• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stadium Buggy Firestar 2WD (R2R, 1:10)

Nadeel van nitro auto's is, het weer, Lucht vochtigheid doet zon afsteling de nek om.

word heel vaak gezegd maar in praktijk valt dat alles mee. ik rij nu al een jaar met dezelfde instellingen. weer en wind. 1e keer zal hij wat langer warm moeten worden en andere keer start hij wat minder snel. maar als hij goed is afgesteld dan zal die altijd wel lopen ;)
 
Nouw geloof me ik rij met een LRP moter(200 euro), maar die is echt zeer gevoelig ;)

LRP32810.jpg


En als zon motertje draai dan heb je een kleine racemonster!:zzz
 
Nouw geloof me ik rij met een LRP moter(300 euro), maar die is echt zeer gevoelig ;)

En als zon motertje draai dan heb je een kleine racemonster!:zzz

dan kan ik me beter met freddy vergelijken, mijne kost rond de 100 :p bij mij valt het alles mee. zoals ik al zij start hij mischien wel een keer sneller. maar nooit lopen dat zal mij/je niet snel gebeuren.

(daarintegen is jouwe waarschijnlijk veel precieser afstelbaar, dus ook weer gevoelliger :))
 
Netjes K.3nny zo moet het wel duidelijk zijn.
wat je zegt met een nitro motortje moet je elke keer weer afstellen, om je motortje het beste te laten werken. en dat merk je ook wel.
 
Vanmiddag nog 2 uur zitten kloten met het autootje, krijg het niet voor elkaar :(
Heb hem verrijkt, verarmd maar kan de juiste afstelling niet vinden.

Vol gas kapt ie er gewoon mee, echt super frustrerend.
Ik heb nu ook gewoon blaren tussen mijn vingers door het trekstarten -_-
 
whahaha heerlijk he die blaren,
weet je de fabrieks afstelling nog ? zoja zet hem daar weer op en dan moet je even kijken wat der allemaal aan de hand is.

want k weet nu ff niet meer wat de problemen waren,
 
Laatst bewerkt:
vanaf fabrieksinstellingen met de grote naald beginnen en met de klok mee draaien totdat hij hem beter pakt en niet meer uitvalt bij vol gas. is voor mij de simpelste manier.

en voor de blaren heb ik een oplossing geinstalleerd, een rotostarter :)
 
toch even opnieuw afstellen hoor. kan ook dat hij nog altijd te rijk staat. ik moest ook bijna 2 rondes draaien voor hij goed liep. ik zie nog heel veel rook. bij goede afstelling is dat op low speed nog steeds goed zichtbaar maar op high speed een klein dun pluimpje
 
Nog een ander vraagje, mijn broer heeft dezelfde set gekocht.
Als we samen willen rijden, dan zitten we op dezelfde frequentie qua zender/ontvanger of niet?

Is dat simpel op te lossen met de zender set die bij deze auto is meegeleverd?
(en hoe?)
 
daar heb je dit soort kristallen voor. kies voor de zekerheid wel een frequentie(voor de komma) waar je huidige kristal in de afstandbediening ook op werkt. die kristallen stop je 1 van in de ontvanger en 1 in de zender.

precies wat kenny ook zegt :D
 
Kristalen die dingen komen nog uit de oorlog je moet 2,4 ghz hebben zijn niet zo duur meer en nooit storing te minste dat is mijn ervaring er mee

Over dat rijden op de openbate weg geen goed idee 1200 euro schade aan en volvo gehad nadat mijn auto volgas tegen die auto opreed xd

Sendt from my galaxy s
 
maar het probleem bij 2.4ghz is dat freddy dat weer apart moet kopen. kan hij natuurlijk doen als hij het geld ervoor heeft maar om nog even door te proberen voor een aantal weken zijn kristallen goed genoeg.

over de openbare weg, ik rij daar altijd op. 1 lange weg en zodra ik een auto zie dan haal ik auto'tje terug en klem ik hem tussen mijn benen zodat hij ook niet onverwachts weg kan rijden.
 
Ik rij weleens op de openbare weg met mijn Slash, lekker stoeprand jumpen enzo.

Rij ik over straat en was aan het kletsen dus totaal niet op aan het letten en reed volgas op een tegemoet komende auto af, zag het gelukkig net op tijd en ga vol op de rem en de Slash gaat over de kop en komt net voor die auto stil te staan haha.
De bestuurder was not amused.

Mijn nitro Cen Porsche gt2 ligt al jaren in de kreukels sinds hij was gelanceerd op een stoeprand met 90km/h..


Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
 
Ik heb ook al gehad dat ik door de straat reed gewoon voor het huis kwam er en auto aan precies onder het voorwiel en achterwiel van de auto doorgekomen maar nadat ik met en waterpomptang de boel weer had rechtgebogen en en nieuwe tank had gemonteerd reed ik gewoon weer verder :p
 
Ik heb ook niet zoveel schade al zal het blok ook niet meer helemaal goed zijn na 4 jaar stil gestaan te hebben zonder olie of wat dan ook.
Alle velgen plus ophanging en versnellingsbak is kapot.

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk
 
ik heb nu alles weg gedaan ben ik ook wel blij om het ging mij echt te veel geld kosten

vooral als je van zulke domme ongelukjes krijgt

Ik had en wedstrijd brushless truggy nou die houd echt niet van water was ik aan het rijden op en bmx baan rij ik over zo jump licht daar achter precies en plas water nooit gezien auto er in toen kwam er het witte rook wolkje uit dat was bij mij de druppel toen ben ik gestopt met de hobby
 
niet zo slim he :D maja mijn elektrische deed het ook nog na een rit in sneeuw zonder af te drogen en ook eens per ongeluk in een plas gereden. op dat moment deed ie niks meer, maar dag erna wel.
 
Terug
Bovenaan