• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Frankencool's resurrection

Gelukkig heb ik wat gaten onder in de kast zitten waar het uit liep voordat het echt schade kon aanrichten... Conclusie is nu wel dat er RAP een nieuwe pomp gaat komen. Net ff zitten testen of ik de swiftech mcres er tussen kon doen, dit eindigde in lekkage, de schroefdraad naar de oude res is kompleet op. Hij pakt alleen nog de oude res. Deze dus maar dik in ge-teflontaped. Hij houd het op het moment nog.

Einde van de eerste fles koelvloeistof is echter wel in zicht... Hopen dat dit nog ff 3-4 dagen houd :p dan is Stufi er weer en kunnen we vrolijk verder gaan!

Voor nu alvast een hamer pakken en die Hydor L20 de dood in meppen zodra die MCP350 binnen is!

edit: nou het draait weer. Enigszins lekdicht. Dit houd hopelijk nog t/m dinsdag of woensdag...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kwam de MCP350 binnen, gelijk ingebouwd en het draait nu lekker testjes en wordt regelmatig gecontroleerd op slangen die los laten of ergens lekken... ParanoidParrot is geboren :p Had geen zin om foto's te maken, dus die komen morgen of overmorgen wel :)

Foto van de mock-up met de XSPC top, ja ja! Cable-management!

2012-04-24123052.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het draait lekvrij! Geweldig gevoel :p Enige waar ik me nu aan erger is dat de radiator niet in de kast past. Ik weet dat ik een paar posts terug heb gemeld niet een andere kast te gaan halen, maar het lijkt er op dat het nu zachtjes aan tijd wordt voor een kast waar een 240 en 120 in passen... Waarschijnlijk wordt het de Corsair 650D, maar het kan ook zo maar zijn dat het een TOTAAL andere kast wordt.

Het moet alleen niet zo'n kerstboom zijn als dat ik nu heb, ik ga in de volgende kast alleen de 2 Enermax' draaien en een UV-lamp.

Kortom, lekker kijken op tweakers of ik wat moois voorbij zie komen :)
 
Het gaat de 650D worden, wanneer deze komt is nog onduidelijk. Ik zit met een vakantie die er aan zit te komen en dergelijke. Kan ook zo maar zijn dat ie gewoon eind deze maand er staat...

in the mean time, here's some eyecandy, hier van morgen meer foto's:

2012-05-09212359.jpg


en nog wat meer:

2012-05-10131452.jpg


toch blij dat ik uv lichies gekocht heb :p

2012-05-10131430.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 650D gescoord! Voor een zachte prijs een in goede staat verkerende weten te kopen! Binnenkort dus weer lekker knutselen met het ombouwen van het verhaal!
 
Na wat wikken en wegen besloten dat binnenkort ook de 560 Ti Twinfrozr II er aan moet geloven. Daar heb ik nog wat leuke idee'tjes over om die er wat cleaner uit te laten zien dan wat normaal mogelijk is met het universele block, wordt het nog een beetje een mod ook nog :D Meer hier over in de komende weken :) STAY TUNED! :p

Edit: vanmiddag maar is ff lekker wezen knutselen met sketchup, geprobeerd mijn idee uit te werken. Heb alleen geen zekerheid over waar de GPU precies zit op de PCB dus dat heb ik op de gok gedaan, maar er is genoeg ruimte nog om met de plaatsing van die opening te werken en de plaatsing van de fan, ook heb ik hier nog niet de gaten voor de slang doorvoer geplaatst. Kleurstelling kan nog veranderen.

560cover.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na een weekend batterijtjes opladen in Kijkduin, ben ik gister avond maar is gaan ombouwen, allemaal zeer straight-forward. De 650D is een geweldig fijne kast, alle ruimte om het spul kwijt te raken, cable-management :love, ruimte om mijn 240-rad intern in te bouwen en dan nog de geweldig oplossing van de HDD's zo te mounten dat je geen kabels ziet. IK BEN OM! Wat een kast!

Gelijk maar eventjes wat eye-candy geschoten, binnenkort maar is even een maat van me vragen of hij er wat fatsoenlijke foto's van wil schieten.

Een overview van de kast en plaatsing.
2012-05-29150907.jpg


De loop, zoals die momenteel is. Daar moet nog een stel 90 degree fittingen tussen, dit ziet er namelijk niet uit :p
2012-05-29100224.jpg


Met de shinies aan
2012-05-29150921.jpg


Het enige wat er nou nog te gebeuren staat is de GPU op WC zetten, wat fittingen omzetten naar 90 graden fittingen en een cover maken voor het GPU block, dan is FrankenCool af. Voor zover hij nu nog FrankenCool is :p
 
Met de volgende stappen in het verhaal begonnen, ik had van de oude KT03 set nog een block liggen. Deze past echter niet op de gaten van de GPU pcb, dus maar ff naar het bedrijf van mij pa gegaan en daar de boel laten meten. Er wordt of een nieuwe plexi-plaat gesneden op maat voor mijn pcb, of een compleet nieuw block gemaakt. Zijn we nog niet helemaal uit, de laatste optie vereist namelijk nogal wat ontwikkelwerk, onderzoek naar hoe zo'n block van binnen er uit ziet en hoe je de beste koeling bereikt.

De 560 Ti, gestript van twin frozr, op de meet-machine.

2012-06-08141645.jpg


Nerd weetje: gaten op de pcb zijn konisch en de toleranties van de machines die de pcb maken zijn erg ruim, gaten zaten allemaal net onder een heel getal. Toleranties noem ik ruim, aangezien het bedrijf van mijn vader met toleranties van een paar mu werkt.




Al met al wel leuk werk, maar de optie van eerst met het oude spul beginnen trekt ook weer... :p
 
Laatst bewerkt:
Ik ga in alle waarschijnlijkheid een custom full-cover block maken voor de 560. Bij mijn vader op het bedrijf hebben we alle mogelijkheden om dit tot een succes te laten worden. Research naar dit onderwerp is al gedaan. Ik ga denk ik wel een nieuw topic aanmaken voor de ontwikkeling van dit block. Dan kan deze eindelijk dicht
 
Vandaag lekker de halve dag aan het hobiën geweest met de loop, foto's volgen morgen! Eindelijk van die gruwelijk knaken mcres af. Ik snap dat ie met ontluchten geweldig is, maar ik baal van de aansluitmogelijkheden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan