• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bedrading andere volgorde, kan dat?

hondaygo

Junior Member
Hoi luitjes!

Ik ben met een modje bezig, hoofdstuk sleeven.
Ik heb de Silverstone Strider 1500 W, VOLLEDIG modulair.
Nu heb ik bijvoorbeeld voor de 8 pin stekker 4 gele draden, en 4 zwarte draden.
Deze draden komen echter niet recht tegen over het andere stekkertje uit, maar zo;



Heeft dit een speciale reden?
Want ik vind dit niet mooi uitkomen als ik ga sleeven.
Wat ik wil is dit!



Maar ik weet dus niet of dat mag...

Ik hoop dat jullie willen reageren, want anders kan ik voorlopig niet verder.
Ben over 3 kwartiertjes terug.

Greetz, hondaygo... :c,o,o,l,:
 
jou 8 pins stekker met 4x geel en 4x zwart is je 8-pins voor je moederbord, niet voor je graka (graka = grafische kaart = videokaart)
de 8-pin pci-e heeft namelijk 3x geel en 5x zwart

8pin2.jpg


32628d1224195312-metatropi-6-pin-pci-express-se-8-pcieplugdiagramoa5.png


en verder heb je volgens mij alleen "zwart=common ground" en "geel=12V"
dus volgens mij mag je wisselen
 
jou 8 pins stekker met 4x geel en 4x zwart is je 8-pins voor je moederbord, niet voor je graka (graka = grafische kaart = videokaart)
de 8-pin pci-e heeft namelijk 3x geel en 5x zwart

8pin2.jpg


32628d1224195312-metatropi-6-pin-pci-express-se-8-pcieplugdiagramoa5.png


en verder heb je volgens mij alleen "zwart=common ground" en "geel=12V"
dus volgens mij mag je wisselen (let wel op de vorm van het pinnetje)

Klopt, je hebt gelijk, die is idd van het mobo.

Kwam de kabels van mijn graka net tegen, precies zoals jij hierboven had aangegeven.

En jij bent nu de tweede die zegt dat ik gewoon kan wisselen.
Lijkt mij ook steeds logischer dat dat moet kunnen.
 
jouw silverstone voeding maakt gebruik van meerde 12v "rails" maar dan nog moet het eigenlijk kunnen.
er zit ook geen logica in de verwisselingen, lijkt mij gewoon zo snel mogelijk gemaakt

je kunt dat trouwens meten> meet van 12v naar 12v op hetzelfde stekkertje met een multimeter op weerstand (alle mogelijkheden) (voeding uit natuurlijk) meet je overal bijna 0 Ohm dan is zijn de kabeltjes in de voeding op een soldeereilandje aangesloten en kan je gewoon wisselen

snap je (beetje lastig uit te leggen, wat ik dan wil weten is of alle gele en alle zwarte kabeltjes in de voeding bij elkaar komen. Is dit zo, dan kan je gewoon wisselen)

Laat ik je verder helpen, volgens mij is dat zo:

1282425128gFH2dsPgS6_3_16_l.jpg


en hier direct een review van (als het goed is) jouw voeding

Build Quality - SilverStone Strider ST1500 1500W Power Supply Review | [H]ard|OCP
 
Grappig dat je dat zegt, '' lijkt mij gewoon zo snel mogelijk gemaakt ''.
Dat schoot mij ook door het hoofd.

Aan een multimeter kan ik helaas niet komen...

Wat ik nu eerst even ga doen, is dat review bekijken.

Dankjewel voor jouw input! :)


Dat is een mooi review.

En zo te zien komen alle gele kabels op het zelfde printje uit.
En alle zwarte kabels op een ander printje.
 
even een opmerking,
somige voedingen hebben bij elke molex of pci stekker een van de gele draden een gekleurde streep,
die kleur komt overeen met een bepaalde rail, en dit betekend dat alle gele draden van betreffende stekker op die betreffende rail zit.
Zo kom je ook tegen dat bv Molex 4-pin en SATA kabels in verschillende strengen toch met de zelfde rail verbonden zijn.
Zeer nuttig om dit even te weten als je het een en ander zo veel mogelijk wilt verdelen op de voeding tussen de rails.
 
De Strider heeft (uit het hoofd) 6 of 8 aparte rails van elk 25A
Lijkt me dat Silverstone de verdeling goed geplaatst zou moeten hebben voor het normale CPU en GPU geweld waarvoor deze voeding gebruikt wordt.
Tenzij je van plan ben een schijvenpark van 25 stuks op te zetten of het halve lichtnetwerk in je PC te duwen op molex zou ik niet met de rails kloten :p
 
even een opmerking,
somige voedingen hebben bij elke molex of pci stekker een van de gele draden een gekleurde streep,
die kleur komt overeen met een bepaalde rail, en dit betekend dat alle gele draden van betreffende stekker op die betreffende rail zit.
Zo kom je ook tegen dat bv Molex 4-pin en SATA kabels in verschillende strengen toch met de zelfde rail verbonden zijn.
Zeer nuttig om dit even te weten als je het een en ander zo veel mogelijk wilt verdelen op de voeding tussen de rails.

Idd, dit is zeer nuttig om te weten.
Ik ga alle kabels in ieder geval zo standaard mogelijk maken.
Eentje voor de molex word veranderd van drie stekkers naar vier.
Maar dat moet wel kunnen.
 
jewel ze zijn gemaakt voor standaard gebruik / gamers en dat kan nu net effe probleem zijn als je een setup hebt die wat anders is , veel hdd en gewoon een normale vga maakt de dingen al heel anders , spinup vermogen voor flink wat schijven zijn dingen om dan ernstig rekening mee te houden als de voeding dan zowiezo al scheef verdeelt is vandaar dat t soms wel de moeite is om dat te veranderen.
zo kan je groot vermogen ook daadwerkelijk benutten op een goede manier als je niet bang bent voor wat soldeerwerk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
hondaygo Mag ik de originele bedrading anders doen? Electronica 4
P Bedrading voeding Cases en Modding 3
Wouter Vraag over voeding bedrading. Hardware & Software 10
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
F Arcade Stick en andere items HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy Cable Combs voor Cablemod kits (andere kabels met circa 2mm diameter) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
R Andere CPU koeler voor full block Waterkoeling 2
stefan787 Intel Core i7 3820 of en andere 2011 socket cpu Gevonden 0
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
T Andere fans nut? Waterkoeling 5
gerjanlubbers [CANCELLED] Teruil case , voor andere case :) Verkocht 1
Freddy Beveiliging van jouw PC, gamegear en andere spullen thuis HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E Xigmatek Asgard 381 en wat andere zaken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W 1videokaart veel warmer als de andere Waterkoeling 9
DieHard Highflow Forum malware waarschuwing (link naar een andere site) HighFlow Forum 3
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
bundymania [Bundymania User Review] Mora 3 und andere übergroße Radiatoren im Testcheck HighFlow Product Reviews 8
L EVGA videokaarten beter dan andere merken? Hardware & Software 31
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
Demolisher Bitspower True silver/gold fittingen en andere nieuwe producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 33
k.3nny Algemene discussie topic "andere builds" Overige Builds 138
G pc piept door andere voeding. Hardware & Software 8
K Andere slangen Waterkoeling 22
M Cooler master haf 932 met andere front fan Overige Koeling 4
Slader lian li PC-A71F / PC-A70F en andere kasten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
stravinski andere powerswitches? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
maomanna P5E WS PRO flashen naar andere bios Overclocking 9
stravinski mijn ervaring met Highflow (geen enkele andere shop kan hieraan tippen) HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
Freddy D-Tek v2 en XSPC Edge op voorraad! (en vele andere) HighFlow Computer Cooling Shop 6
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
D de volgorde van mijn waterkoeling setup Waterkoeling 9
W I7 920 + 285 gtx welke volgorde Waterkoeling 4
coolfris De volgorde van de componenten Waterkoeling 125

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan