MisterIggy
Speelt met water ;-)
He Hallo,
Leuk om hier ook mijn setup neer te zetten. Het is mijn eerste WC setup, ben nog echt beginner met OC-en, maar wel lekker aan het uitproberen. Ok, volgens de threadregels dan maar:
0. Echte naam : Ignasz
1. Nickname: MisterIggy
2. Leeftijd: 39
3. Woonplaats: Beilen
4. Studie/Werk: Delivery Manager
5. E-mail:
6. MSN:
7. Xfire:
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?
Googlen bij het zoeken naar EK blokken voor mijn videokaarten.
MOBO: ASUS Rampage Extreme
CPU: Intel Quad Q9650
MEM: Corsair 4 * 2Gb
VGA: 2 * Sapphire Sapphire Radeon HD 4870 X2 (CrossfireX)
SOUND: SoundBlaster XFi
HDD1: WD Velociraptor 300Gb
HDD2: WD 750 Gb
OPT1: LG BR DVD
PSU: Corsair 1200W
CASE: ThermalTake Mozart Tx
MON: Samsung HD 26''
KB: Logitech G15
MOUSE: Logitech
INET: @Home, 12 Mb down, 1,5 Mb up
Koeling: Thermaltake blok op CPU en op Fusion block van moederbord, EK waterblocks op de videokaarten, watergekoelde bay om Velociraptor.
Door een lekkend koelblok dat bij mijn moederbord was geleverd voor het Fusion block heb ik intussen al een videokaart moeten vervangen :097: Verder erg tevreden.
Overklokken gaat tot nu toe redelijk vanzelf: ik draai stabiel op 4,43 Ghz (stock = 3,0) door alleen de FSB aan te passen en verder alles op auto te laten. Temps komen niet boven de 70 (CPU) bij full load, idle ongeveer 47. Videokaart wordt perfect gekoeld door de EK blokken, was idle bijna 70 bij stock instellingen op lucht, nu bij full load net 70.
Het enige dat ik raar vind is dat mijn geheugen met 7-7-7-20 timings door de BIOS hardnekkig als 9-9-9-24 wordt herkend. Setje zelfs al omgeruild maar geen resultaat. Verder ben ik erg tevreden.
Ik zal hieronder vast een fotootje plaatsen, moet nog wat meer maken waar de hele kast opstaat. Die plaats ik later wel bij.

He groeten, ik ben benieuwd naar reacties.
Enne, voor iedereen een goed uiteinde en beter begin vanavond, voorzichtig met vuurwerk en :icon_pidu:
Ignasz
Leuk om hier ook mijn setup neer te zetten. Het is mijn eerste WC setup, ben nog echt beginner met OC-en, maar wel lekker aan het uitproberen. Ok, volgens de threadregels dan maar:
0. Echte naam : Ignasz
1. Nickname: MisterIggy
2. Leeftijd: 39
3. Woonplaats: Beilen
4. Studie/Werk: Delivery Manager
5. E-mail:
6. MSN:
7. Xfire:
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?
Googlen bij het zoeken naar EK blokken voor mijn videokaarten.
MOBO: ASUS Rampage Extreme
CPU: Intel Quad Q9650
MEM: Corsair 4 * 2Gb
VGA: 2 * Sapphire Sapphire Radeon HD 4870 X2 (CrossfireX)
SOUND: SoundBlaster XFi
HDD1: WD Velociraptor 300Gb
HDD2: WD 750 Gb
OPT1: LG BR DVD
PSU: Corsair 1200W
CASE: ThermalTake Mozart Tx
MON: Samsung HD 26''
KB: Logitech G15
MOUSE: Logitech
INET: @Home, 12 Mb down, 1,5 Mb up
Koeling: Thermaltake blok op CPU en op Fusion block van moederbord, EK waterblocks op de videokaarten, watergekoelde bay om Velociraptor.
Door een lekkend koelblok dat bij mijn moederbord was geleverd voor het Fusion block heb ik intussen al een videokaart moeten vervangen :097: Verder erg tevreden.
Overklokken gaat tot nu toe redelijk vanzelf: ik draai stabiel op 4,43 Ghz (stock = 3,0) door alleen de FSB aan te passen en verder alles op auto te laten. Temps komen niet boven de 70 (CPU) bij full load, idle ongeveer 47. Videokaart wordt perfect gekoeld door de EK blokken, was idle bijna 70 bij stock instellingen op lucht, nu bij full load net 70.
Het enige dat ik raar vind is dat mijn geheugen met 7-7-7-20 timings door de BIOS hardnekkig als 9-9-9-24 wordt herkend. Setje zelfs al omgeruild maar geen resultaat. Verder ben ik erg tevreden.
Ik zal hieronder vast een fotootje plaatsen, moet nog wat meer maken waar de hele kast opstaat. Die plaats ik later wel bij.

He groeten, ik ben benieuwd naar reacties.
Enne, voor iedereen een goed uiteinde en beter begin vanavond, voorzichtig met vuurwerk en :icon_pidu:
Ignasz