• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wintersport, -materialen en de spots.

Source

Mr. Grillmeister
Halloa,

Wie van jullie gaat wel eens op wintersport?
Zo ja, welke plaats(en) ben je geweest en zijn deze aan te raden?

Tevens, wie heeft er (naast JaccoW :r,o,l,l,e,y,e,s:) verstand van wintersport artikelen als een snowboard, helm/protectie spul en toebehoren?
 
Laatst bewerkt:
Eind Januari een week naar Oostenrijk. (Maria Alm)
Vrienden van ons hebben daar een hotel/restaurant. :p

Mijn plankie! Battalion Airobic 151 + Rome Arsenal bindings. :D

2cwmr85.jpg


Wat wil Jacco weten dan?
 
Ow ik begreep de zin verkeerd.
Dacht dat Jacco wat wilde weten.

Maar als je goed spul wilt hebben moet je echt niet naar Beversport, Intersport of Perry gaan.
Dan zijn naar mijn mening echt meuk zaken.

Ze hebben wel Burton maar daar blijft het dan ook wel bij...
Anders stel hier gewoon je vragen! :D
 
Wij gaan elk jaar, met uitzondering van dit jaar, op Wintersport naar Kossen, Tirol. Erg gezellig altijd, ik kom er al sinds m'n 3e.
De berg zelf is niet echt groot, je bent in een goede 25 minuten beneden.
 
Die is wel nice :D
Lekker neutraal, ben ook op zoek een -goed- zwart(carbon/gunmetal etc) board zonder die opzichtige prints :D

Maar als je goed spul wilt hebben moet je echt niet naar Beversport, Intersport of Perry gaan.
Dan zijn naar mijn mening echt meuk zaken.
Ga me board waarschijnlijk bij Snowworld kopen, zijn volgens mij iets duurder maar wel naast de deur :)
(En kan hem gelijk gebruiksklaar laten maken en 5minuten later bij hun op de piste staan :D


Heeft iemand trouwens ergens een site met een overzicht waar wel en waar niet bescherming als een helm verplicht is?


-----

Op de site van Bever staan trouwens wel leuke accessoires die wellicht handig zijn.

Heb je (of iemand anders) toevallig ervaring met het merk 'Salomon'?
 
Snowworld = Intersport
Maar de Intersports in Zoetermeer en Landgraaf hebben echt veel en gaaf spul.

Misschien anders even naar Burnside gaan (Deventer)
Burnside.nl | Welkom! | WEBSHOPPEN.. | Burnsides historie.. | Nu... | dit is echt DE shop.
Ben daar al ruim 11 jaar vaste klant.

Mijn board was 400 euro en mijn bindings waren 250 euro.
Daar komen nog je boots, tas, goggle en dat soort dingen nog bij.
Het is wel een enorme uitgave.. dat moet ik je wel vertellen.

Ik weet niet wat je budget is?
En welke accessoires bedoel je?

Voor bijvoorbeeld een tas moet je echt op Ebay kijken.
Ik heb daar een Burton tas gekocht voor 75 euro. Dat is echt een koopje.

Ik kan nu vertellen dat je niet na 5min op de piste staat. Voordat je een board hebt die echt lekker aanvoelt ben je zo weer een uur verder. :p
Bij Snowworld mag je ze volgens mij ook eerst proberen voordat je ze koopt.

Edit:
Ik zie net je edit. Salomon is echt een no-go.
Dat is allemaal budget en de kwaliteit laat soms ook te wensen over.
Maar dat is mijn mening en ervaring...
 
Snowworld = Intersport
Maar de Intersports in Zoetermeer en Landgraaf hebben echt veel en gaaf spul.

Misschien anders even naar Burnside gaan (Deventer)
Burnside.nl | Welkom! | WEBSHOPPEN.. | Burnsides historie.. | Nu... | dit is echt DE shop.
Ben daar al ruim 11 jaar vaste klant.

Mijn board was 400 euro en mijn bindings waren 250 euro.
Daar komen nog je boots, tas, goggle en dat soort dingen nog bij.
Het is wel een enorme uitgave.. dat moet ik je wel vertellen.

Ik weet niet wat je budget is?
En welke accessoires bedoel je?

Ik kan nu vertellen dat je niet na 5min op de piste staat. Voordat je een board hebt die echt lekker aanvoelt ben je zo weer een uur verder. :p
Bij Snowworld mag je ze volgens mij ook eerst proberen voordat je ze koopt.

Voor bijvoorbeeld een tas moet je echt op Ebay kijken.
Ik heb daar een Burton tas gekocht voor 75 euro. Dat is echt een koopje.
Achja, dat is waar ook.

Nog niet echt 'een budget', Ben sinds kort pas aan het lessen en was alvast aan het rondkijken.
Volgend jaar ga ik twee keer op wintersport (1x vrienden, 1x familie) en ben van plan tegen die tijd zelf spul aan te schaffen.
Als ik het hele setje twee keer moet huren ben ik al richting de helft van een eigen setje.


Policy van Burnside is wel nice trouwens:
"Een verkeerde keuze wordt voor het aankoopbedrag omgeruild, ook al heb je er een week op gereden."
 
Ik heb in het begin ook gewoon mijn spullen gehuurd.
En na een tijdje mijn eigen spullen gekocht.

Ik zou als eerst kijken naar fijne schoenen.
Dat is wel het gene wat ik na 2x huren gelijk heb gekocht.
Huur schoenen zijn wel zo goor. Soms nog erger dan bowling schoenen. :D

En eigen schoenen is wel het beste. Ook qua ondersteuning voor je enkel.
Want bij de meeste huur schoenen is de vorm en steun al praktisch weg.
 
Ja inderdaad, met lessen huur ik -natuurlijk- ook de spullen en die zijn niet altijd erg fris nee.

----

Zullen ze bij die Intersport ook wel weten, maar een beetje voor-kennis kan geen kwaad:

Kan elk paar schoenen in elk paar bindings of zijn hier ook nog bepaalde types in?
 
Dat ligt aan je schoenmaat en schoenvorm.
Want bindings komen in S, M en L.

Ik zou ook voor bindings gaan met van die straps boven en onder.

WH.jpg


Want je heb ook van die instap dingen die automatisch dan vastklikken.
Maar als dat kapot gaat is dat niet 1,2 en 3 even snel te maken.

Als je gaat kijken voor schoenen altijd even vragen of er nog iets over is van de 2009/2010 collectie. Dat heeft mij ongeveer 100 euro gescheeld.
 
Dat ligt aan je schoenmaat en schoenvorm.
Want bindings komen in S, M en L.

Ik zou ook voor bindings gaan met van die straps boven en onder.

WH.jpg


Want je heb ook van die instap dingen die automatisch dan vastklikken.
Maar als dat kapot gaat is dat niet 1,2 en 3 even snel te maken.

Als je gaat kijken voor schoenen altijd even vragen of er nog iets over is van de 2009/2010 collectie. Dat heeft mij ongeveer 100 euro gescheeld.
Oke, maar over het algemeen, past maatje 43, welke ik heb, in elke maat L, of?
Want als ik straks schoenen koop en later in het jaar bindings samen met me board.. En ze passen er niet in, heb ik er ook niet veel aan. :)
 
Die S, M en L zijn echt ruim genomen hoor.

Denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken over dat je bindings te klein worden.
Bijvoorbeeld maat L is van maat 42 t/m 50 of iets in die richting. (weet niet precies hoe de binding maat word gemeten)

Ik weet niet hoe oud je bent?
Want ik denk niet dat je binnen een jaar uit je schoenen bent gegroeid.
 
Moet je ook weten, dat snowboad schoenen wel meestal een paar maten groter zijn dan je gewone schoenen, dat is bij mij het geval toch geweest (normaal 43 en mijn boots zijn 45) en dat was net gepast met m'n bindingen, alhoewel ik had nog wat over.

Zelf was ik niet zo superveel kwijt voor m'n board + bindings, had 15% korting als je na het seizoen koopt in de shop hierin de buurt

(totaal zo'n dikke 600 euro geloof ik, zak kreeg ik een gratis exemplaar met reclame van de shop erbij, voor mij goed hoor, dat zit daar even goed in als in een zak van zo'n overpriced merk.

Helm kan wel handig+belangrijk zijn, maar zelf heb ik liefst zo weinig mogelijk op m'n hoofd hoor.

Keuze van board en bindings hangt vooral ook af wat je wil gaan berijden, vooral piste, park of poeder of een combinatie van beide, is ook nogal prijsbepalend.
Park boardjes hebben dikwijls een extruded base, wat iets goedkoper is en dikwijls zijn ze twin shaped en zou je als je bindings centered staan (elke kant evenver van nose of staart) geen verschil moeten voelen tussen switch of normaal.

Mag ik je wel zeggen een parkplank is redelijk waardeloos in de poeder, je zit nogal snel vast om het zo te zeggen :p.

Tof skigebied => Tignes in Frankrijk ^^
 
Dat over de schoenen klopt niet helemaal.
Ik heb maat 41 in mijn normale schoenen en ik mijn boots.

1 maat groter kan opzich nog wel. Maar meer moet het ook niet zijn.
Je moet je voeten niet kunnen verschuiven binnenin.
En zeker geen dikkere sokken aan doen om zo dan je schoen passend te krijgen.

@Oliv
Denk dat hij gewoon voor een allrounder moet gaan he? (wel twin shaped)
Althans dat lijkt mij wel het verstandigst.
 
Ik pas ze sowieso in de winkel, de schoenen :)

Ik bedoelde niet of de schoenmaat in de bindings past, jij had het over schoenvorm etc.
Past elke 'schoenvorm' in elke binding?

Of, laat ik de vraag anders stellen:
Past elke schoen van merk X in elke universele binding van merk Y?
In acht genomen dat de schoenmaat correspondeert met de bindings maat.

Ben btw 20.
 
Ja natuurlijk!
Past allemaal.

En aangezien je 20 bent ga ik er vanuit dat je voeten niet meer groeien.
Dus je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je uit je spullen groeit om het zo maar even te noemen.
 
Dat over de schoenen klopt niet helemaal.
Ik heb maat 41 in mijn normale schoenen en ik mijn boots.

1 maat groter kan opzich nog wel. Maar meer moet het ook niet zijn.
Je moet je voeten niet kunnen verschuiven binnenin.
En zeker geen dikkere sokken aan doen om zo dan je schoen passend te krijgen.

@Oliv
Denk dat hij gewoon voor een allrounder moet gaan he? (wel twin shaped)
Althans dat lijkt mij wel het verstandigst.

Dat was bij mij wel het geval bij mijn ThirtyTwo Lashed boots, zijn een 45 en ik heb een 43 in m'n gewone schoenen, maar dat komt omdat mijn ene voet net een tik groter is dan die andere, dikkere kousen draag ik niet, gewone ski/snowboard kousen.

Qua bord een allround bord zou wel prima zijn, das altijd zo in de meeste gevallen, twin shaped is niet per se nodig maar is handig in bepaalde situaties.
Wat ik ook wel ondervindt is met mijn Imperium Centurion 156, mijn achterste binding staat 2 gaatjes meer naar achter, zodat ik niet centered sta, dat maakt dat board toch iets meer allround dan het normaal is, maar goed het is wel een toffe knaller die plank :p
Wil je naast pisteknallen ook wat parkknallen dan is een allrounder met wat flex en pop zeker aan te raden (bv die APO all mountain series geloof ik en de Imperium Parabellum zijn toffe dingen).
Ook niet zozeer je board tot aan je kin nemen zoals dat vroeger nogal hoog in het vaandel gedragen werd, maar eerder tot je schouders of zelfs een klein stukje er onder, dat maakt het allemaal ietsje wendbaarder, wel meer freestyle gericht, maar je bent wel volledig heer en meester over je plank :). (mijn board is zo'n kleine 30cm kleiner als mijzelf ^^)

Bij bindings niet de goedkoopste nemen, en gewoon met straps, nu zou je denken vervelend, maar bij die huurboarden zijn dat meestal al redelijk versleten entry level bindings en dat gaat niet altijd even vlotjes, ok qua gevoel en luistervaardigheid van de binding ... :p
 
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. :D
Ik heb zelf ook ThirtyTwo boots

thirty-two-tm-two-snowboard-boots-blackgrey-2011.jpg


Maar jij hebt dus ook een kleine plank?
Ik ben zelf 1m78 en heb een 151.
Heb 8 jaar lang geskate en vond een lange plank altijd erg irritant. (en langer dan 151 past niet goed in de auto) :p
 
Er zijn natuurlijk uitzonderingen. :D
Ik heb zelf ook ThirtyTwo boots

thirty-two-tm-two-snowboard-boots-blackgrey-2011.jpg




Maar jij hebt dus ook een kleine plank?
Ik ben zelf 1m78 en heb een 151.
Heb 8 jaar lang geskate en vond een lange plank altijd erg irritant. (en langer dan 151 past niet goed in de auto) :p

Jup, ik ben zelf +-1m85 geloof ik en heb een Imperium Centurion van zo'n 1m56 en Union Force bindingen, gouden combi als je het mij vraagt.
Heb zelf ook redelijk lang geskate, nu nog soms en vond die langere 1m60 boarden van de verhuur toch massa's onhandig worden, Burton en nog iets, wel een van de betere boarden van die verhuur, maar ik zat op de limiet van dat board, maakte ik wat vaart dan begon z'n nose te flapperen over de sneeuw en vervolgens was de respons ervan niet meer wat het zou moeten zijn :p

209hwuo.jpg


15nu8m8.jpg
 
Terug
Bovenaan