Het is niet ongewoon hoor, het is gewoon de USA/UK standaard.
Ben alleen nog steeds niet verder nu.
- De RX360 valt af vanwege de 6-32 maat. Wat het tappen betreft gaat niet aangezien 6-32 is ongeveer 4,7mm is en dus niet M4 getapt kan worden. Dan zou je op M5 uitkomen. Berekeing 6/32 x 2.54 (inch) = 4.76mm
- De
EK CT 360 review is uit, beetje teleurstellend, ongeveer 10% beter dan de
Swiftech. Bied voor mij dus net iets te weinig overhead voor mijn toekomstige setup.
Mijn doelstelling maakt eigenlijk niet meer uit dus.
Ik was van plan rond de 100,- uit tegeven aan of 1 'dure' rad (TFC/Thermochill/
XSPC) met maar 4 Gentle Typhoon OF 100,- uit te geven aan 1 'cheapo' rad (
Swiftech/
EK) en dan 6 Gentle Typhoon extra voor Push/Pull.
Push/Pull bied ongeveer 20% prestatie winst en dat betekent dat je dus aan vrijwel identieke prestaties komt met deze 2 verschillende oplossingen.
Denk dat ik toch voor de TFC Xchanger ga. Mocht die het niet helemaal trekken (i5 750+ misschien 2x 5870)kan ik die ook beter laten presteren door er een Push/Pull van te maken. En dat is nog altijd minder dan gelijk een 2de rad erbij te nemen.
@Kerensky: Vind eigenlijk ook dat ze de
Swiftech er naast hadden moeten zetten inplaats van de PA. Qua prijs zijn die gelijk en daartegen scoort ie duidelijk beter. Het is ook voornamelijk de dikte die de prestaties teniet doen. Qua restrictie ziet het wel redelijk maar die 47mm -2x7-8mm plenum zit je aan maar 30mm core wat identiek is aan de
Swiftech. De PA/Xchanger/RX zijn allemaal tussen de 55-60mm dik.
Er is natuurlijk ook een maximum aan dikte (kijk maar naar de Monsta, die presteert niet eens zoveel beter dan de PA/X-Changer/RX) maar als
EK de rad dikker hadden gemaakt waren de specs dichter bij elkaar.
Mmmz. Zit ff op google te neuzen en kwam een site tegen die relatief goedkoop 6-32 schroeven levert. Zwart met inbus. Word de RX toch weer een mogelijkheid
http://www.modelfixings.co.uk/unc_cap_screws.htm