• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Caselabs TH10

En gisteren dus een envelop binnen gehad met de invoerkosten en weet ik het wat.. :mad:

Morgen maar eens alles bestuderen.. Ondertussen ook een bestelling binnen gekregen, nu is het nog wachten op een andere bestelling en dan kan er weer flink geprutst worden :D
 
Update 5: aansluiten fans radiator

Deze update is niet zo heel spannend maar toch wil ik deze met jullie delen.

Ik heb vanavond de fans aangesloten op m`n fan controller.

De foto`s:

01.JPG


02.JPG


03.JPG


Zoals je ziet is het niet heel spannend maar der gaat aardig wat tijd inzitten in zoiets.

En nu is het even tijd voor een sociaal leven :D

Straks naar een hardcore feestje, kortom: met een biertje in de hand rond stuiteren dus :icon_pidu:

Till next time!
 
Die printplaatje heb ik zo besteld. De rest erom heen heb ik wel zelf gemaakt (sleeving en kabels op maat gemaakt) Echt 100% netjes is het nie, maar er komt nog een deksel op dus alles is dan mooi uit zicht :)

Zit nog wel te denken om voor m`n ledstrips van wwwicked een custom made print plaat te maken waarop ik de strips zo aan kan sluiten en dit alles verstoppen in een klein zwart kastje die ik dan onder m`n voeding kwijt kan. Nu is alles met kroonsteentjes aan elkaar geprutst aangezien ik niet weet hoe en waar ik moet beginnen met zoiets. :S

Dus als iemand me hiermee zou kunnen en willen helpen is alle hulp welkom :)

En dan volgt er uiteraard een update, die komt er overigens al snel aan aangezien alle bestelde spulletjes naar me onderweg zijn :D
 
Update 6: inbouwen van de hardware

Vandaag en gister was het zover: ik had alle onderdelen binnen om het inbouwen van alle hardware te laten beginnen dus langzaam aan begonnen.

Tijdens het inbouwen van het moederbord gebeurde er iets waar ik eerlijk gezegd al een klein beetje bang voor was, het bord is dus te hoog om op een normale manier te kunnen plaatsen. Ik heb daarom extra afstand busjes gebruikt waardoor het bord wel past, alleen dus niet op de juiste manier. Aangezien ik plannen heb om het bord te vervangen heb ik dit maar zo gelaten aangezien ik nu even niet de centjes heb om deze hardware wissel te kunnen doen. Dit zal mijzelf kennende wel een leuk kerst kadootje voor mezelf worden. ;)

Maar goed, na een tegenslag vrolijk verder gegaan en wat vliegt de tijd dan voorbij zeg. Ook tot de conclusie gekomen dat ik bepaalde afstanden toch verkeerd ingeschat heb en daardoor verkeerd uit heb gemeten. Gelukkig had ik nog een aantal zilveren fittingen waardoor ik wederom verder kon. De zilveren fittingen die je nu ziet gaan in de toekomst gewisseld worden voor zwarte exemplaren. :)

Voor de rest verliep alles eigenlijk wel voorspoedig tot vanmiddag, toen had ik geen zin meer en heb alles zo gelaten zoals het was. De dingen die nog moeten gebeuren zitten uit het zicht en volgend weekend moet ik hier maar eens mee verder gaan. :)

En dan een overzicht wat er allemaal in zit en wat er allemaal te zien is:

***** HARDWARE *****
- Behuizing: Caselabs TH10
- Moederbord: SuperMicro X8DTN+
- Processor: 2x Intel Xeon E5620
- Geheugen: 2x Kingston ValueRAM KVR1066D3E7SK3/12G
- Harde schijf: 1x Intel 320 80GB SSD
- Harde schijf: 8x Samsung EcoGreen F3EG HD203WI
- Harde schijf: 2x Samsung EcoGreen F4EG HD204UI
- Harde schijf: 3x Seagate Savvio ST973452SS
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M850
- Controller: Areca 1680ix-12 + Areca ARC-6120BA-T112 BBM

***** WATERKOELING *****
- Pomp: Swiftech MCP35X
- Pomp Top: Bitspower BP-DDCTP-BK DDC TOP
- Reservoir: 2x Bitspower Water Tank Z-Multi 400
- Radiator: EK-CoolStream RAD XT 480
- CPU: 2x EK-Supreme HF - Full Nickel -EN-

***** DIVERSEN *****
- Controller: Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller + Frontplate Black
- Fan controller: Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black
- Ventilatoren: 8x NOISEBLOCKER 120MM NB-BlackSilentPRO PL-1
- Swiftech MCP35X Heat Sink MCP35X-HS
- 4x custom made UV ledstrips van 30CM

En uiteraard de foto`s niet te vergeten:

01.JPG


De 4 UV ledstrips zitten (redelijk) goed verstopt, onderin kan je er 2 zien zitten, hier passen precies 2 strips van 30CM naast elkaar. En bovenin zitten er dus ook 2. De bekabeling is gesleeved en netjes weg gewerkt, alhoewel als je goed kijkt je de weg van de bekabeling ziet zitten maar met de deur dicht zie je hier totaal niets van. :)

02.JPG


03.JPG


04.JPG


De kabel bende die ik nog aan moet gaan pakken :)

05.JPG


Ik heb nog ruimte voor NOG 2 hdd`s, hier dus ook rekening mee gehouden met de stroomvoorziening ;)

06.JPG


07.JPG


08.JPG


Dit past ook maar NET hoor, maar het scheelt dat dit een vulpunt is, dus de slang word in princiepe nooit gebruikt.

09.JPG


Hier is duidelijk te zien dat het bord te hoog is :(

10.JPG


11.JPG


Bij de volgende foto heb ik onbewust een fitting teveel gebruikt bij het reservoir met de groene vloeistof erin, aangezien de loop dan weer leeg moet heb ik besloten dit nog even zo te laten.

En op deze foto is ook gelijk te zien hoe de bekabeling van de fans weg gewerkt zitten en van de ene kant van de kast naar de andere kant van de kast lopen. Hier heb ik simpelweg een gat geboord en een rubberen kabeldoorvoer gebruikt en dit krijg je dan als reseltaat.

12.JPG


Hier is goed te zien dat het bord dus niet past en ook niet gaat passen. En omdat het bord te groot is zitten er ook geen gaten om het bord vast te schroeven, hierdoor is het bord lichtelijk krom gaan staan.

13.JPG


:D :D :D






En tot zover deze vrij grote update. Er zullen er nog wel een aantal updates aankomen aangezien ik nog laaaaaang niet klaar ben.

Mocht je je afvragen waar het reservoir voor dient waar de rode vloeistof inzit, dan ga ik je hier nog even geen antwoord op geven, dit komt vanzelf een keer ;)

Tot de volgende!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan