• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Xspc pomp reservoir of tube.....?

Fhiko

Banned
Beste bouwers,

Ben sinds 2 weken in bezit van een XSPC RAYSTORM RX 240 SETJE WAAR ER EEN 5,25 bay reservoir bij zit.
Die heb ik ingebouwd en inmiddels ook de leaktest achter de rug.nu ben ik niet tevreden met de bay reservoir en zou graag willen overstappen naar de tube.

Dit is wat ik nu heb: XSPC RayStorm D5 RX240 V3 WaterCooling Kit

En dit is wat ik zou willen en dan de pomp overzetten als het kan.
XSPC D5 Photon 170 Reservoir/Pump Combo


Waar het dus op neer komt is namelijk kan ik de pomp van de raystorm op een tube montere. ? Of zijn er van xspc speciale die je direct de pomp op kan schroeven zonder problemen?zo ja wat adviseren jullie mij en wat zou ik moeten kopen ?

Gr fhiko
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 2
Waarom ben je niet tevreden over de baypump?

Als je een tube reservoir alleen voor de looks wilt, kan je gewoon een tube reservoir tussen de loop doen zonder pomp eronder (baypump blijven gebruiken).

Wil je het bayreservoir helemaal weg hebben, en dus enkel tube reservoir en de pomp eronder, kan je deze nemen:
EK-D5 X-RES 140 CSQ - Acetal
Dan schroef je de pomp los van het bay reservoir en zet je de pomp onder de tube+top van EKWB.

Die van XSPC die je noemt kan natuurlijk ook, dan hou je een pomp over (kan je verkopen bijvoorbeeld of houden als reserve).
 
Waarom ben je niet tevreden over de baypump?

Als je een tube reservoir alleen voor de looks wilt, kan je gewoon een tube reservoir tussen de loop doen zonder pomp eronder (baypump blijven gebruiken).

Wil je het bayreservoir helemaal weg hebben, en dus enkel tube reservoir en de pomp eronder, kan je deze nemen:
EK-D5 X-RES 140 CSQ - Acetal
Dan schroef je de pomp los van het bay reservoir en zet je de pomp onder de tube+top van EKWB.

Die van XSPC die je noemt kan natuurlijk ook, dan hou je een pomp over (kan je verkopen bijvoorbeeld of houden als reserve).
Goedemorgen,

De reden dat ik een ander wil is omdat de pomp als hij op 2,3,4 of 5 draait echt herrie maakt. Heel irritant zoom geluid en ook door trillingen denk ik.
Daarnaast heb ik geen ruimte in de bay om dempingen materiaal te gebruiken want hij zit ook strak vast erin.
Ook neem ik aan dat als de pomp op 5 draait dat hij dan beter koelt dan op 1. Is dat juist?

Verder zag ik ook dit staan

Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150- Clear BP-D5TOPUK150AC-BKCLCL

Is dit ook een optie of niet mogelijk? Waar ik de xspc pomp op kan schroeven ?

Groet,

Fhiko
 
Op standje 1 of 2 is ruim voldoende (check jouw temperaturen).

Geluid wordt meestal veroorzaakt door luchtbellen in de pomp, systeem beetje schudden en kantelen en een tijdje het dopje eraf laten van het reservoir.
Dan verdwijnt overmatig geluid vanzelf.

De Bitspower kan ook, daarvoor moet je nog wel een Bitspower top erbij aanschaffen:
Bitspower D5 MOD TOP - Clear "S" Model - BP-D5TOPACS-BK
dankje voor de snelle reactie.
Dus de pomp zou op 1 voldoende moeten zijn en goede temperaturen. Verder wat jij aan geeft om de kast ze schudden etc Is de pomp inderdaad heeeeel stil. Maar 2 als je hem op 2, of 3 of 4 zet hoor je hem brommen en raar zoom geluid maken. En op 5 super hard.

Gr fhiko
 
Gewoon naar jouw temperaturen in de gaten houden, bijvoorbeeld met coretemp of realtemp en verschillende standen uitproberen.
Als je onder de 60 graden zit tijdens gamen of benchmarken, zit je zeer goed.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir: Hoogte met pomp? Waterkoeling 6
4 xspc pomp Waterkoeling 4
R XSPC X2O 400 pomp voldoende? Advies Waterkoeling Setup 3
W Problem whit my XSPC Pomp 2 International Forum 2
Adam Vandervorst Kan de XSPC 750 baypump/pomp mijn loop aan? Waterkoeling 3
P XSPC Dual watercooling pomp defect? Waterkoeling 2
R XSPC X2O 750 Pomp Irritant Geluid Waterkoeling 6
B [REFUSED]EK Supreme CPU+GPU - Enzotech NB - XSPC Pomp/res - 360 rad - Nieuw Verkocht 12
ChrisdeW [CANCELLED] MCP355,XSPC res top,2x EK XT120,XSPC 450 pomp Verkocht 19
S xspc 450 pomp Waterkoeling 4
M XSPC 450 Pomp vs Aquastream XT Ultra prestaties Waterkoeling 5
K Hoort dit bij een xspc dual slot pomp? Waterkoeling 11
M XSPC pomp vastzetten Waterkoeling 15
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Chrome Verkocht 2
Bart D XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok Waterkoeling 12
Sparky xspc raystorm aluminium bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] xspc rx360 v3 Verkocht 1
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E xspc waterblock voor 1150 haswell cpu Waterkoeling 2
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
P [IN-ACTIVE] xspc ex240 & xspc ex120 Verkocht 9
canonchiel TKa 2 x XSPC RS240 Black radiator Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan