• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3DMark Vantage - 'warming up'

HDTVdevil

Junior Member
Ik probeerde van 't weekend om op een vers geinstalleerd Win7 (64bit) systeem die 3DMark Vantage te draaien. Maar om een of andere reden blijft hij steeds hangen op de test met de ringen en toont hij onderaan "warming up".

Het systeem zelf hangt niet, alt-tab om uit full-screen te gaan en alles werkt normaal en 3dmark zelf komt zeggen dat hij onderbroken is. Iemand enig idee?

H.D
 
mogen maar 8 kernen zichtbaar zijn ?

Das bullsh*t.

Hyper treading mag aan blijven staan, maar je moet de optie van PPU in option scherm van 3dmark vantage uitschakelen.
kun je je benchmark programma niet volledig doorgaan, door een fout of andere,
dan is je OC gewoon niet stabiel.
 
mogen maar 8 kernen zichtbaar zijn ?

Das bullsh*t.

Hyper treading mag aan blijven staan, maar je moet de optie van PPU in option scherm van 3dmark vantage uitschakelen.
kun je je benchmark programma niet volledig doorgaan, door een fout of andere,
dan is je OC gewoon niet stabiel.

dat van die 8 kernen stond ergens op de futuremark website en het werkte. hyperthreading af en de test word vlekkelooks doorlopen. Heb nog geen overklokking opstaan, alles nog op de default klokken.

H.D
 
moet je jezelf eens afvragen hoe t komt dat iedereen 3dmark vantage draait met HT aan, kijk ma eens in 3dmark vantage topic van de scores.

zonder HT verlies je dikke punten.

Maar als jij denkt dat da zo is met HT uit, doe je ding dan maar.
 
Volgens mij.........begrijp je het het niet helemaal...
Vantage ondersteund 8 core's
Dus core i7 4 core's met HT 8 threads..
Als je die uitschakel heb je minder rekenkracht dus minder punten..


Mag ik een linkje zien waar je dat heb gelezen.geloof er geen snars van
 
Op de pagina 3DMark Vantage FAQ staat letterlijk:

Q: The CPU Test 2 does not complete on a system capable of running 16 threads simultaneously, how can this be corrected?
A: The CPU Test 2 currently supports up to 8 simultaneous threads. On systems where HyperThreading is enabled on 8 cores, please disable HyperThreading prior to running the tests.

En ja, ik heb er 2 quad-core insteken dus ik moest HT afzetten

H.D
 
dan vraag ik me af hoe t komt dat een Gulftown met 12treads WEL vantage KAN draaien mits deze dan met HT ook meer als 8 treads (12 treads aankan, mits 6cores/12treads) heeft?

De overige core (treads) worden gewoonweg niet gebruikt of aangesproken.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan