• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Caselabs TH10

the_cyberspace

uber-prutser
Eindelijk dan mijn eerste buildlog van een leuk projectje. :)

Ik was al maanden opzoek naar een kast die voldeed aan al mijn eisen. Ik had een Fractal Design XL kast die op zich wel voldeed maar hierin had ik gewoonweg te weinig ruimte om al m`n meuk in kwijt te kunnen dus de zoektocht naar een andere kast was begonnen.

Toen ben ik bij een Corsair 800D aanbeland, wat ook een heerlijk grote kast is waar een hele hoop in kan, maar toch was deze niet helemaal naar wens.

En in m`n achterhoofd spookte al maanden de gedachten rond om een Caselabs kast te kopen. Dus opzoek naar info, foto`s, reviews en weet ik het wat en uit eindelijk de stap gemaakt.

Na wat heen en weer mailen met Jim een kast samengesteld die aan mijn wensen voldeed. Een paar weken de bedenktijd genomen en ondertussen een poging tot sparen doen en uiteindelijk de offerte betaald :D

Na iets meer dan een week mocht ik hem met groot genoegen in ontvangst nemen en mijn project heeft een nieuwe wending gekregen.

Hij is echt MEGA groot, groter dan ik zelf in gedachten had.

En langzaam aan wil ik alles in gaan bouwen. Dit gebeurt in de avonduren en in het weekend aangezien ik overdag gewoon aan het werk ben om alles te kunnen bestellen wat ik nog wil en probeer ook nog een sociaal leven te hebben ;)

Ik ga hier niet precies vertellen wat ik allemaal van plan ben, ik probeer het juist een beetje spannend te houden. Wat ik wel weet dat m`n waterkoeling setup erin komt te zitten wat ik stapje bij stapje wil gaan uitbreiden maar specifieke plannen zijn er niet, eerst maar eens zien dat ik alles ingebouwd krijg.

En foto`s zeggen natuurlijk veel meer dan deze lap tekst dus bij deze de eerste update:

Update 1: het uitpakken van de kast

001.JPG


002.JPG


003.JPG


004.JPG


005.JPG


006.JPG


007.JPG


008.JPG


009.JPG


010.JPG


011.JPG


012.JPG


013.JPG


014.JPG


015.JPG


016.JPG


017.JPG


018.JPG


019.JPG


Zoals je ziet een hele reeks foto`s :D

Ondertussen ben ik al aan het denken en passen en meten hoe ik alles zo netjes mogelijk kan inbouwen, het zou zonde natuurlijk zijn als ik een gat verkeerd boor ofzo ;)

De harde schijven zijn inmiddels al wel ingebouwd in de hdd racks, ik wacht alleen nog op een stapel ventilatoren + wat losse meuk wat nog binnen moet komen dus als het zover is volgt er weer een update :)
 
Zonet aan de slag geweest met de harde schijven.

Ben er helaas achtergekomen dat mijn 2,5inch SAS schijven niet per 2 in een SSD mount passen. Ik heb hier 4 schijven van en 2 van die mounts besteld samen met de kast, dus zojuist een bestelling geplaatst voor nog 2 mounts.

Ondertussen ook tot de ontdekking gekomen dat er WEER een schijf weg viel uit de raid5 setup, word m`n 2e schijf in 1 week tijd die RMA moet :mad:

Helaas was het aardig donker geworden in m`n hobbyhoek dus de foto`s zullen moeten wachten tot morgen zodat ik foto`s kan maken bij daglicht :)
 
Update 2:

Gister en vandaag bezig geweest met het "inbouwen" van een aantal schijven en ik ben best tevreden. En gelijk ook even de voeding ingebouwd, alles draait nu tijdelijk op een reserve voeding. Weet alleen nog niet of ik de voeding zo laat zitten of dat ik hem omdraai, hier moet ik nog even mee gaan spelen en bekijken. Uiteraard worden de kabels nog enigszins weggewerkt, dit was puur even voor de foto`s. Alles ligt en staat ergens los op een bureau ;)

Ik heb nog zo`n rack met 4 van deze schijven en deze zijn niet voorzien van een fan, en de temperatuur ligt daar 10graden hoger ofzo, dus tijdelijk staat hier ook een 140mm fan voor aangezien ik nog een aantal noiseblockers in bestelling heb staan bij highflow.

De hardware die je ziet:
- CoolerMaster Silent Pro M850
- 4x Samsung EcoGreen F3EG 2TB schijven
- Noiseblocker 120mm NB-BlackSilentPRO PL-1 casefan

En uiteraard een paar foto`s:

001.JPG


002.JPG


003.JPG


004.JPG


005.JPG


006.JPG
 
Update 3: plek van het reservoir

Stiekem toch nog even bezig geweest :D

De plekken bepaald voor de doorvoeren op de plek waar het reservoir moet komen. In de toekomst komt er nog een 2e bij dus alvast 2 extra gaten gemaakt :)

Helaas is het nog wachten op de andere 2 fillports en wat fittingen zodat ik het reservoir ook daadwerkelijk kan plaatsen.

En zo komen er nog 2 of 4 gaten bij voor doorvoer voor slangen en buisjes maar die plekken weet ik nog niet, maar die kom ik nog wel te weten dus dat is nog even afwachten.

Ik heb helaas alleen weer foto`s van het resultaat, ik vergeet tussendoor altijd foto`s te maken :sarc:

001.JPG


002.JPG


003.JPG
 
Update 4: diverse (kleine) aanpassingen

Ben wederom weer aan het prutsen geweest :)

Heb de radiator op z`n plek geschroefd en voorzien van een 4tal fans. De radiator is overigens al een keer overgespoten aangezien deze op zichtbare plekken beschadigd was. Ben niet helemaal tevreden over het resultaat dus grote kans dat ik deze opnieuw ga spuiten.

Ook alvast het reservoir geplaatst, de kleur van de fittingen gaat nog veranderen naar zwart. Deze zijn besteld en moeten eerdaags een keer binnen komen, samen met nog een broertje/zusje van het reservoir en wat andere spulletjes.

Ik heb ook gelijk even de aan/uitknop en reset knop bekabeling voorzien van sleeving van MDPC-X. De aansluiting die nog niet aangesloten en gesleeved is gaat mijn aan-uit knop worden van de ledstrips die ik een poosje terug bij wwwicked heb gekocht :)

Ook gelijk m`n fan controller geplaatst, die alleen nog wel aangesloten moet worden maar dit zal in een volgende update wel te volgen zijn. Ik ga dus zelf de bekabeling maken voor de fans van de radiator en de bekabeling vanaf de aansluiting naar de fan controller.
De aansluitingen voor de fans zitten al naast de radiator. Hier zitten er 2 waarvan er 1 gebruikt gaat worden en de 2e zit er voor de radiator die er nog moet gaan komen in de toekomst ;)

De hardware die je voorbij ziet komen:
- EK-CoolStream RAD XT 480
- Bitspower Water Tank Z-Multi 400
- 4x NOISEBLOCKER 120MM NB-BlackSilentPRO PL-1
- Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller
- Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black

Maar genoeg gebrabbelt weer, time for pictures! :D

01.JPG


02.JPG


03.JPG


04.JPG


05.JPG
 
COOl!!! Wil zelf ook zon kast. Vragje: wat heb je allemaal aangepast tov de standaard th10?
Enne, als je hem zo ziet, kun je bovenin gewoon een push pull rad hangen (qua mobo zeg maar). Ik zit eraan te denken deze te bestellen, voor 4 480 rads :p
 
Tot nu toe heb ik alleen nog gaten geboord voor fillports en doorvoeren voor de bekabeling van de fans.

Ik heb voor het bestellen aangegeven dat ik een hoop gaten dicht wou hebben en een 2tal gaten heb ik laten verkleinen en dit hebben ze gedaan voor me. Ook is de backplate van het MB tray niet voorzien van fanholes.
Dit kost wel iets van $50 meer maar nu heb ik het wel zoals ik het wil hebben. Ook komen er nog een aantal gaten meer in maar die weet ik pas zodra ik m`n hardware in kan en ga bouwen.

En 4 480 rads moet zeker wel gaan passen. In de bodem passen er 2, bovenop de kast 2 (wel met een extended top) en er passen er nog 2 tegen het dak van de kast. En als je het helemaal bont gaat maken passen er ook nog 2 rechtop bij de voorkant :D
 
Ik dacht aan 2 bovenin tegen het dak van de kast. Er passen er dus in de standaard versie ook 2 onderin en 2 voorin, mooi :) ik wil de kast niet hoger hebben namelijk, vandaar dat ik die extended top niet wil :) maar als er zo al 6 rads inkunnen lol :)
Kan ik de fans lekker sloom zetten :)

En mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat dit geintje kostte, Inc verzending? Je bent niet gepakt door de douane neem ik aan?
 
Ik heb er incl verzenden $1001,14 voor betaald, das omgerekend om en nabij de €745,- Verzenden zelf kostte: $318, in euro`s om en nabij de €230,-

Ik heb verder nog niks gehoord van de douane, maar je zal zien dat er morgen een rekening op de mat valt. Dit heb ik namelijk al van een mede-HF-er gehoord, die kreeg nog een brief van de belasting toen ie de kast al had.

Heb trouwens even gekeken en je kan er in de voorkant standaard maar 1 kwijt, en das aan de rechterkant als je tegen de voorkant aankijkt.
 
Oké dus standaard 5 480s :) 4 is wel zat. En kun je er twee voedingen in kwijt als je dat wil?

Maar die verendkosten.... Omg. Die dingen moeten echt per container hierheen komen hoor, iemand moet ze en masse importeren :) denk dat ze goed lopen dan. Voor 450-500 euro zou ik er meteen een halen, 750 is toch andere koek en An douane gezeik.... Weet je om hoeveel geld dat ging?
 
Jup, dat is mogelijk :)

Ik heb geen idee wat de douane kosten zijn, dit staat namelijk niet vermeld op de factuur. En ik heb wel eens vaker wat klein grut uit amerika laten overkomen en de douane kosten en inklaringskosten worden pas bepaald wanneer het pas bij de douane zelf is, dus ik ben bang dat er nog wel een rekening komt.

De kast is in ieder geval via Frankrijk hierheen gekomen. In de buurt van Parijs issie naar beneden gekomen en de rest zal per vrachtwagen / bestelwagen gebeurd zijn gok ik aangezien FedEx in heel Europa levert..

En ik heb ergens wel gelezen dat ze wel bezig zijn om een magazijn ergens in Europa neer te ploffen, maar hoe dit precies zit en of dit doorgaat is nog compleet onbekend.
 
Dat zou mooi zijn. En welicht nemen andere merken dit concept over. Ik heb gelukkig geen haast, mijn build is pas net af en nognniet eens volledig geïnstalleerd (qua programma's enzo).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan