• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Me <- Oneshotk stelt zich voor :D

oneshotk

Junior Member
Hallo,

ik zal me ff voorstellen. Mijn (echte) naam is: Boye Kroeze en ik kom uit Heerhugowaard. Ik ben 21 jaar oud, verder heb ik afgelopen 2 jaar een opleiding Service medewerker ICT (mbo2) gedaan. M'n interesse(s) gaan voornamelijk naar hardware uit (anders zou ik ook niet geregistreerd staan hier xD) maar heb ook veel kennis bij algemeen computergebruik. Als iemand een probleem heeft met z'n pc bv: vastlopers of computers die spontaan crashen dan ben ik de man daarvoor :D

waar ik me verder veel mee bezig hou is voornamelijk hardware/componenten binnen een pc zoals: CPU, RAM, Grafische kaart, etc etc op piekvermogen te laten draaien (overklokken)

Op dit moment is dit mijn configuratie:

Xigmatek Midgard
Asus P5Q-Pro
Core 2 Quad Q6600 2.4 ghz @ 3.5 GHZ
Xigmatek Dark Knight CPU koeler
4096MB DDR2 RAM @ 922 mhz 7-7-7-20 2T(vindt ik sneller dan op 800 mhz / 5-5-5-15 2T
Asus HD4870 1 GB
Videokaart koeler: Arctic Cooling Accelero S1 + 2 Xilence red wing 92mm fans
Samsung HD103UJ in RAID0 (2 x 1 TB)
Thermaltake Thoughpower 750W

Volgend jaar heb ik plannen om zowel de videokaart als de koeling van me CPU te gaan vervangen door eventueel de Highflow waterkoeling set, ook al heeft iemand betere suggesties over andere waterkoeling, dan kan ik die tips echt wel gebruiken want ik heb er echt (nog) geen verstand van en wil echt wel leren wat je nou bijvoorbeeld moet kopen als je zelf een complete set samenstelt en wil dan ook heel graag de werking van elk onderdeel weten.

Qua videokaart zou ik eventueel de hoger geklokte: ATI HD5890 die nog op de markt moet komen willen aanschaffen.
Deze gpu wordt waarschijnlijk op 28nm procedé gebakken zoals ik van sommigen heb gehoord op verschillende forums :)

Ik hoop dat ik foto's kan plaatsen van m'n Rig want ik heb geen (echte) digitale camera, ik heb alleen een fotocamera op me mobiel zitten van 2.0 mp.

Als jullie erom vragen of ik foto's wil uploaden zal ik me best doen een paar shots te maken :)

Ik wacht met volle teug op een reactie!

Met vriendelijke groet, Boye Kroeze (Oneshotk)
 
Laatst bewerkt:
Qua videokaart zou ik eventueel de hoger geklokte: ATI HD5890 die nog op de markt moet komen willen aanschaffen.
Deze gpu wordt waarschijnlijk op 28nm procedé gebakken zoals ik van sommigen heb gehoord op verschillende forums
Eeuhm ja die zijn al uit hoor :eusa_eh:

Voor de rest welkom op Highflow.nl

:066:
 
srry k had gevraagd hoe ik ze moest posten maar zag al hoe het moest xD

Hier zijn ze dan:
 

Bijlagen

  • SP_A0194.jpg
    SP_A0194.jpg
    112,6 KB · Weergaven: 36
  • SP_A0196.jpg
    SP_A0196.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 36
  • SP_A0199.jpg
    SP_A0199.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 33
  • SP_A0201.jpg
    SP_A0201.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 32
  • SP_A0204.jpg
    SP_A0204.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 18
  • SP_A0207.jpg
    SP_A0207.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 13
Leuk spul :). Heb ook nog over die case nagedacht, is 'm uiteindelijk niet geworden.

hehe bedankt :)

Ik heb voor de aanschaf ook getwijfeld omdat de klemmen voor de uitbreidings sloten niet goed bleken bleven te zitten en dat was ook zo dus heb ik er uiteindelijk maar gewone schroeven voor gebruikt. Zit er niet op te wachten als straks me videokaart eruit dondert :eusa_wall: Ongeveer 2 á 3 maanden later kwam er een verbeterde versie uit waar dus andere klemmen voor in de plaats waren gekomen die dus wel goed waren.

Zoals je misschien ook ziet is deze kast ook geschikt voor waterkoeling en wil daar in der loop van tijd ook echt gebruik van gaan maken.
 
Helemaal niet?:) een 5890 bestaat nog niet!

In iedergeval welkom! PICS OR IT DIDN'T HAPPEN!

hehe ja idd :p enkelt de HD5870 & HD5970 die kwa getal er erg op lijken xD

De HD5890 wordt sneller geklokt als de HD5870 en heeft een 384-bit geheugencontroller terwijl het een single-core kaart wordt en wordt op 28 nm gebakken. Verder zullen ze waarschijnlijk in 1 en 2 GB varianten verschijnen. Het schijnt de snelste single gpu oplossing te worden :) Kan niet wachten tot ik deze in me kast heb hangen en dan ook nog eens watergekoeld! :D
 
Graag zou ik advies willen bij het kiezen van de juiste pomp(en) en voor fittingen / slangen, ik heb er echt geen benul van hoeveel pompen ik nodig heb om het volgende te koelen:

CPU + RAM + NB / SB + videokaart(1x)

Ook zou ik het zeer waarderen als iemand het geduld heeft om me uit te leggen wat voor fittingen (formaten ervan en hoeveel) ik nodig heb voor me volledige setup.

Dit is mijn basis wat ik heb samengesteld in me winkelwagen:

Radiator: Black Ice GT Xtreme 360 Black
Koeler voor radiator: Cooler Master 120MM 2000RPM (3 stuks)
Waterblok (CPU) D-Tek FuZion Universal v2 S775
Reservoir(Tube) EK-Multioption RES X2 - 250 Adv.
Pomp Laing D5-MCP655 1/2 slang

Er komt nog meer uiteraard...

Als er iets niet goed is aan deze setup en/of iemand heeft betere ideeën en/of dat dit niet mogelijk is op één of andere manier dan hoor ik dat heel graag! Ik wil het het liefst in 1 keer goed doen natuurlijk :)

P.S. De gehele setup hoeft niet persé 500-600 euro te gaan kosten zoals in de titel vermeld staat.

Bij voorbaat dank alvast :D

Gr. Oneshotk
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Jeroen Brans stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
J Hallo Johan stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Ronald92 stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
N NLBUURMAN stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Rene Fens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Morkster stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
A Alex010 stelt zich voor :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Ahtlon Ahtlon Stelt zich even voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
E Eppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
O Maurice `Outlaw3002´ Goessens stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M MdemiC - Bob de Vries - TTU (TimeToUpgrade) stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
O Ophion stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
N Nassaya stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Mortum Robin "Mortum" van der Molen stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
V Virul3nt stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
M-O-D Marco a.k.a M-O-D stelt zich voor . Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
B Boyan stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
E Eric stelt zich (op verzoek) kort even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
E ECPowers stelt zich ffkes voor :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
RollingThunder RollingThunder stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Heai. stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
L Leon89 stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
B Bassie stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
G Geertvs stelt zich even voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
M Mactox stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
N Niels a.k.a Str33pje Stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
DoubleDices DoubleDices Stelt zichzelf voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
L LuHeLe stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Deutz Deutz - Wilmer stelt zich voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
neorej Jeroen Beerens stelt zich dan ook maar ff voor :). Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 15
D Dzep stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
W0uTeR W0uTeR stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Dwight stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
I Iris stelt der eigen voor :D!(vriendin van k.3nny) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
D Na lange tijd lid stelt DunceDict zich (eindelijk) voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
G Gekkehuus aka Gert stelt zicht voor; Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
mistervis007 Mistervis007 stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
soppy soppy stelt zich opnieuw voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
S sjoerd stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Erikii Erik stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
G Glaxo stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Das Experiment Remy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
mufunyo Muf stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
PasLis Pascal stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 34
M Matthijs stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
soppy soppy stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
C Cmaster80 stelt zich voor. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Ianovski Ianovski stelt voor! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Nerd1979 Nerd1979 stelt zich voor.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
gunny Peter stelt zich voor Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan