• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[TIP] I/O shield

maomanna

Shoutboxspammer
Wie heeft er geen problemen mee?? Je hebt een nieuw moederbord gekocht en je gaat hem monteren. Telkens gezeur met de I/O shield.

input-output%20shield%20plate-thumb.jpg


Een simpele maar wel goede tip om deze er makkelijk en snel in te krijgen is:

zet hem er tegenaan, plaats een platte schroevendraaier in de groef die je aan de rand ziet en druk hem er rustig in. Weinig kracht en zeer eenvoudig.

*helaas geen foto's*
 
hahaha ik snap wat je bedoeld.

Ik heb vroeger ook enkele jaren in de assemblage gewerkt (denk dat ik in totaal wel 1000 pc's heb geassembleerd).

Die dingen zijn vaak verschrikkelijk, heb er al tig keer mijn vingers aan gesneden!

Meestal krijg ik het erin door de hoekjes een beetje in te drukken en dan aan alle zijkanten goed aandrukken.

Maar vaak lukt het ook niet, dan doe ik zoals jij het omschrijft :)
 
Sommige, waaronder ik hebben er soms wel moeite mee, heb je ene kant erin, duw je andere kant aan, , floept de goede zijde er weer uit :S zo blijf je bezig. Of het allerlaatste gedeelte (nog 1x drukken) dat ie niet wil ofzo. Met een platte schroevendraaier heb je er helemaal geen last meer van :D
 
I/O Shield ik gebruik dat hele ding niet meer. Werd daar zo ziek van heb dat ding weer terug in de doos gegooid en zonder gaat het ook hartstikke goed :D

Zelfs beter want nu kan ik de fans van buiten de pc netjes naar binnen geleiden zonder er wat van te zien :033:
 
Hebben jullie weleens gehad dat je vergeet zo'n "lipje" naar achteren te buigen.
En dan na de bouw kom je erachter dat je jouw netwerkkabel niet erin kan steken, omdat die verdomde "lipje" ervoor zit :091:
Hetzelfde geldt ook voor toetsenbord en muis aansluitingen :093:
 
Ik heb vroeger in de assemblage gewerkt, daar bouwde ik 10 tot 20 systemen op een dag.
En daar had je dan ook een deadline, dat je voor een bepaalde tijd zoveel systemen moet af hebben.

Soms uit haast vergeet je zo'n lipje en dan achteraf als je het systeem gaat testen/bios instellen etc. kom je erachter dat de muis of toetsenbord plug niet erin gaat... Daar wordt je niet vrolijk van :p
 
Dat gaat moeilijker dan dat het lijkt.
Tis een kort lipje en je kan er moeilijk bij met een tang.
Ook omdat de I/O een beetje in de diepte ligt.

En tis niet alleen lelijk, daarbij krijg je scherpe randjes waar de eindconsument zich aan kan snijden en klacht kan indienen :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan