ikzelf gebruik tversity, nooit problemen mee gehad , heb de mediaserver gebruikt maar tversity bevalt me beter...
btw voor tips tegen vastlopende ps3's check hieronder:
link
Tegenwoordig hoor je steeds vaker dat mensen vastlopers hebben en kapotte PLAYSTATION®3’s. En vaak zal de fout toch bij diegene zelf liggen. Zoals een tijdje geleden bij radar, een jongen zijn PS3™ ging kapot maar hij had de console wel in een kast staan waar de warmte amper weg kon. Raar hoor dat je PS3™ overhit raakt. Ik zou juist zoveel mogelijk proberen om te voorkomen dat er iets met het zwarte pareltje gebeurd. Ook tegen vastlopers doe ik het een en ander. Hieronder daarom een aantal tips die ik zelf toepas en ik vind dat het een positieve uitwerking heeft op de levensduur van mijn zwarte pareltje.
1.
Plaats je PLAYSTATION®3 NOOIT in een afgesloten omgeving
Je PS3™ is een uitzonderlijk krachtig stukje hardware en beestachtig krachtige hardware produceerd warmte. Omdat je PS3™ in een kastje te zetten waar het aan elke kant maar 5 of tien centimeter de ruimte heeft en daardoor de warmte niet goed kwijt kan is vragen om problemen. Ik heb het netjes op mijn tv-meubel staan, want zeg nou eerlijk de PLAYSTATION®3 mag gezien worden.
ps3
2.
Maak je PLAYSTATION®3 geregeld schoon
De PS3™ trekt nog wel eens stof aan en stof is niet goed, haal gewoon 1 keer per 2 weken of vaker een stofzuiger over de luchtroosters van je PLAYSTATION®3. Hou de stofzuiger wel op afstand (ligt eraan hoe krachtig hij is). Voor de 40 gig is er een speciale manier waardoor de ps3 stof zou uitblazen maar ik heb daar persoonlijk de vertrouwen niet zo in. En het feit dat ik een 60 gig heb en de optie hier niet voor is (behalve het onderste boven houden van de PS3™ , waardoor hij ook hard alles eruit blaast) ga ik op deze manieren niet verder in. Voorzichtig stofzuigen lijkt mij nog steeds het best.
3.
Schakel het INFORMATION BOARD uit
Toen de INFORMATION BOARD in je XMB werd getoverd, bleek het bij veel spellen vastlopers te veroorzaken. Het zal nu langzamerhand wel opgelost zijn, maar persoonlijk vind ik het toch een nutteloze toevoeging. Voor al je info over de PLAYSTATION®3 moet je sowieso bij ps3clan.nl zijn dat weet iedereen. Dus ga in je XMB naar INFORMATION BOARD, dit staat waar je internetbrowser ook staat en druk op driehoekje. Nu kan je het uitschakelen.
4.
Schakel AUTOMATISCH INLOGGEN uit
Het opstarten van ieder hardware kost extra power en het zwarte pareltje heeft al zat te doen tijdens het opstarten dus waarom zou je je PS3™ ook nog een belasten met het onnuttige automatisch aanmelden? Dit belast het alleen maar zwaarder en beter voorkomen dan genezen toch. Hoe meer dingen je laat opstarten met bijv. je pc hoe langzamer het gaat en hoe meer kans op vastlopers. Dus ga in je XMB naar je gebruikersnaam en druk op driehoekje, kies nu AUTOMATISCH INLOGGEN uit.
5.
Schakel SCHIJF AUTO-Start uit
Hetzelfde verhaal als hierboven tijdens het opstarten is er genoeg aan het werk in je PLAYSTATION®3 dus waarom extra belasten met een schijf automatisch te laten draaien. Je kan zo zelf bepalen of je nou een game of film wilt (af)spelen of gewoon internetbrowsen. Ga in je XMB naar systeeminstellingen en kies SCHIJF AUTO-START uit.
6.
Synchroniseer je trophies voordat je een game afsluit
Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die ineens trophies kwijt zijn of iets dergelijks. Of als je PS3™ het om de een of andere wazige reden toch begeeft en je niet de trophies hebben gesynchroniseerd ben je je trophies kwijt. Dus voor de echte trophyhunters onder ons, elke keer voordat ik een game afsluit en ik heb een aantal trophies gehaald ga mijn trophies syncen. Dit doe ik door me aan te melden op PSN en naar mijn vriendenlijst te gaan en dan op mezelf te klikken zodat mijn card geshowed word. Nu worden de trophies geupload naar de SONY® servers en kunnen ze niet meer van je afgepakt worden.
Nou dit waren ze, ik hoop dat je er wat aanhad en je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen of je het wilt volgen. Maar bij mij werkt het goed. succes.
geschreven doorrrrr... moi
maar ik ben hier voor me pctje , via quadcore, die is vol lof over
highflow en moet zeggen een toppie store en forum.
mijn psn id is dragon_unleashed
greetz