• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Stadium Buggy Firestar 2WD (R2R, 1:10)

op zijn minst genoeg om normaal een auto te starten. mijne gaan meestal op omdat ik ze te lang niet gebruik en niet dat ik ze te vaak gebruik :sarc:

heb je een ledje ofzo? die werken meestal ook rond de 1.5v. middelste is dacht ik plus. anders gewoon omdraaien. kijk eerst eens of die brand.
 
Als het autootje in stationair stand vooruit blijft rijden (toerental blijft hoog), waar kan het dan aan liggen?
De corburateurschuif staat goed (geeft dus geen gas, goed getrimd via afstandsbediening).
 
Dat zou best kunnen kloppen, dat zijn stadaard af afstellingen :)

Kweste met een schroevendraaiertje het stationair schroefje 1/8e slag te draaien! ongv 1 mm :p (linksom)
 
Welk schroefje is dat precies?
Dat schroefje helemaal aan de voorkant (goudkleurig) of dat mini schroef je aan achterkant (zwart).

Ik heb hem iig eindelijk aan de gang gekregen!
Probleem lag bij gloeiplug starter, gisterennacht nog hele nacht aan lader gehangen.
Toen kon ik vanmorgen de motor 1 keer opstarten en daarna was die al weer leeg -_-

Heb hem nu ongeveer 45 minuten ingereden op half gas.
Toen wilde ik vol gas geven, slaat ie uit... zucht... Wilde ik weer gaan starten is die gloeiplug starter weer leeg aarrgghhhh.
Kan vanavond dus niks meer doen, omdat die nu weer moet opladen.
Enig idee hoe het komt dat motor afslaat als ik vol gas wil geven?
 
dan krijg hij te weinig benzine. of teveel. ik gok op te weinig dus zul je de grote stelschroef wat verder moeten uit (?) draaien. denk dan aan een kwart of halve slag.

of hij uit of in moet weet ik zo niet zeker meer.

edit: kijk maar een post naar onder, had het schijnbaar fout :p
 
Laatst bewerkt:
Welke sproeier je moet hebben weet k zo 1,2 niet maak even een foto van je carb dan is het makkelijker.
Staat hij nog op de fabriek instellingen ? zoja dan krijgt hij te veel Nitro.
 
Zie hier :)

foto_1.JPG
 
Zijn idd drie, hoofdsproeier is die grote links.
Onder de hoofdsproeier heb je nog een kleintje, dat is voor toerental stationair volgens mij.
En dan helemaal rechts, op voorkant van carburateur, heb je nog een klein schroefje, ook iets met stationair.
 
links zit er waarschijnlijk ook nog 1.

maar kenny:
1tje is voor hoge toeren. die grote goude dus.
1tje is er voor stationair. dat schroefje onder de lucht inlaat.
en 1tje is er voor de lage toeren.die links ziet die je dus niet ziet.
 
Foto net genomen :)
CIMG3824.jpg


Geel: Brandstof algemeen brandstof toevoer, Schroef met 1/8e links of rechtsom draaien

Rood: Gasnaald schroef daar aandraaien / afstellen als motor ingelopen is / finetunen ook met 1/8e draai links of rechtsom :exclaim:

Blauw: Dat is de stationairschroef ook met 1/8e draai links of rechtsom

Nadeel van nitro auto's is, het weer, Lucht vochtigheid doet zon afsteling de nek om.

Begin na het inloop proces met een FLUSH afstelling, dus Geel omcirkel vlak met de behuizing draaien :)
 
Terug
Bovenaan