• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Scythe Kaze Master Ace 5.25

ShaquilleMoreno

Senior Member
De Scythe Kaze Master Ace 5.25.

Allereerst de verpakking.
Ik kan maar 1 ding zeggen. Netjes. Alles is goed verpakt en alles zit er bij wat er bij hoort. Daarnaast zit alles stevig en goed vast. De fankabels die erbij zitten zijn lang genoeg evenals de sensorkabels. De kwaliteit is ook allemaal oké.

verpakking.jpg


Het display.
Het display zelf is is zeer duidelijk afleesbaar en supermooi. Als ik een cijfer moest geven voor het display i.c.m het frontje zou ik zeker richting een 9 gaan.

Het aluminium.
Het zwarte aluminium van het frontje is niet echt mat. Dit in tegenstelling tot veel aluminium kasten e.d. Dit vindt ik wel een minpuntje, maar toch kan ik hier alleen maar over zeggen dat het perfect gemaakt is.

Het frontje zelf.
Het frontje zelf is zeer netjes afgewerkt. Er is rondom het display een schuine rand geslepen (op de foto lijkt het net chroom). Persoonlijk vind ik het niet zo mooi, maar hoe het gedaan is daar kan ik alleen maar over zeggen dat het perfect gedaan is.


Boven het toerental en onder de temps.
ScytheKazemaster.jpg


Grootte.
Het is een Fancontroler 5.25 inch. De ruimte waarin ook een DVD drive zit. Hij is in tegenstelling tot zijn broer de Scythe 5.25 Bay Kaze Master uitgerust met een zwart aluminium frontpaneel. Omdat ik perse iets met zwart aluminum in het frontpaneel wilde is de keuze niet zo heel groot wat dat betreft.

Kanalen.
Hij heeft 4 kanalen met een maximum van 1 Ampere (= 12 W max.) per kanaal. Mer dan genoeg om 2 fans per kanaal te kunnen aansluiten. Ik heb 8 fans in mijn kast en op deze manier kan ik ze allemaal aansluiten op de Scythe door dus 2 fans per per kanaal aan te sluiten.

Sensors.
Elk kanaal heeft temperatuursensors. Meegeleverd worden vier vrij lange kabeltjes met daaraan de sensors. De sensors zelf zijn hele platte soort metalen stripjes van een centimeter lang die je ergens tegenaan moet plakken waarvan de temp wilt weten (zoals CPU, Rad of HD's etc.) en je ziet de temperatuurwaarde gelijk op je display. Inpluggen, plakken, klaar. Meting gebeurd overigens elke 2 seconden. Het is overigens niet aan te raden om de sensor tussen processor en koelblokje te plaatsen.

De temp sensor kabeltjes.
ScytheKazesensor.jpg

Toerental.
Fans zijn regelbaar in toerental met draaiknop en je ziet gelijk het toerental in het display. Ik zet mijn fans van 2000rpm op 1000rpm vast. Geen geregel met software. Gewoon draaien en klaar. Mochten de toeren op 0 komen met wat voor reden dan ook dan geeft de fancontroller een keiharde piep. Ik weet niet voor hoelang want na een minuut of wat werd ik helemaal gek. Laat je de toeren net boven 0 dan ik er niks aan de hand. Hetzelfde schijnt er te gebeuren bij een te hoge temp. Al heb ik dat niet kunnen testen.


Eindoordeel: een dikke 9 overall
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me het volgende af.

Ik wil dus ook zoon Kaze in de kast gooien. Alleen monteer ik heb aan de binnenzijde.

Hoe zwart is de ACE te opzichte van de Kaze Master??
Op de ene foto zie je een metaalbrush er doorheen en andere foto issie pikkelzwart!

Kan iemand hier even wat extra info over geven.

THNX
 
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar zo zwart is ie dus bij mij:

DSC00407.jpg

DSC00410.jpg


Moet zeggen dat ik er zelf wat minder tevreden over ben, hij word hier namelijk erg heet en de knobjes zelf geven me ook het gevoel alsof ze bij het kleinste tikje afbreken. Voor de rest ziet hij er slick uit en alle kabel/sensor accessoires die erbij zitten zijn ook meegenomen... Maar als ik de keus nu nog eens zou krijgen zou ik niet weten of ik dezelfde keus zou maken..

Fan Controllers and Thermometers - Official Scythe Forum

Zoals je ziet 3 topics op de eerste pagina over een "burning" kaze master.. Eerst word ie heet, dan werkt opeens een channel niemeer etc...

Had al een mail naar de support gestuurd en hun lieten me weten dat het geen probleem moet zijn, terwijl de techs op de forums hem liever geRMAed zien.. Heb geen zin om nu weer voor shipping te betalen dus nu maar hope dat ie ook een tijdje meegaat :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E [VERKOCHT] scythe kaze master pro Verkocht 5
BlaserR93 Scythe Kaze Master Flat Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
L Scythe Kaze Master Pro 5.25 Black KM03-BK werkt niet Problemen & Oplossingen 0
A Temp Sensors plaatsen van Scythe Kaze Master PRO Handleidingen en Installatie Tips 19
ShaquilleMoreno Scythe Kaze Master Ace 5.25" Fan Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Scythe Kaze Flex PWM Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dark-NighT Xigmatek Elysium + Scythe Kaze Q-12 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
S Scythe Ultra Kaze 3000 rpm Overige Koeling 7
JaccoW Scythe Kaze Server Review HighFlow Product Reviews 14
Freddy Scythe Ultra Kaze 120MM Fans, 3000RPM!!! Overige Koeling 3
G [TKA-FANS] Scythe Gentle Typhoon AP-15(1850rpm) Verkocht 3
Consigliere [Consigliere User Review] Scythe Fuma HighFlow Product Reviews 2
B Scythe fancontroller Hardware & Software 5
Traxtorm [VERKOCHT] 2x Scythe Himuro SCH-1000 Verkocht 4
E [VERKOCHT] Corsair SP120 QE | Scythe Slipstream SY1225SL12SH Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3x Scythe 120MM Gentle Typhoon 3000RPM D1225C12B7AP-29 Verkocht 2
G Scythe 5,25 to 3,5 and 2,5 inch bay rafter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Celly MSI GD65 + Scythe Mugen 3 + Corsair Dominator Hardware & Software 0
Viepert [VERKOCHT] 5x Scythe Gentle Tyfoon 1450rpm Verkocht 4
l3p [VERKOCHT] 3 x Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm) 120mm Verkocht 1
maomanna [GEVONDEN] Scythe Slim Slipstreams 120mm Gevonden 2
Sw333t [GEVONDEN] 2x Scythe 120MM Slip Stream SLIM 2000RPM SY1212SL12H Gevonden 3
Legendary1985 [IN-ACTIVE] 3x Scythe Gentle Typhoon (1850 rpm) of Noctua P12 120mm gevraagd Gevonden 0
Freddy Scythe Mugen 2 weer op voorraad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
E Scythe Kama Bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
C Scythe Kama Cabinet PRO Black Mesh KC02-MBK-5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M [VERKOCHT] Scythe Disk Stabilizer 2 Verkocht 1
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
S Scythe Kama Cabinet HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D [GEVONDEN] Scythe Gentle Typhoons Gevonden 7
The_Saviour# [VERKOCHT] Scythe Mugen 2 Verkocht 3
Sw333t Scythe LGA 1156 Mounting for Mugen 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R Help! Scythe Mugen past niet op Asus P8P67-EVO? Hardware & Software 15
Dustyrick Scythe Kama Thermo TM02-BK, draadje verlengen? Cases en Modding 10
animal baars [VERKOCHT] Scythe Mugen 2 rev.B Verkocht 5
W Dempmat voor dubbele Scythe Himuro HDD Cooler Cases en Modding 5
Asphiax Scythe Gentle typhoon 1700 - 92 MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R Antec Tri-Cool 2000RPM vs Scythe GT 1850RPM? Overige Koeling 12
Sw333t [GEANNULEERD] Scythe SY1012SL12H PWM 100mm fan Verkocht 5
Sw333t Scythe 120MM Slip Stream SLIM 1600RPM SY1212SL12M (1,600 rpm Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Alex Scythe Gentle Typhoon AP-30 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 36
R Scythe Gentle Typhoon AP-14 - 1450RPM HighFlow Product Reviews 1
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
A Vervangende fans voor Scythe Mugen 2 rev b fan Overige Koeling 8
XenoMorpH Scythe KazeMaster Pro KM03-BK HighFlow Product Reviews 1
G Scythe 120MM Slip Stream 1900RPM, schroeven meegeleverd? Overige Koeling 5
Demolisher Scythe Susanoo SCSO-1000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
J scythe kama cabinet mesh HighFlow Webshop 3
L Scythe Slip Stream 120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Forseti Scythe musashi + HD5870 Overige Koeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan