• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zelfbouw! 5.25 inch D5 bay top/reservoir

skyrip

frappant
beste mensen,

ik heb weer eens niets te doen en ik ga dus voor mijn kleine pc'tje een nieuw reservoir en pomp top combinatie maken. ik heb op het moment een xspc x2o 200 pomp erin zitten en die maakt me toch wat teveel lawaai(redelijk stil maar toch net niet genoeg) omdat een D5 pomp eigenlijk van zichzelf natuurlijk al te dik is ben ik van plan om de behuizing van de pomp wat in te korten en de condensator die erin zit naar buiten te verplaatsen.
ik heb ongeveer 40-45 mm ruimte dus wordt krap maar dat maakt het juist interessant. de pomp komt op zijn kop te hangen maar ik verwacht dat dat geen problemen gaat geven aangezien koolance de ddc pompen ook op zijn kop gebruikt in zijn bay pompen. de magnetische kracht houd het eitje toch wel op zijn plaats.

hier een plaatje van hoe het ongeveer moet gaan werken:


verklaring van de leegte in de d5 top:


als top ga ik een alphacool plexiglas top gebruiken en die met de frees bewerken zodat het geheel wat dunner wordt. ik kan natuurlijk ook zelf een top maken maar dat vind ik eigenlijk het extra werk niet waard.
informatie is hier te vinden alleen dan de plexiglas variant:
Alphacool - CPU Khlung und Wasserkhlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool - Alphacool HF D5 TOP - Black Acetal G1/4 - (VPP655/TPP644/MCP655) 13988

met dit gehele systeem wil ik dus een stille maar toch krachtige pomp hebben.

ik verwacht de pomp en top de 22e te bestellen en dan zal er wel nog een update volgen.
 
bij deze de eerste update:
vandaag is het plexiglas binnen gekomen en dat heb ik dus alvast bewerkt zodat het dadelijk klaar is.
hier alvast de foto's:




en nog 1 met een blokje om aan te geven hoe de pomp top ongeveer komt:


ik hoop morgen de pomp en de top binnen te krijgen en het dan af te maken.
anders word het in de loop van volgende week een keer.
 
vandaag de pomp en de pomp top binnen gekregen:
gelijk begonnen met het uit elkaar halen van de pomp zodat het gaat passen:
voor:


na:


verder was ik ook begonnen aan het bijwerken van de alphacool top maar helaas is vandaag tijdens het bewerken de freesmotor overleden met een mooie vonkenshow :(
dus ik ga dus niet de alphacool top gebruiken maar de top die ik al eerder eens zelf gemaakt heb. en deze heb ik met de kolomboor nog maar helemaal klaar gemaakt zodat het klopt.
hier een foto van het onderdeel:


ik moet nog een paar kleine dingetjes aanpassen en wachten tot de lijm droogt dan in elkaar zetten en klaar is kees :p

de hoogte inclusief pomp is iets hoger als een normale cd drive namelijk 46mm ipv 42 maar in mijn kast(lan gear the box classic) past dat toch gewoon goed.
 
nou hier komt de laatste update want het geheel is af :)
in het proces is wel een pomp gesneuveld aangezien ik die uit mijn poten heb laten vallen :p en daarbij is een belangrijk contact van de printplaat afgetrokken.

ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleugesteld ben dat echt niemand gereageerd heeft op dit topic, dat is eigenlijk niet echt een aanmoediging om nog te posten op highflow.

maarja dat mag de pret niet drukken dus hier zijn de foto's









zo als te zien is past het ook echt maar net in mijn case maar ik vind het resultaat het meer als waard :p

het los solderen van de condensator en spoel printplaat zou ik niet aan kunnen raden aan iemand is echt een klote werk en het is heel erg kwetsbaar.

mijn volgende build zal nog wel een tijdje op zich laten gezien ik pas in de zomer een nieuwe frees ga kopen.
 
Een unieke build! :023: De pomp aangepast en zelf het reservoir gemaakt! Dit soort inventieve builds kan ik zeer goed waarderen. De belangstelling voor je project valt inderdaad tegen. Maar laat dit je niet weerhouden om je volgende project ook hier op HF te posten. :praygod :)
 
Ik zie die topic vandaag voor het eerst (geeft dat niet meer zo veel in de builds topics kijk) maar anders had ik wel ff een bericht achter gelaten.

Wel jammer dat de pomp het eind niet gehaald heeft, het zou leuk geweest zijn om het eind resultaat werkend te zien.
Ik zou zeggen

dit soort zelfmaak topics zijn om te smullen
 
hij is momenteel werkend alleen heb ik dus 2 pompen moeten kopen ipv 1 dus hij werkt nu wel en hij is lekker stil :) Ik denk nu de hele tijd staat de pc nog wel aan of is hij uitgevallen :p

btw hij is uiteindelijk 100% self made aangezien ik mijn eigen pomp top gebruikt heb :)
 
Zeer mooi eindresultaat. Je moet er ook rekening mee houden dat je bij dit soort projecten moeilijker feedback kan geven dan bij gewone builds, In een gewone kan je zeggen dit of dat past perfect, maar bij een costum top weet je maar dat het werkt eens hij samen zit ;) Maar veel respect, ik had het waarschijnlijk zelf ook niet gedaan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Zelfbouw PC Test Bench Gallery & Build Logs 2
ForresT Zelfbouw subwoofer voor thuis Gallery & Build Logs 9
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
Demolisher Apple iMac 21,5" 2.7GHz VS zelfbouw. Hardware & Software 3
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
H Zelfbouw voedingkabel Cases en Modding 2
M Zelfbouw koel-reservoir Waterkoeling 7
Jason Lamptron HM035 Hardware Monitor External 3.5 inch screen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
TinusB ModSmart 3/4 Inch Cable Tubing Rubber Pass Thru Grommet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D un designs rad bracket voor 5.25 inch bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
G Scythe 5,25 to 3,5 and 2,5 inch bay rafter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
CDA441 [GEVONDEN] 24" inch TFT/LCD of groter (met DVI of HDMI) Gevonden 2
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
D [CANCELLED] hercules 15 inch Verkocht 3
boefmans Ata/ide 3,5 inch laptop schijf Hardware & Software 3
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V-PF CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 226BW monitor van 22 inch Verkocht 1
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 1
Sw333t Advies 24 inch monitor Hardware & Software 22
k.3nny [GEVONDEN] 32 inch TV Gevonden 8
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bas9466 Asus dual bay total controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 35
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-BAY SPIN Reservoir Verkocht 4
P Welke Dual bay reservoir met pomp? Advies Waterkoeling Setup 5
Vannos [VERKOCHT] 1xLaing DDC-1 MCP35 /1x Bitspower 5.25 Bay Reservoir Black Verkocht 3
K 300R 5.25" bay cover, black (Corsair) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t Silverstone SST-FP58S 5.25 Slim ODD and 2.5 HDD Bay Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Aequitis [IN-ACTIVE] Bay res, Chipset block, Res, Rad, Fans Verkocht 11
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis [REFUSED] Bay Res, Chipset block, Res Verkocht 2
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Bay res + Tube res Waterkoeling 3
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K Volwaardige 5,25" bay voor Lan Gear Da Box Cases en Modding 1
J Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
D 5.25" bay intake ventilator Corsair Graphite 600T - opties? Cases en Modding 8
R Swiftech Maelstrom-35X 5.25 Dual Bay Reservoir with 2x MCP35X housing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
arwin74 [CLOSED] dual bay koolance reservoir met 2x 355 pomp Gesloten 2
volcom xspc x2o 200 bay en pump reservoir Waterkoeling 4
R XS-PC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy DangerDen Crystal Reservoir Dual 5.25 Bay Reservoir RES-211 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
arwin74 [IN-ACTIVE] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 0
B [VERKOCHT] EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal Verkocht 5
Sw333t Bay producten en hardware set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
B Cooler Master HAF Bay cover Cases en Modding 12
T [VERKOCHT] X2O 750 Dual 5.25” Bay Reservoir Pump Verkocht 2
arwin74 [CANCELLED] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan