• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Opgelicht!

Freddy

Administrator
Forumleiding
Opgelicht? Laat even weten hier, kunnen we allemaal van leren en wellicht elkaar helpen oplossen.

1) 17 december 2008: Martin F.

Deze kerel had al eerder bestelling geplaatst, verzonden per rembours.
Hij had het netjes ontvangen en betaald.
Zondag 14 december 2008 plaatst hij weer een bestelling voor 375 euro, ditmaal kiest hij voor overboeking.
Woensdag 17 december 2008 stuurt hij een screenshot van betaling, op goed vertrouwen versturen wij zijn bestelling.

Donderdag neemt hij het in ontvangst.
Bedrag is nooit gestort!

Daarna nog twee keer geprobeerd te betalen met PayPal.
Beide betalingen werden door PayPal na +/- 3 dagen weer teruggeboekt door PayPal (fraude ontdekt).

Martin Fiorello is overigens geen onbekende, check:
OpgelichtopInternet - Oplichter Martin F. uit Leeuwarden
 
zo die max beuken is ook goed bezig zo te zien.

goeie actie om het bekend te maken maar kan jij hier geen problemen mee krijgen door prive gegevens te posten?

maar we kunnen wel met zijn alle keer naar leiden toe gaan! :p
 
Het is toch niet te geloven dat oplichters ongestraft door kunnen blijven gaan.
Deze gasten moeten aangepakt worden.
Iedereen moet weten van deze oplichters, om te voorkomen dat er meer gedupeerden komen.
 
Laatst bewerkt:
@ Freddy,

ik heb hier een toko die gerund wordt!

Er zijn 2 consumenten die het "geprobeerd" hebben om me op te lichten!!

Ik werk niet met incasso's ivm de extreme tijd- en geldkosten die dit met zich meebrengt.

1 heeft sowieso cash betaald na een aantal bezoekjes en 1 heeft indirect betaald!

Ik heb geleerd, VERTROUW NIEMAND ALS HET OM GELDZAKEN GAAT! ZELFS GEEN BROER OF ZUS!!!!!
Want geld en vertrouwen gaan niet samen!!!!!!!!!!

Wat betreft die Paypal betaling??? Ben jij daar als bedrijf dan ook niet voor gedekt???

Gr Yil
 
Inderdaad Yil!

Ik heb uitgebreid contact gehad met PayPal, helaas staat het wel in hun voorwaarden dat het eigen risico is voor dit soort situaties.
Ze verwijzen ons dus door naar incasso en politie aangifte.
 
zo is dat!

met het nederlands rechtsysteem hier duurt het veelste lang of ze doen er nog niet eens iets aan.

enigste wat ze kunnen is bekeuren voor kleine rotdingen maar het echte werk durven ze niet!
 
Martin heeft inmiddels weer gereageerd per email.
Kwam op neer dat je van een kale kip niet kan plukken.
Hij krijgt vier dagen erbij om het geld bij elkaar te sprokkelen.
Als hem dat weer niet lukt, dan gaat hier de knop om en wordt er niet meer onderhandelt.
 
Ja hij is echt verkeerd bezig. Als hij niet snel de slachtoffers gaat terugbetalen denk ik niet dat het nog lang duurt voordat hij zwaar spijt gaat krijgen...

En wat Micron zegt.
De meeste mensen weten wel hoe hard je moet werken voor een euro.
Laat staan paar honderd. Daar wordt je echt ziek van.
 
dit vind ik dus echt zo zielig van hem he.
ik kan daar dus echt niet tegen he mensen die hard voor hun geld werken en dan genaait worden door zo een kneus.
Daar word ik gewoon boos om ik zou dan bijna de trein of de auto pakken en dan even bij hem langs gaan.

maja ik hoop in iedergeval dat je het geld krijgt want dit is gewoon triest
 
Zielige mensen zijn het die oplichters.

Ken je deze al?

Ik ben ook een keer opgelicht. Het was maar € 12,- en is al meer dan 2 jaar geleden geweest voor een sticker voor mijn computer. Geld overgemaakt naar een sticker-shop of zoiets en nooit meer iets van gehoord. Ervoor enkele keren heen en weer gemaild over kleuren en maten met ene Martijn Hake, maar nadat het was gebeurd kwam er geen enkele reactie meer. Telefonisch namen ze niet op, zelfs niet maanden erna.

Het ging trouwens om :
Stickerfreakz.nl
Stavangerweg 1e
9723 JC Groningen

Zag net dat de site nog gewoon bestaat.

Het was zo'n laag bedrag dat aangifte nou ook niet echt te doen was. De politie ziet je al aankomen voor zo'n laag bedrag. Ze zullen je bijna in je gezicht uitlachen denk ik.

Ik denk daarom dat er veel mensen worden opgelicht voor relatief lage bedragen, maar dat deze mensen geen aangifte doen. Aangifte doen voor een tientje wie doet dat nou?
 
Op ander forum lees je dat het uit is met zijn vriendin en dat hij zijn kind niet ziet :)
Hij heeft alleen een Duitse Herder.

Arm dier, zou zijn voer ook gejat zijn :')
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wally1987 Opgelicht! Welke stappen te nemen/voorkomen van Oplichting Te Koop 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan