• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

700bsession

Vandaag heb ik me 2e GTX binnengekregen, precies op tijd
Nu kunnen we het bouwpakketje in elkaar zetten

De nieuwe EVGA GTX470

DSC05204.jpg


Voor de koppeling van de 2 kaarten heb ik wat mooie EK spulletjes aangeschaft

DSC05186.jpg


De EK-FC Bridge DUAL Serial

DSC05188.jpg


En 2 x een EK-FC Link GeForce

DSC05187.jpg


Het enige probleem met de bridge is dat in- en uitlaat rechts zitten

ek-fc-bridge-serial_11.jpg


Omdat het gat van de inlaat voor de gtx295 iets te ver naar links zat, in vergelijking voor de inlaat van de gtx470.
en als ik de bridge zo zou laten, zou ik teveel moeten aanpassen, dus de bridge heb ik omgedraaid, zodat in- uitlaat links komen te zitten
Ik zou het kunnen oplossen met wat rotery fittingen, maar vind dit niet zo mooi

DSC05190.jpg


Dus gat waar eerst de slang voor de gtx295 doorzat, groter gemaakt

DSC05193.jpg


was ff klooien met dremel en figuurzaag, want ik had geen zin om de midplate eruit te halen, maar toch gelukt

DSC05194.jpg


Om een beetje éénheid te krijgen, heb ik dezelfde diameter gebruikt als m,n topplate/fillport

DSC04883.jpg


en er komt ook rode plex erin

kaartjes gekoppeld en weer het logo dichtgemaakt

DSC05209.jpg


DSC05210.jpg


het geheel met de rode cirkel

DSC05199.jpg


nog wat lopen spelen met de dual rotery, om hem tegenover de aansluiting mobo

DSC05202.jpg


Volgende uitdaging, de voedingen van de kaarten.
2 bundels van 6 ging nog wel, maar 4 bundels van 6 aders over de midplate zou echt niet mooi zijn. Dus daar hebben we het volgende op verzonnen
Kabeltjes recht door de midplate, ff aftekenen en boren

DSC05205.jpg


Wel allemaal op lage snelheid en voorboren omdat de gaatjes zo dicht bij elkaar zitten

DSC05206.jpg


En kabeltjes erdoorheen op volgorde

DSC05207.jpg


en na een beetje passen en meten

DSC05220.jpg


Shotje zijkant

DSC05214.jpg


Shotje zomaar

DSC05211.jpg


Slang gpu naar mobo bijna recht

DSC05219.jpg


En als alles meezit vanavond lektestje, en morgen alles vullen

Tot de volgende update maar weer, grtzz.
 
Vind het er ook allemaal geweldig uitzien, echt TOP.
Maar moet ook sockman gelijkgeven, dat sli block is iets te groot lijkt het :/

blok is er voor gemaakt, zit alleen op z,n kop, vanwege m,n loop en doorvoer

ziet er weer sehr schön uit ;)
wat doe jij eigenlijk voor de kost kier?? :p

Dank u,
kben servicetechnicus werktuigbouwkunde bij de UvA, (voorheen elektriciën, maar overstap gemaakt)
dus komt allemaal goed van pas ;)
 
:schaam thnx, y,all
....
Neem aan dat je het EK blokje bedoeld, of de sli bridge die strax nog komen gaat
ben aan het brainstormen hierover,kheb wel wat ideetjes, plex of een stukje MeshxPanel
iemand nog meer leuke ideeen? :023:

Ja dat ding, je zou een mesh kapje om het ding kunnen maken met plaatje rode plex er achter(eventueel verlichten?)
EK logo met rood zwarte plex erop?
Plex kapje er overheen(van boven naar beneden dan)
ik zit vol ideeën, `t is niet eens mijn mod:p
 
Ja dat ding, je zou een mesh kapje om het ding kunnen maken met plaatje rode plex er achter(eventueel verlichten?)
EK logo met rood zwarte plex erop?
Plex kapje er overheen(van boven naar beneden dan)
ik zit vol ideeën, `t is niet eens mijn mod:p

Das het mooie van dit forum, iedereen vol ideeen.
En alle ideeen zijn welkom, kast is in grote lijnen toch al klaar, nu nog finetunen
Het grappige is dat ik net een "gewone" SLI bridge bekleed heb met een meshp. stukje, dus jouw idee gaan we ff nader bekijken
top :023:
 
Ik vind helaas ook die EK bridge een beetje te lomp imho, voor de rest niks dan lof voor deze superbuild :023:

Is het niet mooier om ze gewoon te koppelen met bitspower crystal links zoiets als dit hieronder (dit is parallel maar één link en serie is ook mooi) is wat eenvoudiger en imho niet zo lomp.

Foto-GB4U7HJS.jpg


Dat kabelmanagement door de plexi is ubergeil, maar het zijn toch 4 stekkers op de kaarten totaal, is het niet mooier om bij elke stekker één zo een draadje rood te sleeven?

Is het btw al gelukt om SLI werkend te krijgen / PCI-e sloten aan- of uit te zetten en te checken of beide kaarten werken?

Dit word echt een build waar een kroontje bij hoort :029:
 
Ik vind helaas ook die EK bridge een beetje te lomp imho, voor de rest niks dan lof voor deze superbuild :023:

Is het niet mooier om ze gewoon te koppelen met bitspower crystal links zoiets als dit hieronder (dit is parallel maar één link en serie is ook mooi) is wat eenvoudiger en imho niet zo lomp.

Dat kabelmanagement door de plexi is ubergeil, maar het zijn toch 4 stekkers op de kaarten totaal, is het niet mooier om bij elke stekker één zo een draadje rood te sleeven?

Is het btw al gelukt om SLI werkend te krijgen / PCI-e sloten aan- of uit te zetten en te checken of beide kaarten werken?

Dit word echt een build waar een kroontje bij hoort :029:

Lol, block past echt wel een beetje bij de rest kwa blokken
maar erg mooie setup heb jij, ziet er toch ook erg mooi uit, twijfel is er wel maar doe het nog ff niet.

Klopt 4 x 6 aders, maar m,n rode sleef was op ;) nu is links achter en rechts voor rood

En Ja hoor, het is gelukt met het sli verhaal, mbv van de jumpersettings op de classified
eerst de 2e kaart getest, die werkte gewoon maar wel ff geinstalleerd, daarna jumper om en toen zag ie er 2, met de nvidia functie sli werkend
schiet mij maar lek, maar hij werkt nu perfect

Thnx voor de complimenten, en de tip
 
Terug
Bovenaan