Blijkt maar weer dat discriminatie een heel lastig en gevoelig punt blijft in dit land.
Wat in principe niet een slecht iets hoeft te zijn, want zolang iets gevoelig blijft, wordt er met zorg mee omgegaan.
Er moet alleen uitgekeken worden dat men niet de andere kant op slaat en positief gaat discrimineren.
Deze hele discussie heeft overigens wortels die verder gaan dan huidskleur of religie. Wie hier gelooft nou werkelijk dat als we allemaal hetzelfde zouden zijn er niet meer gediscrimineerd wordt? Dat de een niet denkt dat hij beter is dan de ander.
Het communistische Rusland (o.a.) heeft bewezen dat een 'gelijke samenleving' ook niet functioneert.
Hoe kan je nou verwachten dat Islamitische discriminatie uit Nederland (en andere culturen) verdwijnt als er constant verwijten naar deze groep mensen worden gemaakt? Kijk hoe Amerika zich uit over de Islam. Met zulk negatieve publiciteit loop je als cultuur natuurlijk al flink achter in de spreekwoordelijke race. Het helpt dan ook zeker niet dat er een aantal individuen binnen deze groep zit die het ook wel heel erg bont maken, en de media het heerlijk vindt om dit groot op te blazen.
Iedereen weet hoe de vork in de steel zit in de wereld, en of wij hier nou elke kleurling in onze armen nemen of ze allemaal vriendelijke naar de grens wijzen maakt uiteindelijk geen verschil. Maar met de huidige progressie van zaken zal het inderdaad niet lang duren voordat de zaak escaleert. Dan heb ik het over iets in de schaal van een gemaskeerde WOIII.
Ik ben er dan ook zeer van overtuigd dat dit partijtje internethelden opeens van ruige bikkel naar "ongeschikt" zal springen vanwege een aantal fantoom symptomen om zo onder dienst uit te komen.
Wellicht dat onze generatie pech heeft en de les over de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw heeft gemist, maar zaken zijn zich angstvallig aan het herhalen.
We zouden er met z'n allen wijs aan doen om minder beïnvloed te worden door
gemaakte beelden op tv, en meer voor onszelf te denken.
Bedenk je dat TV wordt gemaakt door iemand die een boodschap over wil brengen, als je dit zonder na te denken over neemt ben je niets meer dan een pion in een enorm schaakspel.
Ondertussen dwaal ik flink af van het oorspronkelijke onderwerp. Maar zoals ik al zei: de wortels van het probleem liggen dieper dan simpelweg een parkeerplaats kwestie.
Edit: Ik kan jullie overigens een film aan raden die het onderwerp 'discriminatie' vanuit vele hoeken en culturen flink aan het licht stelt. Als een soort vermakelijke les, om het zo maar te zeggen
Crash (2004)