles even getest kan toch niet slapen alles werkte totdat ik mijn asus vid er bij zetten alles werd zwart niks aan de hand drivers van windows 7 en met wind 10 even beeld toen niks meer is weer goed nu de spullen zie test bank uit 2005 een van de eerste natte test banken alles goed nu be boodschappen ontvangen
 

Bijlagen

  • IMAG0870 (1).jpg
    IMAG0870 (1).jpg
    68,1 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
K Hoi allemaal, ik ben Raymond Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Hallo, ik ben Leon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
W Hallo Ik ben Jan Willem Advies Waterkoeling Setup 4
M Ik ben Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
C Hallo Ik ben Melvin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Hallo ik ben Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Hallo ik ben stijn Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T hallo ik ben thomas! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Wie ben ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Hoi ik ben Jamie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
D tijdje ben ik al lid. nu eens tijd om mijn pc voortestellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
J Hoi ik ben Jelte Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Ik ben... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Voorstellen, hier ben ik, Jezzer. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Gamma Ik ben Gamma! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
H Hallo ik ben Dylan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
T ik ben tim Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J dit ben ik ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
U Daar ben ik dan ook officieel | marcel87 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
V1K1NGFAH Hey ik ben V1K1NGFAH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Hallo, ik ben Joost Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
joostgvk Hoi ik ben Joost! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
D hoi ik ben david dit is mij pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
T Hoi, Ik ben Tom ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 28
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
D ik ben -=DH=-Red@WAR! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
L Ben ik al aan upgraden toe? Hardware & Software 68
G Ik ben om! HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
Y wie ben ik Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
S Ben ik compleet? Advies Waterkoeling Setup 5
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
XenoMorpH Nicknames, hoe ben je eraan gekomen! Gaming 151
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
Bjorn@demichiel.nl Opzoek naar waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 173
C opzoek naar begeleiding voor een build (PGB) Cases en Modding 8
B Opzoek naar een betrouwbare pomp Waterkoeling 13
E Opzoek naar PC-P80 Window Cases en Modding 5
Wouter Iemand opzoek naar een leuk lief hondje? Algemene Discussies 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan