• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ASPHIAX - VENATOR Class Republic Star Destroyer

Asphiax

New member
Hallo allemaal !

Hier is ie weer met een nieuwe build !

*Hoop mumbo jumbo over vanalles*

ANYWAY >>>

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik een beetje SCIFI fan. Zodoende is mijn nieuwe build dan ook weer een SCIFI model. Na de USS EURISKO en de IMPERIAL AT-AT is het weer tijd voor nog een Star Wars build en eentje waar ik al ZO lang van droom maar waar ik nu eindelijk de skillset voor heb ontwikkeld om hem ook echt te kunnen bouwen.

VENATOR Class Republic Star Destroyer !

0.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


6.jpg


Je zal wel denken hoe gaat ie daar nou weer een volldig watergekoelde highend pc inbouwen ??!!??
En dat is het mooie van een concept build. Ik weet het zelf ook nog niet (helemaal) lol
Tuurlijk heb ik wat designs gemaakt en flink wat research gedaan naar fiberoptic verlichting, weathering en ALU constructies maar het zal vooral in de improvisatie moeten zitten om hem af te maken.

Even voor de puristen. Ik zal zo veel mogelijk het originele ontwerp aanhouden maar er zullen een aantal compromisen gesloten moeten worden waardoor er kleine afwijkingen kunnen zijn met het origineel uit de film.

Wat is de bedoeling ?
Hij word groot, ruim 1,5 meter lang, 80 cm breed en 40 cm hoog. De bovenkant wordt een volledig model en de onderkant word de computer kant. Meer hierover als ik zover ben. Watergekoelde mini-ITX met watergekoelde CPU, NB, Mosfets en Nvidea 670GTX, Laing pomp met reservoir. 2 x 240 rad met 8 x 120 slim fans voor push pull config of 2 x 240 rad met 6 x 92 mm fans (afhankelijk van het design dat nog niet helemal vast staat), goede PSU, 2 x SSD of 1 x ssd en 2 x HDD.

*nog meer mumbo jumbo *

Hier zijn de schetsen die ik op een mooi strand in portugal gemaakt heb !

11.jpg


21.jpg


En nu ... Op naar de bouw !!!
Ik heb al wat werk gedaan ... Hiervan nu een klein verslagje !

Sit Vis Vobiscum !
 
Laatst bewerkt:
Ok , laten we eens beginnen met het bouwen avn een simpel frame om te kijken of alles er in gaat passen.
Deze fase doe ik altijd! FF een plaar planken op elkaar, wat blokken piepschuim zagen met de afmetingen van een PSU, rad enz (als je die niet al hebt) en schuiven maar ... Je zal zien dat je soms op configuraties komt die je nooit voor mogelijk had gehouden.
12.jpg


22.jpg


32.jpg


41.jpg


51.jpg


Toen de grote stap maar genomen. Een paar alu platen besteld welke voorgeboden afgeleverd werden!
61.jpg


Zagen en vijlen, zagen en vijlen, zagen en vijlen ....
7.jpg


Moest op een gegeven moment stoppen omdat de kinderboerderij achter me huis kwam klagen over de herrie! Ik lig 's nachts wakker van die nieuwe rot ezel met zijn gebalk en ik moet overdag minder herrie maken !!! GRRRR ...
8.jpg


9.jpg


Maar ja , hij begint al een beetje vorm te krijgen. Nu spelen met de ruimtes voor de zijkanten.
10.jpg


Heb ook een paar km oude glasvezel kabel kunnen scoren die over waren van een datacenter project op de zaak. Als ik hier nu de glasvezzel uit haal, dan kan ik deze mss gebruiken voor de verlichting! Scheeld weer een paar honderd euro.
111.jpg


Dat was hem weer voor dit weekend !
Laters!
 
Hier weer een update !

Ben begonnen aan de bulkheads oftewel de schotten.
01.jpg


Heb er nu 3 geplanned staan omdat de 2mm aluplaat stevig genoeg is. Dit kunnen er nog meer worden als het toch niet genoeg blijken te zijn.
02.jpg


Even de plaatsing van de fans en mobo window getekend voor de lol. Dit is wel de onderkant die nu boven licht. De bedoeling is om een spiegel onder de mod te plaatsen als base waardoor je de onderkant goed kan zien !
03.jpg


Mijn vaderdag cadeau had ik al gekregen vorige week ! Een mooie alu buigtafel voor platen tot 1,5 mm dik ! Echt een super dingetje!
010.jpg


Gelijk maar eens aan het werk gezet !
04.jpg


05.jpg


06.jpg


Ook aan de achterflappen begonnen. Alles moet nog bekleed worden met styrene !
07.jpg


08.jpg


09.jpg


Lekkere lijnen !!
101.jpg


112.jpg


Dat was hem weer voor deze (vorige) week !
Laters
 
Dit is er weer een zonder sponsors. Ik zal deze wederom geheel van mijn eigen centen betalen.
Heb gemerkt dat ik scherper en creatiever wordt zodra het om mijn eigen centen gaat ipv die van een sponsor. (Dit staat los van de super hulp die ik voorheen van sponsors heb gehad! ASUS, Gigabyte, Enermax, Highflow, Coolermaster allemaal super bedrijven !)
Helaas vind ik het werk dat sponsorships met zich mee brengt (20 buildlogs, 15 facebooks groups, talloze emails en een constante stroom replies) te veel afleiden van het bouwen. Vanaf nu een paar selecte forums en FB communities en lekker veel bouwen !!! Moet ook wel, nieuwe en erg drukke baan dus time is precious !

Amen to that!!!

Goed bezig Sander
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan