• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wintersport, -materialen en de spots.

Was vrijdag naar SnowWorld en me broek is 'lek'! :O
Zat een gaatje/scheurtje in ofzo, net onder de knie.
Of wat het ook was, in ieder geval kwam er water doorheen.
Gister gebeld en om kunnen ruilen.
Mensen in de winkel vonden het idd. apart dat na 1ste keer gebruiken al water door komt.
Na een uur in die winkel (Ze gingen testje doen enzo :')) toch een nieuwe gekregen.

Levenslange garantie op, maar ze hadden deze niet meer op voorraad, nu loop ik in dit: :')

Burton AK 2L Cyclic - Foxglove kleur.
218132-945A.jpg
218132-945B.jpg


Nog een nieuwe ook, uit 2010 :D

Die andere was uit 2009, misschien hebben ze motten in hun voorraad kast XD

Ook nog een Beanie gehad 'voor het ongemak', woot!
l47403.png
 
Ik ga nu nog af en toe op een zondag, ben vooral bezig met het afronden van mijn opleiding.

In mei ga ik een seizoenskaart halen bij SnowWorld.

Van mei t/m september onbeperkt toegang tot de piste, voor €200.- :D
Als ik 10x 4uur ga heb ik het geld er al uit :)


---------------

Maarja, ik heb nu aardig spul, maar dat maakt me natuurlijk nog geen snowboarder :p
Ik ga eerst maar eens meer leren dan alleen fatsoenlijk een heuvel afgaan. :p

---------------

@DE, heb je nog niet op MSN gezien, nog een vraagje:

Is dit wat:
naamloosmq.png


Haha ja, weer dat Burton :p
Zag deze in de folder van Daka.

Zoals je weet ben ik ook naar BurnSide geweest, echter begonnen de setjes van board+binding (of los) pas vanaf de €450,- .. Voor de goedkoopste.
Die hij me aanraden als beginners board, kostte €550,- dacht ik.

Schilt wel een hoop.
Hoe is de kwaliteit van bovenstaande boardjes en binding?

Board is deze:
http://global.burton.com/mens-board...613,default,pd.html?start=10&cgid=mens-boards

Bindings zijn deze:
http://www.downtown.nl/online_bestellen_3556/Burton-TWC-Standard-Burton-Cloak.html

-------------

Plan was het hierop voorlopig te doen, als ik wat meer feeling voor heb dit ding verkopen voor hetgeen de man er voor geeft en dan een betere te kopen, mocht deze na een lange tijd boarden de beperkende factor worden.

Huren bij Snowboard, van board+binding, is €125,- voor die 5 maanden. (Mei/September)

Als ik deze koop voor €300,- .. €175 voor terug krijg (wat is dat nog waard na een jaar?)
Dan ben ik hetzelfde bedrag kwijt als huren, heb dan wel me eigen boardje en bindings.


...
Of toch beter om door te sparen en gelijk een Imperium Centurion / Bataleon ofzo te halen?

Choices, choices.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eigenlijk om persoonlijke redenen geen Burton kopen, omdat veel mensen het hebben, dus doe ik liever apart.
Enige leuke bij Burton is dat is als je h'm breekt je normaal een nieuwe krijgt...

Union bindingen zijn wel lijp en goed, alsook die van Technine, Ride ..., sowieso al wat highendere bindings kopen, dan kunnen deze meerdere boardjes meegaan.
Qua boardjes ook 'ns kijken bij APO, Imperium, Technine, Ride, forum ...

Wat voor type boarder ben je, beetje overal, liever poeder of een park aka freestyle held?

Freestyle boardjes zijn meestal wel het goedkoopst, door de extruded base (ruwere base, makkelijker te repareren, en goedkoper), hoge flex ook ..., enige waar ik dan problemen mee tegenkom is diepsneeuw, alhoewel het ook nog wel net lukt ..., park en piste zijn absolute geen probleem. Een allround boardje met ietsje mindere flex ligt al gauw rond de 400 euri voor board alleen, dus je zal idd snel 600 euri kwijt zijn ...

edit: beginners board zou ik sowieso al niet meer doen, 'probleem is, eens je wat kan snowboarden wordt je daar wat door ge limiteerd, had ik met die huurburtonplank in italië, ding begon te flapperen en niet echt accuut meer te reageren.
 
Zag in een keer dit topic staan :p


Ben eind januari vanuit school met een flinke groep naar risoul geweest. 1e keer boarden voor mij en het was geweldig! Super naar me zin gehad en de piste's waren waanzinig.

Spullen daar gehuurt, beviel goed. Leuk om eigen spullen te hebben, puur omdat er zoveel gaaf spul is maar als je 1 keer per jaar gaat is dat miss net de moeite niet?


Ik zeg volgend jaar weer!

100_1667.JPG



Goh wat een slechte foto :p
 
Zag in een keer dit topic staan :p


Ben eind januari vanuit school met een flinke groep naar risoul geweest. 1e keer boarden voor mij en het was geweldig! Super naar me zin gehad en de piste's waren waanzinig.

Spullen daar gehuurt, beviel goed. Leuk om eigen spullen te hebben, puur omdat er zoveel gaaf spul is maar als je 1 keer per jaar gaat is dat miss net de moeite niet?


Ik zeg volgend jaar weer!

100_1667.JPG



Goh wat een slechte foto :p

Als je elk jaar 1 à 2 weken gaat + ene paar keer in door haal je het er zeker uit en moet je niet met van die "beginnersboardjes" + niet met schoenen waar al vele anderen voor jou met hun zweetvoeten hebben ingezeten.

+ het oogt sowieso vetter en ++++ impact op het versieren van chickies :p
 
Donderdag in Bottrop geweest, wat is dat kut zeg, als je Oostenrijk bent gewend! 2 minuten beneden, 10 minuten omhoog, mensen die van de rupsband afvallen:p haha.

Ik heb nu al weer zin in volgend jaar Februari! Dan ga ik weer lekker op wintersport naar Kössen, Tirol. Ik kom daar vanaf mijn 3e, steeds met dezelfde groep, geniaal dus!:p
 
Bij mij staat Tignes in de franse alpen atm wel hoog in het vaandel 2300km aan piste, kan je makkelijk een half uur aan een afdaling bezig zijn, soms ook minder, hangt er vanaf hoe gek je doet :p
 
Kickje! :)

Heb net een seizoenskaart gehaald voor Snowworld, waarmee ik van mei t/m september onbeperkt kan snowboarden/skiën.

Besloten om niet het geld in huurmateriaal te stoppen (140€) en gebruik te maken van de acties die er nu zijn @ Duijvenstein. (<= 30% op Wintercollectie 2011 en 50% korting op het 2de artikel)

Heb al wat advies en meningen gehoord van Das Experiment, echter; the more the merrier :)

Heb mij de volgende boards en bindingen aangeraden gekregen en enkele zelf toegevoegd vanwege de tofheid :D


Snowboard:(feel: 0= Relax / 10=responsive)
Burton Custom Flying V
× Flying V
× Directonal Shape
× Feel: 5

Burton Sherlock
× Flying V
× Twin-Like shape
× Feel: 5

Burton Process V-Rocker
× V-Rocker
× Twin Shape
× Feel: 3

Ride Machete
× Low-Rize Rocker
× Feel: 6

Bateleon Omni
?


Bindingen: (feel: 0= Relax / 10=responsive)
Burton Propechy
Feel: 6

Burton Cartel Re:Flex
Feel: 7

Burton Mission
Feel: 5

Ride SPI
Feel: 8


-------

En dan zoek ik wat info betreft de keuzes en waarom?
Graag niet op uiterlijk beoordelen sinds dat persoonlijk is :)

Tevens boeit het mij niet dat de hele berg op Burton rijd, gaat erom dat ik een goed all-round board koop, zij het Burton, zij het een ander merk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan