• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Show je RC voertuig/hobby topic

Er zal vast wel een stemherken module bestaan die je er weer op kan aansluiten.
Maar nu werkt hij gewoon op het herkennen van een geluid.
Heb er een vertrager tussen gezet in het programma zodat het net is of hij eerst luistert wat ik zeg.

Heb vandaag nog wat servo's en stekkertjes besteld zodat ik kan gaan testen met aansturing van meerdere servo's.
Als dat goed werkt is mijn bedoeling om hem in een rc wagen te stoppen die dan volgends een vooraf geschreven programma kan rijden.
En dat dan evt. later uit te breiden met bv sensoren in de bumper zodat hij ook dingen kan ontwijken.
 
Vandaag aan de robot auto begonnen, de basis setup is er:

622611_511253225627054_56473957_o.jpg


 
Zo om niet iedere keer het topic vol te spammen heb ik m'n projecten maar even opgespaard.

Ik heb een verlichting systeem gemaakt en die op de verschillende uitgangen van de regelaar gebakken zijn zodat ze afzonderlijk bestuurd kunnen worden:


Daarna ben ik wat met inputs aan het klooien geweest, zodat het reageert op z'n omgeving:

Auto alarm via de microfoon sensor en uitschakelen via de lichtsensor:


En de auto licht laten volgen dmv een afzonderlijke links en rechter lichtsensor:


Werd de auto een beetje beu en ben nu begonnen aan een robot grijparm.
Nu nog simpel om een beetje een idee te krijgen hoe het allemaal werkt.
Heb hem gemaakt met een rekenmachine hoesje, een oude stok en wat ductape en daarom maar de naam "UglyBot" gegeven:


Soms krijg je van die toekomstbeelden van jezelf...

http://www.youtube.com/watch?v=r-VJLz65QhM
 
Laatst bewerkt:
En in de categorie "omdat het kan" tijd om de on-road RC dubbele power te geven:

Custom motorsteun:
984161_665835183502190_6279405583205838178_n.jpg


Gemonteerd:
10384578_665835200168855_8047991606587735873_n.jpg


Testrun:

Nu nog 2 tandwielen met hetzelfde aantal tanden, anders blijft de boel nog minder lang heel...
 
Nice man, ben benieuwd!

Binnenkort ga ik van mn autootje uit mn vorige video de vering veranderen van plastic, viel steeds uit elkaar, naar full alu en even het tandwiel vervangen want die is afgestript :p

025b86d093.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zelf een Ansmann Short Course truck in elkaar gezet. Na ruim een dag werk zat hij eindelijk in elkaar.



Hierin zit nu een Sidewinder 3 set met 1406 6900Kv motor.

En de hele verzameling(excl nitro auto).
Van links naar rechts: HPI Firestorm gebaseerde auto met stock esc en motor, de nieuwe Ansmann SC truck, Tamiya TT-01, Team C Minion met Mamba Monster Pro en 4600Kv motor. Binnenkort krijg ik hiervoor een 3S lipo binnen! :) Inmiddels ook met nieuwe vering uit vorige post, aangezien de oude set steeds uit elkaar viel. Bij het bashen ging het al stukken beter met de nieuwe.
 
Door dit wagentje heb ik de smaak weer helemaal te pakken, ben vanmorgen langs de tankstation geweest om 5 liter benzine te halen haha.
Ik heb zowel de FG Baja als de Elcon Cleon MMX nog, wil daar dit weekend weer eens mee gaan rijden :)
Denk dat ik begin met de FG, daar heb ik nog onroad wielen eronder en kan ik op straat gewoon wat rijden.
Voor de Elcon Cleon moet ik nog op zoek waar ik kan rijden, ergens een nieuwbouw gebied opzoeken.
Hopelijk werkt alles nog, heeft +/- 8 jaar stil gestaan :S
De accu packs voor de ontvangers zijn momenteel alvast aan het "cycle chargen".
Luchtfilter opnieuw olieën, alles beetje oppoetsen, vergeet ik nog iets? :sarc:

-- update --

@Sparky , net ff gegoogled naar de Arma Kraton... ? Die is wel super vet zeg!
Wist niet dat er inmiddels al bigscale electro wagentjes waren!
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan