• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Ok, Hier is dag 4 van de MOD Marathon ...

In plaats van mezelf aan me projectplanning te houden en eerst de hele buitenkant af te maken MOEST ik vandaag gewoon aan iets anders werken. Iets dat ik echt miste in de staart sectie.

De impulse drives waren gewoon stukken foam, saai en niet alleen aanwezig omdat het moest. Dat kan natuurlijk niet en begon me steeds meer te irriteren.

Dus begonnen aan een aantal modelletjes om te zien wat ik wilde en hoe dat zou staan. Al bij het 2e model wist ik het. Deze werd het.
1.jpg


Dit is een test fitting om te zien hoe het zou staan. Te lomp en te ver naar achter maar al wel een stukje beter denk ik.
2.jpg


Dit is het eind model. Het ziet er nog een beetje ruw uit maar moet het nog afwerken en alle naadjes opvullen enz.
3.jpg


Wederom een stukje beter volgens mij !
4.jpg


Hier kan je waarom ik eerst een paar modellen heb gebouwd. Ik zou diep in de vleugel moeten snijden om de verlichting te installeren. Dit zijn trouwens 3 x 5mm frosted plexi op elkaar om een goede glow te krijgen, afgewerkt met alu tape.
5.jpg


De lagen van de impulse drive
6.jpg


Verlichting test. Best ok beseffende dat er een led strip achterzit ipv 2 enkele 8KMcd RGB leds (ja die gaat ik kunnen besturen!)
8.jpg


Het resultaat van deze afwijking van het schema. Er zijn nog een paar licht lekken maar die zijn eenvoudig te verhelpen.
9.jpg


Morgen middag helemaal klaar? Denk het niet meer door deze actie maar wel een HEEL stuk verder!

Laterz
 
Dag 5 van de MOD Marathon en ik begin het een beetje te voelen!

Ik heb er al minimaal 39 uur op zitten deze week.

All good fun maar ik begin een milde vorm van depron-itis te krijgen en zou dolgraag ff wat anders willen doen dan foam op epoxy plakken.

Gisteren heb ik de rechter impulse drive gemaakt. Vandaag heb ik de linker gemaakt, alle bedrading geinstalleerd en getest en de printplaat aangepast om de extra leds te kunnen draaien.
Morgen even proberen een betere pic te maken.

31.jpg


Ik heb het design voor de lower saucer af kunnen maken maar ik kan het nog niet vast zetten omdat de baseplate eerst op de deflector tunnel gezet moet worden om de curve van de body te kunnen volgen.

Dit is trouwens de eerste poging om de EURISKO te verven, (een uiterst slechte poging , geef ik graag toe!!!)
Op dit punt heb ik het verven opgegeven om meer research te doen. Je kan wel zien waarom ...

21.jpg


Klein itempje. De voorkant van de EURISKO is klaar. De onderste stukken zullen met de airbrush ingekleurd worden om net ff wat extra diepte te geven.
11.jpg


Ook een hoop ander klein maar noodakelijk spul gedaan ...

Dus met nog 1 dag om alle depron werk af te maken gaat het er om spannen.
Nog 8 uurtjes en dan wat laatste pics en een video !

Untill tomorrow !

Laterz
 
haha, ik heb soms medelijden met je vrouwtje :p

Maar natuurlijk is dit ook weer mooi voor ons! ^^

Wel een schat van een vrouw heb je.. als je 6 dagen achter elkaar mag door beuken van der zonder dat ze aan je kop zit te zeuren en zanniken dat ze naar de stad wilt of iets dergelijks :p
 
Ja mijn vrouw is the best !
Ze weet ook dat als ik nu niet de volle 120% geef, ik aan iets anders groots ga beginnen en ze wil hem erg graag af zien.
Ze is zelfs nu een beetje trots op wat het is geworden (denk ik ..... Hoop ik .... geintje, weet ik !!!)
Gaat allemaal om compromisen, ik "mocht" een week knallen maar "moest" daarna 2 weken mee op vakantie in portugal.
Je snapt dat ik daar even over na moest denken ....
 
En het is gedaan !
De MOD Marathon zit erop !
46 uur kunnen modden in de afgelopen 6 dagen !
En dik opgeschoten! Op wat kleine stukjes, wat extra detail die ik er nog op wil gaan zetten en de onderkant van de schotel (die kan pas later) is de gehele depron detaillering af !

PFFEEWWWW ....
Hoop vanavond anders morgen ff wat pics en een vid te uploaden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan