• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sanyo Ace 120x38mm fans.

Imprezzion

New member
Ik zoek eigenlijk iemand die in nederland bepaalde Sanyo Ace fans kan leveren.

Gaat met name om de productnummers SA-9G1212G101, SA-9G1212H101, SA-9G1212M101 en SA-9G1212E1011. De G heeft de beste specs, dan de E, H en M.

Ze schijnen erg "zeldzaam" te zijn en alleen in de VS e.o. verkrijgbaar.

Toch zoek ik een van deze fans, het liefst de G of E, vanwege de zeer gunstige airflow-noise en hoge statische druk.

Zou je kunnen kijken of je er toch aan kan komen en tegen wat voor prijs?

Of je moet een alternatief weten met vergelijkbare performance op een TRUE / Megahalems en lage geluidsproductie.

EDIT: Deze 120x25mm fan mag ook. De SA-9G1212P4G03.
 
Bedankt voor de snelle reactie! Waar ik een beetje mee zit is alleen de 59dBa van de Delta's. Deze is nogal overdreven voor 24/7 gebruik en die Sanyo Denki's halen zo om en nabij de 44dBa op vol gas wat dus prima aanvaardbaar is mochten ze vol gas draaien.

Er zijn zoveel merken en types van dit soort fans met veel lager geluid alleen volgen smij zijn die bijna nergens te krijgen. Voorbeeldje zijn de Panaflo's welke op overclock.net ook erg goed uit de bus komen.

Nu weet ik niet of zo'n Delta fan een beetje goed undervolt op een fancontroller.. Enig idee hiervan?

Die GT's zijn erg leuk trouwens. Mocht ik deze nemen, neem ik wel de 4250RPM versie. 5400RPM is nou ook weer net wat te veel van het goede.
 
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een San Ace op max snelheid NIET te harden is, heb er zelf eentje hier en die is op maar 1 stand te verdragen: uit. Omdat fabrikanten verschillende methoden hebben om ze vast te leggen, zijn dBA ratings niet de meest betrouwbare richtlijnen.

Als dat je niet ontmoedigt zou je even contact op kunnen nemen met Xtrafris van Tweakers, die had een doos van die fans ingekocht destijds en heeft er vast nog wel een paar over. Kabels zijn zelfs gesleeved. Op zich zijn de prestaties het proberen waard maar voor 24/7 gebruik moet je zelfs als je een goede fancontroller hebt rekening houden met vrij veel lawaai. Succes!

Editje: wat die fancontroller betreft, ik gebruik hier een Lamptron ding dat ik bij Freddy heb gekocht (30W per kanaal, kan je met dit soort monsterfans of pompen wel gebruiken) en de San Aces hebben een vrij hoog opstartvoltage (ik gok 9 volt) maar kunnen daarna wel op een lager voltage blijven draaien (5-6V). Het nadeel is dat ik bij mijn San Ace de bearing af en toe hoor piepen op zulke voltages, hier schijnen meer high-rpm fans last van te hebben.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan