• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC in Lian-Li V300

kdl

brb
Naar aanleiding van een contest wilde ik weer een WC setup bouwen. Die plannen waren er al een tijdje, maar het kwam er maar niet van. Ook wilde ik alles inbouwen in een kleine kast. Nu had ik dan een reden om er weer eens aan te beginnen. Ook een paar spullen gekocht van Highflow natuurlijk! Service was weer top natuurlijk al eet ik normaal geen mars, maar aan het einde van een lange dag was hij al op tijdens de rit naar huis :lol:

Ik heb het volgende voor een CPU only loop:

LL-onderdelen.JPG


De onderdelen zijn als volgt:

- Liang DDC1 (met mogelijkheid tot mod naar PLUS versie)
- XSPC top met reservoir
- Swifttech MCR220 radiator
- EK-Supreme Acetal CPU blok
- Alles met 3/8 schroeffittingen en Tygon slang
- EK-Multioption Reservoir 100 rev.2

Hier moet het vervolgens in passen:

LL-v300.JPG


Het is een Lian-Li V300. De kast is al een tijdje uit en heb ik tweedehands gekocht. De kast was hier al uit elkaar gehaald, maar het rad past maar net. Misschien toch een andere rad zoeken die iets minder hoog/lang is. Ik verlies met de mod wel het 3,5" drive bay, maar de laatste keer dat ik die gebruikte kan ik mij al niet meer herinneren.

Het EK-Multioption Reservoir is erg fijn en het bleeden gaat aanzienlijk sneller dan met de top+reservoir, maar ik denk niet dat ik nog een andere top ga kopen om uit te zoeken welke ik ga gebruiken. Ik leg deze opzij of verkoop hem uiteindelijk.

Als laatste heb ik nog het volgende gekocht:

LL-zilverbaar.jpg


Dit is een .999 puur zilveren baartje van 10g. De bedoeling is om die in het reservoir te doen en dan te fungeren als anti-bacterie/anti-alg. Het zou moeten werken en of verschillende fora word druk over gediscussieerd: Silver KillCoils by iandh available at Petra Tech Shop - XtremeSystems Forums. De bedoeling was om die in het EK reservoir te doen aangezien die daar ideaal voor is. Maar in de XSPC top+reservoir is het mogelijk om met zo'n baartje de toevoer naar de pomp te blokkeren. Ik ben toen gaan kijken naar mogelijkheden bij een goudsmid om de 'Silver Killcoils' zelf te maken en dat kan! Maar daar zijn uiteraard kosten aan verbonden en helaas is zo'n smid niet zo goedkoop :(

Zo gaan ze er ongeveer uitzien:

yhst-65556269779593_2041_1289024


Voor degenen die niet weten wat het is: zilver heeft de eigenschap om baterieen en virussen te doden in water. In dit geval zal gedestilleerd water/gedeminiraliseerd water + 1 'Silver Killcoil' voldoende zijn om je loop vrij van algen te houden.

Uiteindelijk was ik niet geheel tevreden over het zilver baartje en toch maar even bij de goudsmid langs gebracht en dit is het resultaat:

zilver_kill.jpg


0,5mm dik, 2mm breed en 120mm lang geeft ongeveer 1,3g 'Silver KillCoil'

Uiteindelijk komt de volgende hardware in de PC:

test_bench_oc.jpg


- Gigabyte G33m-DS2R
- 2GB Corsair / 2GB Crucial Ballistix / 4GB OCZ
- Q6600@3.6GHz
- SSD (nog te bepalen, maar wellicht de OCZ Vertex 30GB*2)
- Waterkoeling uit plaatje helemaal aan het begin van de post

Je ziet naast de testbench ook een 3*120 radiator die ik special voor de contest heb gekocht samen met de OCZ XTC memory koeler. Helaas was de OCZ XTC koeler DOA. Lampjes branden, maar fans draaien niet. Kijken wat Komplett er mee gaat doen. De testbench heb ik speciaal gemaakt voor de contest en is nog niet helemaal af. Er moeten nog sleuven in komen voor de kabels en wat beugels voor rans en een radiator. Waarschijnlijk wordt het afgewerkt in zwart, maar dat moet ik nog zien.

Maar wat dan voor de videokaart? Ik heb dit allemaal gekocht / gebouwd naar aanleiding van de contest. Dus daar moet ook WC op komen. Ik heb geen GPU blok, maar ik kreeg uiteindelijk een X1900 blok die niet meer werd gebruikt. Na een beetje modden heb ik een mooie WC gekoelde 9500GT:

9500GT_EK_WC.jpg


Hiervoor moesten wel een paar onderdelen het veld ruimen:

9500GT_naakt.JPG


En zo ziet het er uit van de achterkant:

9500GT_working_after_mod.jpg


Zelf heb ik niet eerder zilver in mijn loop gehad. Voorheen altijd ged. water + koelvloeistof en dat werkt op zich wel goed. Nu ga ik het proberen met ged. water + 1 Zilver KillCoil en kijk wat daar van komt. Ik heb nog genoeg liggen om 5 a 6 KillCoils te maken. Als daar interesse voor is dan kun je mij PM-en.

De Lian-Li ga ik rustig afmaken. Ik ben al op zoek geweest naar verzonken popnagels, maar in heel Delft niet 1 winkel gevonden die ze wel heeft. Met wat zoeken ga ik het later proberen bij Fabory of als iemand een tip heeft?
 
welkom hier...

mooi gedaan met je gpu....
de zilveren coil die hebt laten maken ziet er ook mooi uit...goed formaat.
ben beniewd wat je er allemaal van gaat maken
 
Kan het zijn dat jij die vervelende rotjongen was die deze V300 net voor mij van Tweakers af snoepte ? :p

Zoja, succes met je build :icon_biggrin: Ik wou hem namelijk niet waterkoelen :eusa_shifty:
 
Laatst bewerkt:
dan ben jij geen echte waterkoeler he, alle pc's in bezit of niks ! :p

oei ikook niet, maar daar komt verbetering in ! :)

Ik zou m'n V350 die ik nu heb graag willen waterkoelen, maar ik heb niet de centjes om alle onderdelen te kopen :p

Misschien over een paar maanden, dan kan ik in de tussentijd kijken hoe kdl zich uit dit probleem redt (A)
 
Ik heb je build log gelezen van de grote cube. Ziet er erg goed uit. Zoveel ga ik niet modden aan mijn v300, mede omdat er geen ruimte is. Maar je grote cube heeft alle ruimte voor de meest waanzinnige setups en waterkoeling projecten!

Ik zoek nog steeds verzonken popnagels :(. Zolang ik die niet heb kan ik het nooit afmaken. Als ik tijd heb ga ik nog langs de Fabory, maar in de stad zijn ze echt nergens te koop.
 
Ik heb je build log gelezen van de grote cube. Ziet er erg goed uit. Zoveel ga ik niet modden aan mijn v300, mede omdat er geen ruimte is. Maar je grote cube heeft alle ruimte voor de meest waanzinnige setups en waterkoeling projecten!

Ik zoek nog steeds verzonken popnagels :(. Zolang ik die niet heb kan ik het nooit afmaken. Als ik tijd heb ga ik nog langs de Fabory, maar in de stad zijn ze echt nergens te koop.

Verzonken M3 boutjes ;) Dan kun je hem nog eens uit elkaar halen en en en het is stukken makkelijker verkrijgbaar :p
 
Dat is een goede tip! Ik heb zelf nog niet gedacht aan verzonden M3 boutjes. Ik ben in Delft al naar de 2 betere dhz zaak, maar ze hadden het allebei niet en 1 kon het bestellen, maar dan meteen 500 stuks!

Het zilver heb ik zelf gekocht. In eerste instantie was het idee om dat baartje gewoon in het reservoir te doen, maar daarna wilde ik toch coils maken om ze in de slangen te stoppen of zoals nu in het reservoir zonder de kans dat de toevoer naar de pomp wordt geblokkeerd. Een goudsmid heeft het baartje vervolgens voor mij gewalst naar mijn gewenste dikte.
 
Kijk ff hoeveel/wat je nodig hebt en dan haal ik het wel hier bij mijn vaste zaak :p Dan zal ik het opsturen in een envelop.

Daar hebben ze alles, ik heb mijn V1200 zo ook compleet demontabel in elkaar gezet :p
 
Dit weekend weer eens bezig geweest en boutjes en moertjes gehaald. Helaas zijn degenen die ik heb gehaald niet goed, want ze steken toch een beetje uit. De gaten ietjes uitboren zie ik niet zo zitten.

Maar ik heb ik met de boutjes en moertjes alles wel weer in elkaar kunnen zetten en kon ik gaan meten en passen en wat ik al vermoedde kwam ook uit: De Swiftech MCR220 radiator was net iets te lang/hoog. Nu dus op zoek naar een ander rad. Tot dan zal het project niet snel opschieten, maar dan ga ik wel verder aan mijn benchtable ;)

Ik zoek een andere rad en ik heb zodadelijk een tweede stuk Zilver KillCoil in mijn loop. Waarom 2? Omdat het kan :razz:
 
Ik zal is ff een fotootje maken hoe het hier er precies uitziet, maar bij de V350 zit alles natuurlijk wel wat krapper en strakker op elkaar dan in een V1200.

Hopelijk kun je binnenkort goede voortgang boeken zodat we weer wat nieuwe plaatjes te zien krijgen :D
 
Ik heb mijn Swiftech radiator weggedaan en zit nu te denken om dan maar een andere te gaan kopen. Moet nog beslissen welke dat wordt. Wel heb ik verzonken blind klinknagels kunnen vinden, maar die zijn net iets groter dan degene die Lian-Li gebruikt voor hun kasten. Als ze echt perfect recht 'gepopt' worden dan steken ze niet uit, dus dat wordt precies aan de gang gaan straks.

Heb al geoefend met een stuk Lexaan, maar het is toch moeilijk spul om mee te werken. Dat wordt dan een stuk voor de bevestiging van de frontpanel knoppen en de radiator. Het vervangt als het ware het originele stuk aluminium met de twee fans. Ik heb nog niks dat foto waardig is zeg maar. Pas als de radiator binnen is ga ik echt aan de slag vanwege de maten. Helaas heb ik niet genoeg speelruimte in de kast om zomaar iets te maken.

Ik heb je V350 gallery gezien en het ziet er mooi uit. Alleen al die sleeving is super veel werk! Maar daar ga ik niet aan beginnen. Heb ook geen window om het showen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Zwelgje [GEVONDEN] Lian Li PC-V300 Gevonden 2
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan