• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BENCHMARK] WD20 EARS 2TB en Samsung F4 2TB

parcifal

New member
Even bezig geweest met wat benchen van de disks,
(zie ook me topic van serverchassis build)
wou toch es goed t verschil zien tussen de WD20EARS 2TB en de Samsung F4 2TB
hier een aantal test results

pic.php
Samsung
pic.php
WD
pic.php
Samsung
pic.php
WD
pic.php
Samsung
pic.php
WD
pic.php
Samsung
pic.php
WD

wel even de opmerking dat de WD 64mb cache heeft tegenover de Samsung met 32mb, wat dit precies voor invloed heeft weet ik niet maar er zijn wat opmereklijke verschillen tussen beiden.
Al met al is de Samsung de winnaar denk ik.
 
Nette review enkel koop ik nooit nog een samsung HDD (persoonlijk) kheb er nu van de 8 al 4 naar de PC boer kunnen terug brengen.
Maar idd die samsung geeft het meeste bang for the buck ! en is zeker sneller als de WD
+ Bij WD zijn de EARS 1 en 2GB de meest falende disks voor een WD
 
Voor zover ik het kan zien is samsung zeker de winnaar, zit er ook nog verschil in qua prijsklasse?
Samsung schijven is zoiezo mijn favo, dat bewijst dit weer :)

Heb 7 schijven van samsung de eerste gekocht in half 2007 en draait nog als een tierelier!
 
als soms veel schijven in korte tijd defect zijn heb je kans dat t dezelfde profuctie datum is , en gewoon echt pech heb gehad met een slechte lichting.
Johnny, de beide schijven liggen ongeveer gelijk momenteel maar kan ook weer per dag veranderen
tis rond 59-67 euro
De WD20 EARX is de opvolger van de EARS maar schijnt zelfde schijf te zijn alleen dan met SATA600 interface.
 
Had gekund ja maar de WD`s van de laatste serie hebben allemaal 3 platters ik meen vanaf vorig jaar oktober dat ze met 3 zijn uitgevoerd.
Over Raid verschillen de meningen en ervaringen nogal , somige draaien altijden zonder problemen dus heeft denk ik ook wel weer te maken met de controller zelf. Wel is t bekend dat ze met hardwareraid minder goed omgaan .
Al deze schijven hebben al wel voor en nadelen , zijn idd problen geweest met firmware.
Deze schijven kan je natuurlijk niet gaan vergelijken met 7200 schijven die niet green-mode zijn.
Al komt t allemaal wel heel dicht in de buurt en in de praktijk zal je niet veel verschil gaan merken.
 
Verkijk je niet op Raid , dit geeft echt nog te weinig zekerheid op dataherstel, zelfs raid6, t beste is altijd nog backups maken
maar dit vereist 2x zoveel schijfruimte en dat is kostbaar , als je toch naar raid wilt dan beter meerdere arrays dan 1 grote om t risico een beetje te spreiden.
Met hardware raid zou je eigenlijk ook de speciale raiduitvoeringen moeten nemen van de diverse fabrikanten maar die zijn duur , echt heel duur, maar t bied weer meer veiligheid omdat de firmware meer op raid is toegespitst.
Afwegen dus hoe belangrijk voor jou de data is en wat je er voor over hebt.
Als je niet de extra snelheid nodig hebt zou ik gewoon voor JBOD of enkele disks gaan, dit is voor streaming , sharing en whatever
al prima te doen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan