@Sanders: dat is nu juist waarom ik hier aanklop.
Je hoeft geen verstand ervan te hebben om te zeggen wat je mooi vind
Je gaf in de eerste post al aan dat looks je ook toch wat uitmaken, dan kan je alvast een leuke fan uitzoeken, wellicht met ledjes in de gewenste kleur.
Welke kleur
slang zou je wel mooi lijken bijvoorbeeld?
Je ziet ook dat er verschillende materialen aan blokken zijn.
zo heb je acetal, wat meer een mat zwarte finish heeft.
Plexi, welke doorzichtig zijn. Dit geeft vooral een mooi effect wanneer ledjes of gekleurde
vloeistof wordt toegevoegd.
Koper, gewoon het kale koper materiaal. Kan ook heel mooi ogen
En als laatste nickel, wat meer een glimmende chroom look heeft.
Je moet toch tegen de onderdelen aan gaan kijken dus is het ook belangrijk dat je het zelf mooit vind
Aangezien de antec blauwe verlichting heeft zou ik bijvoorbeeld al niet rode slangen kiezen. Dat gaat echt vloeken.
Wat mooi zou staan lijkt mij zwart, wit of doorzichtig met dan eventueel een UV
vloeistof erin.
Dark-Night heeft een goede set samengesteld,
toch zou ik een paar aanpassingen willen voorstellen, DarkNight mag hier natuurlijk ook weer op reageren als hij dat wilt
Zie hier mijn winkelwagen:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - hdr
De
Black Ice SR-1 radiatoren zijn heel geschikt voor een systeem dat stil moet zijn, omdat ze heel goed presteren bij <1000 rpm
fans.
Echter zijn er wel andere radiatoren die beter presteren voor minder geld, zij het dat de
fans dat iets harder moeten staan.
Ik heb nog een 120 mm rad toegevoegd, omdat 360 echt krap aan wordt als je de
fans zacht wilt laten draaien.
Hoe meer oppervlak = hoe meer stilte.
De
pomp heb ik vervangen voor een MCP655.
Deze heeft een opvoerhoogte van 3.1 meter, wat minder is dan de MCP350, maar het grote voordeel voor jou is dat deze
pomp instelbaar is.
Je kan hem dus langzamer laten draaien en dus is hij een flink stuk stiller.
Ik heb daarbij de bijbehorende pomptop geplaatst voor extra performance.
Als blokje heb ik dus een redelijk goedkope (maar presterend) blokje met acetal top genomen, ik denk dat dit mooi gaat staan bij de GPU blokken.
Voor GPU blokken ga ik uit van de expertise van DarkNight, ik neem aan dat ze gewoon passen.
Opmakend van wat ik even snel van de PCB heb kunnen zien.
Ik heb de slangdikte vervangen voor 1/2 (13mm), omdat je alles in een loop gaat zetten is een wat dikkere
slang toch wel gewenst, al zal het niet veel uitmaken.
Maar ik denk ook dat het een stukje mooier zal staan
De schroeffittingen heb ik dus ook vervangen voor 1/2 formaat exemplaren.
Ten slotte heb ik nog een 45 graden
fitting toegevoegd, omdat deze mij handig lijkt om van de CPU naar de graka te buigen, en een 90 graden
fitting om van de graka's weer naar de
pomp te geraken. Waar ik van uit ga dat deze op de bodem geplaatst gaat worden.
Dit totale setje komt uit op 717 euro. Zelfs dus nog meer dan ik geschat had :schaam
Zaken waar je op zou kunnen besparen:
-Neem 1 maal 480
radiator van eventueel een ander merk (
XSPC RX360/480 is ook aan te raden)
-Je kan de
pomp van DarkNight gebruiken, ik moet toegeven dat deze geen herriemonster is wanneer hij met een kussentje geplaatst wordt. Dus het is een mogelijkheid.
-Gooi de gebogen
fittingen eruit, en werk om te korte bochten heen. Dat moet ook wel lukken met een beetje creativiteit.
Lester, ik moet je toch ten eerste bitch slappen omdat je een link geeft naar een andere shop
Ik vind het werkelijk ongehoord, haha.
Daarnaast gaat de
pomp in je eerste set-up nooit genoeg kracht leveren met slechts een opvoerhoogte van 1,8 meter, hij moet wel door 3 blokken en een
radiator heenpompen. Ook al is de restrictie van de graka blokken niet echt hoog.
Daarnaast denk ik dat 240 mm koel oppervlak veel te weinig is voor het doel van de topicstarter, als je daar een stel 2000 rpm
fans op zet kan hij het zaakje wellicht koel houden, maar wanneer stilte een belangrijk doel van de waterkoeling is zie ik een 240
radiator niet echt als een optie.
Ik zou dan toch minstens voor 360 mm gaan, en zou je zelfs aanraden daar 480 van te maken.