• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li PC-Q08 mod

HailBaal

Junior Member
Dames en heren,

Mijn pc was op the party kapot gegaan, en ik ga sparen voor een nieuwe. In de tussentijd wil ik iets ter vervanging hebben waarop ik gewoon kan internetten. het is ook gewoon leuk om weer eens wat nieuws te kunnen bouwen.

Om maar te beginnen met wat onderdelen:

black1.jpg


dat is de kast, een Lian Li PC-Q08 in het zwart.

Ik begin met een oud moederbord dat ik nog heb liggen.
Intel(R) Desktop Board D945GCLF
Intel Atom 1.6GHz (230)
geluid, video en netwerk is onboard.

Ik denk deze dit jaar nog te vervangen door een ander moederbord, een Core I3 zit ik op dit moment aan te denken.

Harde schijf:
laptop schijfje, nog niet bekend welke, ik wil iets stils.

Ik denk dat ik de ventilatoren snel vervang, maar ik wil eerst horen of deze misschien goed genoeg zijn. Eventueel op een fancontroller aansluiten.

Voor de rest komt er misschien een DVD speler in, dat weet ik nog niet zeker. Er komt 2GB geheugen in.

Voeding: Mini-Box PicoPSU


het klinkt een beetje saai maar dat gaat hopelijk snel veranderen. Het is niet een project wat ik snel af ga raffelen en dit moet ook gewoon goed gedaan worden en het moet er perfect uit gaan zien. Dit moet een mooie casemod gaan worden en daarom heb ik het volgende geregeld:

Een metaalbewerker
Een airbrusher
Een piano lakker (er moet een lak laag over de airbrush heen anders is die zo kapot)
Een goudsmid


Nee ik ga geen tekeningen maken, geen schetsen en verder niets vertellen. Wat het gaat worden zie je vanzelf wel.

Update 25-05-2010:
Over de kast:
Tis al onderweg naar ons, krijg we morgen/overmorgen binnen :)


Update 26-05-2010:

Freddy is geweldig!

Uw order is met succes in behandeling genomen.


Update 12-06-2010:

Met een slijptol bezig geweest om het raamwerk uit het kastje te halen. Het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. Heb hulp gekregen hiervoor van een metaalbewerker. De rand moet netjes bijgewerkt worden zodat deze perfect recht is. Er zitten nog enkele kleine foutjes in die ik weg ga schuren (halve milimeter verschillen etc). Moet allemaal perefect zijn. Nu nog uitvinden waar ik plexiglas kan kopen.

foto2jr.jpg

foto1sra.jpg



Update 13-06-2010:

Het kastje is volledig leeggehaald zoals je op de foto kunt zien. Er is niet veel meer van over. Ik kan het met gemak met mijn pink optillen zo licht is het. Voor mijn gevoel is mijn iPhone met hoesje zwaarder dan dit kastje. Ik heb het niet gewogen. Ik ben al bezig geweest met het bijschuren van de rand van het raamwerk. Gaat minder vlot dan ik had verwacht maar ik kom er wel.

foto4xw.jpg

foto3r.jpg
 
Laatst bewerkt:
nou zaterdag was ik er nog wel tot 5 uur ofzo. ik heb toen (was mijn luchtbed vergeten) op de koude betonnen vloer geslapen met wat kleding onder me en een slaapzak over me heen. heb nog goed geslapen ook. verder nog via sneakernet wat bestanden van andere mensen overgenomen maar dat schoot ook niet echt op. (tja usb 2.0 is langzaam).

maarja dat is echt over. nieuwe voeding en poef ineens geen pc meer....

*$%U&%* OCZ voedingen (PC Power & Cooling).


hij doet het nog wel maar mijn 3GHz dual core (E6600) word voorbij geblazen (en hard) door de gemiddelde 80386....


Helaas net te horen gekregen dat ik waarschijnlijk volgende week op mezelf ga wonen dus de gamebak gaat nog wat langer duren en waarschijnlijk wat goedkoper worden, maar dat project gaat wel door. Binnenkort even met de timmerman overleggen om een computerkast alvast te gaan bouwen met alles er op en er aan.

dit kastje gaat wel erg schattig worden :)
 
eigenlijk omdat ik het nogal druk heb. ik zet de datum van updates op de datum dat de update heeft plaats gevonden. de update van zaterdag heb ik vandaag gepost en die van gisteren ook. vandaar.

zal ze op beide plaatsen gaan zetten, misschien wat makkelijker. ik vind het zelf prettig om alles in de start post te zetten maar ik begrijp je punt wel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C [VERKOCHT] Lian Li PC-Q08 Verkocht 1
Thierry Lian-li PC-Q08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan